کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756929904 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/04 | اعضاء: 318406 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

وقتی کامپیوترمان ویروسی شد چه باید بکنیم؟

خلاصی از شر یک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندکی تدبیر و زیرکی نیاز دارد. میزان موفقیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد. با این حال، همیشه یک راه یا بیشتر برای خلاصی از شر ویروس ها وجود دارد.
به گزارش سافت گذر به نقل ازافکارنیوز؛ آخرین راه چاره در صورت شکست سایر روش ها، نصب دوباره ی ویندوز یا انتقال به سیستم عامل های دیگری نظیر لینوکس می باشد. اگر ویروس چنان مخرب باشد که نتوان کاری کرد، بهتر است اجازه دهید ویندوز، خود را نابود کرده و پس از آن شما بار دیگر از خاکستر آن ویندوز دیگری برپا سازید! پیش از شروع به نصب دوباره حتما از اطلاعات تان نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید.

 

استفاده از Microsoft Safety Scanner

شرکت مایکروسافت ابزاری را پیشنهاد می کند که قادر به از بین بردن انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب می باشد. این ابزار Windows Malicious Software Removal Tool (ابزار از بین بردن نرم افزارهای مخرب ویندوز) نام دارد، اما به تازگی مایکروسافت نرم افزار دیگری را به نام Microsoft Safety Scanner معرفی و عرضه کرده است. این اسکنر با فرض از بین بردن تمامی ویروس ها، Spyware ها و دیگر نرم افزارهای مخرب رایانه ی شما عرضه شده است.

انبوهی از نرم افزارهای مشابه دیگر نظیر اسکنر های آنلاین وجود دارند، اما برخی از آنها ممکن است بجای حذف ویروس ها و جاسوس افزارها شما را حتی مجبور به دانلود آنها نمایند! با استفاده از این ابزار مایکروسافت، دیگر مطمئن خواهید بود که این ابزار خواهان از بین بردن هرگونه بدافزار از رایانه شما می باشد نه ترغیب به دانلود آنها!

 

نصب نرم افزار ضد ویروس

اگر چه احتمالا قبل از استفاده از قابلیت حفاظت بی درنگ (Real-time Protection)، مجبور به نصب آن خواهید بود، ولی نصب یک نرم افزار آنتی ویروس در حال حاضر کمک شایانی به حذف بدافزار مخربی می کند که رایانه ی شما را تهدید نموده و احتمالا باعث از بین رفتن اطلاعات آن خواهد شد. علاوه بر این، یک ابزار ضد ویروس قادر به اسکن و پویش فایل های دیگری خواهد بود که دارای ویروس های مخرب در درونشان بوده و منتظر فعالسازیشان از طرف شما هستند. تعدادی از این ابزارها به صورت رایگان که اتفاقا بسیار نیز موثر و کارامد می باشند، همچون AVG، Microsoft Security Essentioals و Avast در دسترس می باشند. این ابزارها با قدرت زیادی قادر به از بین بردن ویروسهای مزاحم پیش از آسیب رسانی بیشتر به سیستم شما خواهند بود.

 

راه حل های ممکن را از اینترنت جستجو نمایید

با توجه به اینکه استفاده از اینترنت هنگام آلودگی رایانه تان به ویروس کار صحیحی نیست (به این دلیل که ممکن است ویروس مورد نظر اطلاعاتی را از سیستم شما به بیرون انتقال دهد) می توانید از یک سیستم سالم آنلاین شده و به دنبال ویروسی که رایانه تان بدان دچار شده، (بر اساس علایمی که کامپیوترتان بروز می دهد) گشته و راههای از بین بردن آن را بیابید. با کمی خوش شانسی، می توانید راه حلی عملی و آزمایش شده را پیدا کرده و از شر ویروس مزبور رهایی یابید.

