اتودسک اینونتور نرمافزاری قدرتمند با امکانات عالی برای طراحی و مدلسازی کامپیوتری است که در زمینههای متنوعی اعم از طراحی مدلهای صنعتی، مکانیکی و غیره بصورت سهبُعدی کاربرد دارد. کارکردهای اصلی این نرمافزار بر مبنای 10 قسمت و محیط اساسی است که از جملهی آنها میتوان به Part Modeling که محیطی برای مدلسازی قطعات با استفاده از کارآمدترین ابزارهاست، قسمت Assembly که ویژهی سرهمبندی کردن قطعات مدلسازی شده است و قسمت Drawing که در محیط آن میتوان با استفاده از ابزارهای ویژهی رسم به قطعات مدلسازی شده و سرهم شده نما داد، اشاره نمود. با استفاده از مفاهیم تدریس شده در این دورهی آموزشی -که نسخهی 2015 این نرمافزار را مورد موشکافی قرار داده است- میتوانید نحوهی استفاده از ابزارهای اصلی و تکنیکهای مورد نیاز جهت ساخت نمونههای سهبعدی دیجیتال و ایجاد پروژههای مدلسازی را بصورت اصولی فرا بگیرید. این دوره برای مبتدیان مطلق تهیه به این معنی که برای درک و استفاده از مفاهیم آن به هیچگونه تجربهی قبلی کار با این نرمافزار یا نرمافزارهای مشابه نیاز نیست. آموزش ارائه شده فایلهای تمرینی را نیز به همراه خود دارد.
محتوای آموزش:
1- آشنایی اولیه و عمومی با نرمافزار
2- طراحیهای اصلی
3- طرحریزی حدود و ابعاد
4- خصوصیات طراحی شدهی اصلی
5- ایجاد خصوصیات کاری
6- گزینش و جاگذاری خصوصیات
7- خصوصیات طراحیشدهی پیشرفته
8- مدلسازی اطلاعات
9- موارد مهم مربوط به ابزارهای تکثیر
10- موارد مهم مربوط به اسمبلی
11- ایجاد نماهای اسمبلی گسترشیافته
12- ساخت نمای اصلی
13- موارد مهم مربوط به ابعاد
14- حاشیهنویسی و نمادها
15- سیاههی مواد و لیست قطعات
تولید کننده: InfiniteSkills
تاریخ انتشار: 16-05-2014
سطح: مبتدی
مدت زمان آموزش: 9 ساعت
مدرس: Adam Cooper
فهرست کامل سرفصلها و عناوین آموزش :
01. Autodesk Inventor 2015
Introduction To Autodesk Inventor 2015
About The Author
Getting Started
Feature Based Modelling
Parametric Features
Associative Files
Assembly Management
Model Documentation
User Interface
Model Manipulation
Inventor Project Files
Mouse And Selection Interaction
How To Access Your Working Files
02. Basic Sketching
Creating 2D Sketches
Creating Lines
Creating Circles And Arcs
Creating Rectangles And Polygons
Creating Slots
Creating Fillets And Chamfers
Sketch Entity Types
Sketch Duplication
Sketch Modification
Creating Valid Profiles
03. Sketch Constraints And Dimensions
Applying Geometric Constraints
Constraint Inference And Persistence
Working With Geometric Constraints
Creating Dimensional Constraints
Working With Dimensional Constraints
Guidelines For Successful Sketching
04. Basic Sketched Features
Creating An Extrusion
Creating A Revolve
Modifying Sketches And Features
Creating Secondary Features
Using Shared Sketches
05. Creating Work Features
Creating Work Planes
Creating Work Axes
Creating Work Points
Working With Work Features
06. Pick And Place Features
Creating Fillets
Creating Chamfers
Creating Holes
Creating Threads
Creating Shells
07. Advanced Sketched Features
Creating Sweeps
Creating Lofts
Creating Coils
08. Modeling Information
Using Parameters And Equations
Part Model Information
09. Feature Duplication Tools
Creating Rectangular Patterns
Creating Circular Patterns
Creating Mirrored Features
Working With Duplication Tools
10. Assembly Design
Assembly Environment
Placing Components In An Assembly
Degrees Of Freedom In An Assembly
Assembly Constraints - Part 1
Assembly Constraints - Part 2
Quick Place And Assemble
Assembly Joints - Part 1
Assembly Joints - Part 2
Editing Constraints And Joints
Proper Constraining Techniques
Content Center Library
Patterning Components In An Assembly Environment
Assembly Mirror And Copy Components
11. In-Place Assembly Editing And Creation
Editing A Component While In Place
Creating A Component In Place
Working With Adaptivity
12. Interacting With An Assembly
Selecting Components
Component States
Creating Assembly Sections
Creating Design Views
Assembly Model Documentation
Interference Checking
13. Creating Exploded Assembly Views
The Presentation Environment
Exploding Your Assembly
Animating Your Exploded Assembly View
14. Basic View Creation
1401 Model Documentation
Creating Base Views
Creating Projected Views
Creating Auxillary Views
Creating Section Views
Creating Detail Views
Modifying Existing Drawing Views
View Manipulations
15. Dimensioning Methods
Dimension Types
Retrieving Model Dimensions
Drawing Based Dimensions
Creating Baseline Dimensions
Creating Ordinate Dimensions
Creating Chain Dimensions
Editing Dimensions
16. Annotation And Symbols
Hole, Thread And Chamfer Notes
Centermarks And Centerlines
Documenting Views With Symbols
Placing And Editing Leaders And Text
Examining General Tables And Hole Tables
Revision Tables And Tags
17. Bill Of Materials And Parts Lists
Examining Bill Of Material
Editing The Bill Of Material
Creating A Parts List
Balloon Placement
18. Conclusion
Wrap-Up
نکات:
1- این آموزش به زبان انگلیسی است.
2- آموزش به صورت فیلمهای جداگانه برای هر فصل است.
3- فرمت فایلها MP4 است.
4- فایل های دانلودی قابلیت تعمیر با WinRAR در صورت دانلود ناقص را دارا می باشند.