توضیح دادن در مورد یک پلاگین و یا نرم افزار تخصصی در قالب کتاب بسیار سخت و پیچیده می باشد، شاید یکی از دلایل آن روش های متعدد برای عملیات مورد نظر و همچنین هر عملیات مستلزم یک تست می باشد. با این حال به دلیل تقاضای بسیاری از دوستان سعی می کنم به صورت کاربردی برای شما توضیح دهم.V-Ray
ابتدا قبل از یادگیری V-Ray، باید بدانیم که V-Ray چیست؟
V-ray یک Plug-In برای نرم افزار 3D max می باشد که بروی آن نصب می شود و خود به تنهایی هیچ کاربردی ندارد و حتما می بایست ابتدا نرم افزار مربوطه بروی سیستم شما نصب شده باشد تا v-Ray بتواند بروی سیستم نصب شود. برای هر نسخه از 3D Max باید از V-Ray مربوط به همان نسخه استفاده شود.
با نصب این موتور رندرینگ، می توانید آن را جایگزین موتورهای رندر پیش فرض نرم- افزار 3D max کنید تا از امکانات V-Ray برای بالا بردن دقت و سرعت و کیفیت کارهای خود استفاده کنید. این پلاگین ابتدا در سال 1997 در کشور بلغارستان و در شهر Sofia(سوفیا) توسط شرکتی با نام Chaos Group(کی-آس-گروپ) ارائه شد.
V-Ray به دلیل سرعت و کیفیت بالایی که دارد، اکثر صحنه های طبیعی و معماری با این پلاگین صورت می گیرد. (هرچند در سال های اخیر Mental ray نیز دارای قدرت و کیفیت بالایی شده است)
تنظیم امکانات V-Ray به عنوان پیش فرض :
هنگامی که V-Ray بروی 3DMax نصب کنید امکانات آن را به صورت دستی در هر پروژه تنظیم کنید. برای مثال انتخاب موتور V-Ray برای محاسبات و یا مواد و نقش ها.
ما قبل از هر گونه توضیح یاد می گیریم که این پلاگین را به عنوان پیش فرض تعریف کنیم تا همیشه با اجرا کردن نرم افزار 3D Max، امکاناتی مانند موتور رندر و یا مواد و نقش ها تعریف شده باشد.