ویندوز را دوباره نصب کنید

آخرین راه چاره در صورت شکست سایر روش ها، نصب دوباره ی ویندوز یا انتقال به سیستم عامل های دیگری نظیر لینوکس می باشد. اگر ویروس چنان مخرب باشد که نتوان کاری کرد، بهتر است اجازه دهید ویندوز، خود را نابود کرده و پس از آن شما بار دیگر از خاکستر آن ویندوز دیگری برپا سازید! پیش از شروع به نصب دوباره حتما از اطلاعات تان نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید. لطفا تمامی فایل های تان را به جهت بررسی عدم وجود ویروس اسکن نمایید تا احیانا ویروس را ذخیره نکرده و پس از نصب دوباره ویندوز، رایانه تان دچار همان ویروس نشود. این پروسه، فرآیندی زمان بر و سخت می باشد ولی آخرین راه چاره بوده و در عوض در هر زمانی قابل اجراست.

رایانه ی جدیدی نخرید!

وقتی در میان مردم هستم، به افرادی بر می خورم که فکر می کنند زمانیکه رایانه اشان ویروسی شده، حتما باید آن را دور انداخته و یک کامپیوتر جدید بخرند. این کار مطلقا صحیح نیست، مخصوصا زمانی که سخت افزار به خوبی کار می کند! نصب دوباره ویندوز، همانند ریست کردن سیستم بوده، و شما با این عمل از شر ویروس ها رهایی می یابید. هیچ احتیاجی به خرج هزینه ی اضافی تنها به این جهت که رایانه تان ویروسی شده ندارید!

نتیجه گیری

خلاصی از شر یک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندکی تدبیر و زیرکی نیاز دارد. میزان موفقیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد. با این حال، همیشه یک راه یا بیشتر برای خلاصی از شر ویروس ها وجود دارد. امیدواریم که ویروسی شدن سیستم شما به قیمت از دست دادن اطلاعات ارزشمندتان تمام نشود. تنها به یاد داشته باشید، هنگام ویروسی شدن سیستم، پیشگیری بهتر از درمان است.

بدترین ویروسی که تا به حال با آن مواجه شده اید چه بوده؟ مایلید چه ترفندها و نکاتی را به این مقاله بیفزایید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 10216 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: afkarnews.ir تاریخ خبر: 1391/05/04 تعداد مشاهده: 1923
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

رضا 1391/05/05 12:54
امیر باز اومدی خود شیرینی کردی:دی
آرش جان شما اینا را رعایت کن. اگرم دوست داشتی با سیستم HIPS بیشتر کار کن ویروس اونورا پیداشم نمیشه.
اگر هم HIPS دوست نداشتی یه کسپرسکی بریز آپدیت. حله.
CCE و MBAM هم بیشتر برای بعد از آلودگی به کار میره. CCE هم داخل یه برنامه هست KillSwith که پروسس هارو بررسی میکنه که اگر ویروسی بود با رنگ قرمز نمایش بده و خیلی راحت Terminate کنی. اگر هم ویروس نگذاشت اجرا بشه Shift رو نگه دار و بعد اجراش کن. اینطوری تمام پروسس های غیر ضروری بسته میشه و متونی اجراش کنی.
خود CCE هم اسکنر هست که میتونی بریزیش روی فلش و هرجا بصورت پرتابل ببریش.همراه آپدیتش.
موفق باشی.
مریم پ 1391/05/05 00:46
سلام....به نظز من وقتی کسپراسکای رو سیستمت نصب باشه.....ویروس سیخی چنده؟....
Mo.Re.Za 1391/05/04 23:24
یک نکته‌ی مهم؛ ظریف و در عین حال ساده این است که:
زمانی که قصد تعویض ویندوز خود را دارید؛ بعد از فرمت کردن پارتیشن ویندوز و قبل از نصب آن؛ بهتر است که با یه سیستم‌عامل مجازی (مثلاً Mini Windows XP) سیستم خود را بوت کرده و بدون اینکه سیستم‌عامل مجازی را ویروسی کنید (!) نسبت به پاک‌سازی درایو‌های دیگه‌تون غیر از درایوی که فرمت کرده‌اید (درایو C) اقدام کنید!
این کار به این دلیل هست که بسیاری از افراد بعد از تعویض ویندوز بلافاصله وارد درایو‌های دیگر هارد خود می‌شوند و غافل از اینکه با تعویض ویندوز تنها ویروس‌های درایو C پاک شده‌اند و نه درایو‌های دیگر؛ باز ویندوز خود را ویروسی می‌کنند! یعنی ممکنه حتی پس از اولین بار که ویندوز جدید بالا می‌آید آن را دستی دستی ویروسی کنید!
پس به یاد داشته باشید: قبل از پاک‌سازی کامل هارد از ویروس وارد درایو‌های متعدد نشوید و از یه جای مطمئن مثلاً CD‌ی سالم و تمیز یا فلش عاری از ویروس؛ نسبت به نصب آنتی‌ویروس اقدام کرده و آن را آپدیت کنید و بگذارید کل سیستم را اسکن کند. پس از اتمام اسکن می‌توان تقریباً مطمئن بود که دیگر سیستم شما ویروسی نیست...
امیدوارم واضح گفته باشم و به درد عزیزان بخورد...
-------------
mo.re.za
ce! 1391/05/04 21:59
بابا کرککککککککککککککککککککککککککککس !
حرفههههههههه ای وااااااااااااااااااااای ! تو کجا بودی این همه وقت؟
یه بار فرار مغزها نکننت !
امیر 1391/05/04 21:49
سلام ارش جان
HitmanPro
Malwarebytes Anti-Malware
CCE
KeyScrambler
Zemana.AntiLogger
NPE
TDSSKiller

