سافت ایمیج یکی از بهترین و قدیمی ترین نرم افزارهای سه بعدی جهان است که در مقایسه با نرم افزارهای رغیبش، قابلیت های منحصر بفرد خود را دارد؛ قابلیت هایی مانند ICE (Interactive Creative Environment) و Gigapolygon که در اجرای صحنه های سنگین با تعداد پلاگین های بسیار بالا، عالی عمل نموده و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم نیز برخلاف نرم افزارها مشابه -در هنگام استفاده از این نرم افزار- بسیار پایین است. استفاده از سافت ایمیج در صنعت فیلمسازی و بازیسازی نیز بسیار متداول است و فیلم ها و بازی های مشهور و محبوب زیادی با این نرم افزار قدرتمند ساخته شده اند همچنین شرکت های معتبر زیادی در جهان (مانند Pixar , Blur Studio , Ubisoft , ILM ) از Softimage استفاده می کنند. مجموعه آموزش های تصویری ارائه شده از کمپانی Digital Tutors ، اصول اولیه و مقدمات استفاده از سافت ایمیج (نسخه 2014) را با متدی قابل فهم و کاربُردی توسط اساتید مختلف به هنرجویان می آموزد تا به درکی قوی از ویژگی های اصلی موجود درSoftimage رسیده و به سهولت از این نرم افزار فوق العاده استفاده نمایند.
محتوای آموزش:
1- مفاهیم و موارد مقدماتی سافت ایمیج
2- معرفی واژگان، آپشن ها و مهارت های بنیادی سافت ایمیج
3- مدل سازی در سافت ایمیج
4- متحرک سازی در سافت ایمیج
5- رِندِر در سافت ایمیج
6- اضافه کردن مواد و بافت دیجیتال به سطوح مختلف
7- پویا نمایی و کنترل حرکت
8- اضافه کردن نورها و سایه ها
9- استفاده از قابلیت های فوق العاده “ICE”
10- خروجی گرفتن نهایی
تولید کننده: Digital Tutors
موضوع: نرم افزار Softimage 2014
سطح: مقدماتی
مدت زمان آموزش: 10 ساعت و 31 دقیقه – 91 ویدئوی آموزشی
فهرست کامل سرفصل ها و عناوین آموزش (به همراه زمان دقیق آنها) :
1. Introduction and project overview - 01:59
2. 3D camera navigation in Softimage - 06:11
3. Getting familiar with the Softimage interface - 08:15
4. Changing the Softimage viewport display - 06:38
5. Using memo buttons in Softimage - 02:41
6. Setting up your first Softimage project - 08:07
7. Selecting and moving 3D objects - 09:27
8. Advanced transformation settings in Softimage - 09:35
9. Adjusting the rotation centers for geometry - 06:55
10. Using the Softimage Render Region tool - 05:22
11. Understanding object display layers - 05:45
12. Working with Explorer panels in Softimage - 06:32
13. Understanding Property Pages in Softimage - 08:14
14. Modeling Section Overview - 00:55
15. Geometry components in Softimage - 07:35
16. Working with component selections - 05:34
17. Using the operator stacks - 05:13
18. Building the fan shells - 09:05
19. Building the fore section - 06:28
20. Connecting the fan shell - 08:25
21. Filling in the bottom of the shell - 07:14
22. Filling in the top of the shell - 05:15
23. Modeling the back wings - 05:18
24. Building the back fins - 07:07
25. Adding the central seam - 03:49
26. Modeling a fan blade - 08:04
27. Duplicating the fan blades - 07:22
28. Building tubes - 07:37
29. Converting geometry - 05:06
30. Building inner cylinders - 08:48
31. Modeling the camera body - 07:57
32. Finishing the camera body - 04:17
33. Adding the camera lenses - 07:13
34. Modeling the camera ring and struts - 07:13
35. Detailing the eye area - 06:51
36. Adding the eye shells and canopy - 07:05
37. Building the landing struts - 08:07
38. Adding the back landing struts - 05:54
39. Creating a scene hierarchy - 08:16
40. Texturing Section Overview - 00:47
41. Applying materials to geometry - 09:44
42. Controlling texture placement - 05:37
43. Creating UVs - 10:55
44. Adding color maps to materials - 07:03
45. Adding bump maps - 06:01
46. Using procedural nodes - 05:07
47. Using the Architectural material - 09:05
48. Adding transparency - 07:40
49. Adding a glow - 04:56
50. Rigging Section Overview - 00:42
51. Cleaning up the asset and working with groups and models - 13:33
52. Modifying an object's pivot and orientation - 14:31
53. Setting up control objects - 07:48
54. Creating custom parameters - 09:23
55. A fast way to connect parameters in Softimage - 05:56
56. Expressions - 08:40
57. Utilizing the Parameter Connection Editor - 15:29
58. Rigging the drone's camera - 04:30
59. Creating bone systems in Softimage - 07:30
60. Enveloping your geometry - 05:06
61. Getting your rig ready for animation - 04:01
62. Animation Section Overview - 00:35
63. Creating and editing keyframes - 10:59
64. The Animation Editor and cycling animation infinitely - 13:34
65. Animating an object along a path in Softimage - 09:07
66. Starting on the flight sequence - 09:53
67. Finishing the drone's blocking pass - 09:49
68. Polishing the animation - 07:36
69. Adding Secondary Action to the animation - 07:13
70. Animating the drone's camera - 04:36
71. Animating a shot camera - 17:28
72. Creating real-time animation previews in Softimage - 04:39
73. Dynamics section overview - 00:55
74. Emitting ICE particles from geometry - 06:14
75. Colliding particles with surfaces - 08:17
76. Animating ICE attributes - 08:23
77. Controlling the lifespan of our particles - 12:07
78. Controlling the rendered appearance of ICE particles - 12:21
79. Lighting section overview - 00:55
80. Overview of Softimage light types - 06:19
81. Common light attributes in Softimage - 09:35
82. Rendering shadows from Softimage lights - 06:40
83. Controlling the rendered visibility of objects - 08:13
84. Setting up the lighting for the final scene - 15:40
85. Rendering the final animated sequence - 18:24
نکات:
1- این آموزش به زبان انگلیسی است.
2- آموزش به صورت فیلمهای جداگانه برای هر فصل است.
3- فرمت فایلها MP4 است.
4- فایل های دانلودی قابلیت تعمیر با WinRAR در صورت دانلود ناقص را دارا می باشند.