طبق تعاریف استاندارد در زبانهای برنامهنویسی، الگوهای طراحی الگوها و مستنداتی از روشهای حل برای مشکلات رایج در برنامهنویسی شیءگرا هستند. بطور کلی الگوهای طراحی برای رفع ایرادها و حل چالشهای تکرارپذیر بکار میروند؛ انعطافپذیری الگوهای طراحی همچنین به شدت کارآمد بودن و سرعت بخشیدن به انواع فرایندها در برنامهنویسی آن را به یکی از مهمترین مباحث در زمینهی برنامهنویسی شیءگرا تبدیل نموده است. در این دورهی آموزشی تصویری بصورت فیلمهای جداگانه، با الگوهای طراحی و مفاهیم و تکنیکهای اصلی مربوط به آن آشنا خواهید شد.
محتوای آموزش:
1- آشنایی با تعریف و ماهیت الگوهای طراحی
2- کپسولهسازی کد متفاوت با الگوی استراتژی
3- تنظیم رفتار پویا
4- پیادهسازی الگوی ناظر
5- ایجاد Chaos با Inheritance
6- گسترش رفتارها با ترکیببندی
7- برخورد با چندرشتهگی یا Multithreading و الگوی سینگلتون
8- اصلاح طراحی برای نمودار حالت
9- تکرار کپسولهسازی با الگوی کالکشن
10- کپسولهسازی ایجاد شیء با الگوی Factory Method
تولید کننده: Lynda.com
تاریخ انتشار: 13-12-2013
سطح: متوسط
مدت زمان آموزش: 2 ساعت دقیقه
مدرسان: Elisabeth Robson و Eric Freeman
فهرست کامل سرفصلها و عناوین آموزش (به همراه زمان دقیق آنها) :
Introduction
Welcome - 1m 5s
What you should know before watching this course - 3m 9s
Using the exercise files - 1m 53s
Design Patterns
Understanding the need for design patterns - 57s
What are design patterns? - 3m 1s
Using design patterns - 1m 38s
The Strategy Pattern
Understanding the pitfalls of inheritance and interfaces - 6m 47s
Encapsulating code that varies - 2m 45s
Programming to an interface - 3m 13s
Setting behavior dynamically - 4m 41s
Exploring the strategy pattern - 1m 48s
Understanding why HAS-A is better than IS-A - 1m 42s
The Observer Pattern
Using the observer pattern in the real world - 1m 32s
Exploring the observer pattern - 2m 19s
Understanding the observer pattern - 1m 41s
Implementing the observer pattern - 5m 43s
Using Java's Observer and Observable classes - 2m 56s
Implementing the observer pattern with Java's Observer and Observable classes - 3m 22s
The advantages of loose coupling - 1m 59s
The Decorator Pattern
Creating chaos with inheritance - 2m 43s
Understanding the open-closed principle - 2m 21s
Extending behavior with composition - 1m 40s
Understanding the decorator pattern - 1m 59s
Implementing the decorator pattern - 5m 44s
Understanding decorators in Java libraries - 1m 29s
Using java.io decorators - 1m 39s
The Singleton Pattern
What is the singleton pattern? - 2m 1s
Understanding the classic singleton pattern - 2m 22s
Implementing the classic singleton pattern - 2m 18s
Dealing with multithreading - 1m 31s
Improving the singleton pattern implementation - 3m 14s
The State Pattern
What is a state machine? - 3m 46s
Revisiting the design for a state machine - 1m 50s
Understanding the state pattern - 4m 39s
Implementing the state pattern - 5m 23s
Comparing the state and strategy patterns - 1m 19s
The Collection Pattern
Encapsulating iteration - 1m 3s
Exploring the iterator pattern - 4m 53s
Implementing the iterator pattern - 5m 35s
Using Java's built-in iterators - 2m 25s
Implementing with Java's built-in iterators - 2m 19s
Making sure classes have only one responsibility - 1m 9s
Factories
Encapsulating object creation - 1m 49s
Understanding the Simple Factory idiom - 1m 52s
Implementing the Simple Factory idiom - 5m 18s
Exploring the factory method pattern - 4m 28s
Implementing the factory method pattern - 4m 15s
Conclusion
Looking at what we've done and where to go from here - 3m 28s
Additional resources - 2m 49s