این چندتا برنامه را ردیف بکنی و هر یک هفته یک بار درایو ویندوز را اسکن بکنی هیچ مشکلی پیش نمی یاد.
برنامه CCE حتی میتونه مشکلات سیستم بعد الودگی را رفع کنه.
KeyScrambler
این برنامه برای کارهای بانکی خیلی ردیفه..جلوگیری از ثبت کلیده زده شده توسط کاربر و ثبت ان توسط کیلاگر در مرورگرها.
این همه برنامه یک جای ماجراس ولی جای دیگه چیزی هست که از سیستمت لوگ میگیری و میبین کجای سیستمت فایل مشکوک ایجاد شده.
نصف این هیولاها از اشتباهات ما وارد سیستم می شوند.
و چیزی که هست کاربرا اگر از دیتابیس سنتی رو به برنامه هایی که HIPS دارند میتونن با مخرب های zero day مقابله کنند.
این برنامه هم دوست من به من معرفی کردن و خیلی عالی هستند برای مقابله با مخرب های زیرو..
این ابزار که سطح و امکانات امنیتی سیستم عامل ویندوز را ارتقاء می دهد امنیت این سیستم عامل را به خصوص در زمان اجرای برنامه های کاربردی ارتقاء می دهد و در صورتی که بدافزار یا تروجانی در آنها مخفی شده باشد، فعالیت تخریبی آنها را بلوکه می کند.
اسم برنامه EMET 3.0
بابک مشمولی 1391/05/04 20:53
جواب نمیده با !

بابک مشمولی از فضا = )))))))
آرش 1391/05/04 20:33
جناب karakas
شما که اینهمه حرفه ای هستین خوب بود یه راهنمایی هم میکردین تا ما هم دیگه از این هیولا نترسیم!!!
امیر 1391/05/04 12:33
سلام

این راه کارها اصلا به درد نمیخوره و به نظر من باید تخصصی تر در مورد پاکسازی سیستم صحبت بشه...
بدترین مخربی که بهش برخوردم ..که خودم روی سیستم اجراش کردم
Bacdoor.ZAccess

که به صورت حرفه ای (چون تجربه داشتم) ریموش کردم و نیازی به این همه حرف های الکی در مورد الوده شدن سیستم نبود..
بیشتر کاربرا از ویروس واهمه دارند ولی من با ویروس ها حال میکنم چون باید باهاشون نبرد بکنی و یا تو در جنگ با هاشون موفق میشی یا اونا.

چهره ای که از ویروس در ذهن ما هست ، من کاربر را از ویروس می ترساند.
اگر راه های مقابله با مخر بها را قبل و بعد از الودگی را خوب بفهمیم / می تونیم از پس شون بر بیایم.
برنامه هایی بهتر از این برنامه وجود دارد که شما معرفی کردید.
یه زمانی خودم از ویروس ترس داشتم ولی الان نه .
قربان شما / karkas20

از اصفهان .
bbk 1391/05/04 12:29
حالا از کجا بفهمیم کامپیوتر اصلا ویروسی شده اینم توضیح بدین لطفا