ریوِرب در علم صدا و موسیقی، به طور کلی به انعکاس صدا و نحوهٔ شنیدن آن اطلاق شده است. هر نوع صدایی پس از خروج از منبع اصلی، در فضا به گردش در آمده و پس از اصابت به اشیا و عناصر مختلف به گوش شنونده میرسد؛ طیف پژواکی صدا و شکل و شمایل شنیداری آن بر اساس وسعت فضا و همچنین عناصری که صدا با آنها برخورد کرده، متغیر است. به عنوان مثال در یک سالن وسیع و دارای کمترین عناصری که ابعاد صدا را محدود کنند (مانند سالنهای بزرگ ویژهٔ اجرای کنسرت موسیقی) صدا بسیار قدرتمندتر و زیباتر به گوش ما میرسد تا در یک فضای بستهتر و پُر از اشیاء مانند خانهٔ مسکونیِ دارای اسباب و وسایل. در این دورهٔ آموزشی تصویری (بصورت فیلمهای جداگانه) از طریق روشها و ابزارهای دیجیتال با اصول ایجاد، نهادینهسازی، شبیهسازی، بهینهسازی و استفاده از جلوهی Reverb آشنا میشوید. بدین ترتیب مفاهیم و تکنیکهای مفیدی را در زمینهٔ بهبود صدا فرا گرفته و برای خلق پروژههای صوتی خود به کار خواهید بُرد. فایلهای تمرینی که با این آموزش ارائه شدهاند، در مجموع حجم نسبتاً زیادی را تشکیل میدهند. این فایلها را بصورت جداگانه برای دانلود قرار دادهایم تا کاربرانی که قصد استفاده از آنها را ندارند، متحمل دانلود بیمورد نشوند. محتوای آموزش: 1- ریوِرب چیست؟ 2- آشنایی با نحوهٔ کارکرد ریورب اکوستیک در اتاقها 3- کار با سیگنال فلو، افکتس لوپس و منابع CPU در دسترس 4- آشنایی با پارامترهای هستهای مانند ریورب تایم و پیشتأخیر (Pre-Delay) 5- شبیهسازی فضا 6- ایجاد ریورب غیرخطی 7- ساخت افکتهای پیشتأخیر 8- استفاده از ریورب معکوس 9- استفاده از Convolution Correctly تولید کننده: Lynda تاریخ انتشار: 14-12-2012 – آپدیت شده در تاریخ 24-01-2014 سطح: مناسب برای همه مدت زمان آموزش: 3 ساعت و 5 دقیقه مدرس: Alex U. Case فهرست کامل سرفصلها و عناوین آموزش (به همراه زمان دقیق آنها) : Introduction Welcome - 1m 58s What you need to know before watching this course - 2m 18s Songs you should listen to while watching this course - 2m 46s Using the exercise files - 55s Using the Get in the Mix session files - 1m 44s One: Understanding Reverberation What is reverb? - 2m 35s Why do we use reverb? - 4m 9s Two: Technologies for Creating Reverb Capturing reverb acoustically through room tracks - 5m 33s Creating reverb acoustically through a reverb chamber - 2m 51s Creating reverb mechanically using springs and plates - 5m 8s Creating reverb digitally via algorithms and convolution - 4m 51s Optimizing signal flow, effects loops, and CPU resources - 6m 10s Three: Key Parameters and Reference Values The anatomy of reverberation - 3m 8s Mastering reverb time, predelay, and wet/dry mix parameters - 5m 36s Understanding the frequency dependence of reverberation - 4m 56s Tapping into advanced parameters such as diffusion, density, and more - 4m 37s Reference values from the best orchestra halls - 5m 40s Hearing beyond the basic parameters - 5m 31s Touring the interfaces for six reverb plugins - 9m 42s Four: Reverb Techniques Choosing the right reverb for each of your tracks - 2m 17s Simulating space with reverb - 5m 42s Hearing space in the mix - 6m 33s Timbre and texture - 3m 36s Shaping tone and timbre with reverb - 5m 49s Creating contrasting sounds for your tracks - 4m 43s Using nonlinear reverb to help a track cut through - 4m 25s Emphasizing the reverb using predelay - 3m 24s Strategically blurring and obscuring tracks - 1m 46s Get in the Mix: Changing the scene by changing reverb - 7m 37s Get in the Mix: Gating reverb to emphasize any track in your production - 5m 52s Reversing reverb to highlight musical moments - 9m 36s Synthesizing new sounds through reverb - 6m 42s Get in the Mix: Supporting a track with regenerative reverb - 6m 31s Getting the most out of room tracks - 17m 39s Five: Advanced Reverb Topics Setting up your own reverb chamber: The architecture - 2m 2s Setting up your own reverb chamber: The audio - 4m 8s Using convolution correctly - 2m 32s Getting great impluse response - 2m 50s Conclusion Next steps - 1m 29s