در این پروژهی آموزشی تصویری، فرایند ساخت مدل برای بازی کامپیوتری در نرمافزار 3ds Max 2014 با مبحث خطوط لولهای (Pipeline) آغاز و با مباحث تکمیلی دیگر ادامه مییابد. متقاضی با فراگیری نحوهی ایجاد و سازماندهی مدلهای Low poly و High poly گامی بسیار مؤثر در زمینهی کسب مهارتهای بازیسازیِ کامپیوتری برداشته و به استانداردهای لازم خواهد رسید.
در این 6 ساعت آموزش تصویری بصورت فیلم، با مبنا قرار دادن مدلسازی یک خودروی مسابقهای و تمامی موارد فنی و عناصر فیزیکی و غیرفیزیکی همچنین قاببندیهای مربوطه، روند آموزش بصورت صعودی برای مبتدیان جریان پیدا میکند.
محتوای آموزش:
1- بررسی و بازنگری موارد مربوط به خطوط لولهای (Pipeline) مدلسازی بازی
2- مدلسازی خودروی مسابقهای به همراه متعلقات و موارد فنی مربوط به آن به عنوان پایهی آموزش و مثال تمرینی
3- قاببندی و تمیزکاری فریم
4- ایجاد تأثیرات فیزیکی بر روی مدل
5- مسدود کردن لبههای فریم
6- تکمیل مدل طراحی شده
7- چک کردن UVs
8- طراحی نقشهی کاربردی در بازی
9- سرهم بندی و سازماندهی خودروهای Low Polygon و High Polygon
10- سازماندهی مدلهای تکمیلی
موضوع: مدلسازی برای بازی کامپیوتری
نرمافزار مورد استفاده: 3ds Max 2014
سطح: مبتدی، متوسط
مدت زمان آموزش: 6 ساعت – 33 ویدئوی آموزشی
مدرس: Joshua Kinney
فهرست کامل سرفصل ها و عناوین آموزش (به همراه زمان دقیق آنها) :
1. Introduction and Project Overview - 01:04
2. Overview of the game modeling pipeline - 13:11
3. Organizing the high polygon version - 12:10
4. Exploding the high polygon model - 05:00
5. Modeling the low poly tire - 09:25
6. Reusing the high poly geometry - 08:42
7. Modeling the low poly wheel pivot - 10:55
8. Cleaning up the frame - 11:00
9. Modeling the spring connectors - 10:51
10. Modeling the spring - 17:30
11. Creating the spoiler - 15:17
12. Retopologizing the car shell 13:57
13. Continuing the retopologizing process - 10:20
14. Blocking in the edge flow - 09:25
15. Filling in the gaps - 11:01
16. Working on the next hole - 12:56
17. Finishing the car shell - 16:17
18. Beginning the unwrap process - 10:13
19. Continuing the unwrapping process - 09:57
20. Unwrapping the frame - 13:37
21. Unwrapping the springs - 10:18
22. Unwrapping spring connectors - 05:34
23. Unwrapping the bumper, axle and tire - 07:01
24. Unwrapping the wheel - 09:34
25. Unwrapping the wheel pivot - 06:02
26. Combining the UVs - 05:50
27. Packing the UVs - 16:41
28. Continuing the packing process - 21:09
29. Checking the UVs - 08:39
30. Baking the normal map - 17:08
31. Finalizing the normal map - 14:18
32. Assembling the low polygon car - 13:00
33. Baking the ambient occlusion map - 06:23
نکات :
-1 این آموزش به زبان انگلیسی است .
-2 آموزش به صورت فیلمهای جداگانه برای هر فصل است .
-3 فرمت فایلها MP4 است .
-4 فایل های دانلودی قابلیت تعمیر با WinRARدر صورت دانلود ناقص را دارا می باشند .