کنترل WinSock به شما اجازه می دهد که به یک ماشین راه دور متصل شده و داده ها را با استفاده از پروتکل های UDP و TCP مبادله کنید. هر دو پروتکل می توانند برای برنامه های کلاینت سرور استفاده شوند. مانند کنترل Timer این کنترل هم در زمان اجرا دیده نمی شود.
موارد استفاده:
ساختن یک برنامه کلاینت که اطلاعات کاربر را قبل از ارسال به سرور جمع آوری می کند.
ساختن یک برنامه سرور که به عنوان نقطه مرکزی یک مجموعه برای داده های چندین کاربر می باشد.
ساختن یک برنامه Chat
انتخاب یک پروتکل:
وقتی از کنترل WinSock استفاده می کنید، باید به این مسئله رسیدگی کنید که کدامیک از پروتکلهای UDP و TCP را می خواهید استفاده کنید. تفاوت اصلی بین این دو در حالت اتصال آنها می باشد:
پروتکل TCP یک پروتکل اتصال-پایه است و مانند تلفن کاربر قبل از اقدام به ارسال اطلاعات یک ارتباط ایجاد کند.
پروتکل UDP یک پروتکل بدون اتصال است و مبادله اطلاعات بین دو کامپیوتر مانند ارسال پیغام است: یک پیغام از یک کامپیوتر برای یکی دیگ ارسال می شود اما ارتباط بین آن دو واضح نیست. حداکثر اندازه داده ارسال شده بصورت منفرد، بوسیله شبکه تعیین می شود.
ادامه توضیحات را با دانلود این کتاب بخوانید.