اکثر زبانهای برنامهنویسی مدرن مانند جاوا، سیشارپ، روبی و پایتون زبانهای شیءگرا هستند که بر اساس مجموعهای از کدهای منظم و پیچیده برای خلق انواع اپلیکیشنها بکار میروند. با این حال، شیءگرایی به خودی خود یک زبان برنامهنویسی نیست؛ فرایند طراحی شیءگرا مجموعهای از ایدهها و مفاهیم است که تعریف سادهای داشته و به عنوان مبنایی کارآمد عمل میکند. این دورهی آموزشی تصویری بر اساس اصول برنامهنویسی مدرن است و بطور ویژه بر آموزش تکنیکها و مفاهیم طراحی شیءگرا یا همان Object-Oriented Design تمرکز دارد.
محتوای آموزش:
1- اهمیت و مزیتهای طراحی شیءگرا
2- عیبیابی و کاربرد کیسها، اکتورها و سناریوها
3- شناسایی کلاسهای مسئولیت و کلاسهای روابط
4- ایجاد دیاگرامهای کلاس
5- استفاده از کلاسهای انتزاعی
6- کار با Inheritance
7- ایجاد دیاگرامهای UML پیشرفته
8- درک اصول طراحی شیءگرا
و ...
تولید کننده: Lynda.com
تاریخ انتشار: 22-05-2012
سطح: متوسط
مدت زمان آموزش: 3 ساعت و 1 دقیقه
مدرس: Simon Allardice
فهرست کامل سرفصلها و عناوین آموزش (به همراه زمان دقیق آنها) :
Introduction
Welcome - 1m 25s
Who this course is for - 1m 15s
What to expect from this course - 3m 6s
Exploring object-oriented analysis, design, and development - 1m 41s
Reviewing software development methodologies - 4m 8s
Core Concepts
Why we use object-orientation - 2m 42s
What is an object? - 5m 22s
What is a class? - 4m 43s
What is abstraction? - 2m 45s
What is encapsulation? - 3m 45s
What is inheritance? - 3m 35s
What is polymorphism? - 3m 22s
Object-Oriented Analysis and Design
Understanding the object-oriented analysis and design processes - 4m 13s
Defining requirements - 6m 9s
Introduction to the Unified Modeling Language (UML) - 1m 54s
Utilizing Use Cases
Understanding use cases - 6m 11s
Identifying the actors - 4m 16s
Identifying the scenarios - 5m 7s
Diagramming use cases - 4m 18s
Employing user stories - 3m 43s
Domain Modeling (Modeling the App)
Creating a conceptual model - 1m 59s
Identifying the classes - 2m 27s
Identifying class relationships - 2m 38s
Identifying class responsibilities - 6m 43s
Using CRC cards - 2m 49s
Creating Classes
Creating class diagrams - 6m 11s
Converting class diagrams to code - 4m 57s
Exploring object lifetime - 5m 55s
Using static or shared members - 5m 22s
Inheritance and Composition
Identifying inheritance situations - 6m 49s
Using inheritance - 2m 43s
Using abstract classes - 2m 2s
Using interfaces - 4m 20s
Using aggregation and composition - 3m 55s
Advanced Concepts
Creating sequence diagrams - 5m 18s
Working with advanced UML diagrams - 2m 3s
Using UML tools - 2m 2s
Object-Oriented Design Patterns
Introduction to design patterns - 2m 40s
Example: the singleton pattern - 4m 53s
Example: the memento pattern - 3m 6s
Object-Oriented Design Principles
Introduction to object-oriented design principles - 2m 50s
Exploring general development principles - 3m 55s
Introduction to SOLID principles - 6m 43s
Introduction to GRASP principles - 8m 19s
Conclusion
Reviewing feature support across different object-oriented languages - 3m 50s
Additional resources - 2m 27s
Goodbye - 44s