کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756929904 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/04 | اعضاء: 318406 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

وقتی اماماس برای هکرها محبوب شد

به دنبال همه گير شدن انواع ويروس براي تلفن هاي همراه، تروجان Pbstealer نيز به عنوان اولين تروجان جاسوس تلفن هاي همراه ظاهر شد.

Pbstealer كه براي سيستم عامل پرطرفدار سيمبين طراحي شده بود، از جمله كرم هايي بود كه كدنويسي آن با استفاده از كدهاي ويروس Cabir صورت گرفته بود. برسي هاي شركت هاي امنيتي در آن زمان نشان داد كه اين ويروس در قاره آسيا و احتمالا در چين طراحي شده است. فعاليت تخريبي اين كرم اولين بار از طريق يك وب سايت هك شده كره اي آغاز شد كه به بازي هاي رايانه اي آنلاين اختصاص داشت.


نحوه توزيع اين كرم و اين واقعيت كه Pbstealer با هدف تخريب و سرقت اطلاعات نوشته شده بود، نشانگر آن بود كه ويروس نويسي براي تلفن هاي همراه وارد دوره جديدي شده و بدافزارها به عاملي مخرب‌تر مبدل خواهند شد.
Pbstealer هم مانند Cabir از طريق فناوري بلوتوث منتشر مي شد. اما طراحان آن يك تغيير اساسي در كدهاي اوليه آن به وجود آورده بودند. اين تروجان ابتدا فهرست تماس هاي مالك تلفن همراه را جستجو مي كرد و سپس ديتاي آلوده خود را از طريق بلوتوث براي اولين گوشي كه شناسايي مي كرد، ارسال مي نمود.


نام اين كرم يعني Pbstealerهم مخفف عبارت "سارق فهرست تماس " يا Phonebook Stealer بود.
تا آن زمان جانيان آنلاين با شناسايي آسيب پذيري هاي مختلف در فهرست تماس تلفن هاي همراه تلاش مي كردند تا ويروس خود را براي اولين شماره در دسترس بلوتوث كنند. اما پس از عرضه ويروس Pbstealer از روش هاي ابتكاري جديد تر و گسترده تري براي نفوذ به تلفن هاي همراه استفاده شد.
چنانچه گفتيم ويروس Cabir الهام بخش طراحي و نگارش دهها ويروس ديگر شد كه از جمله مشهورترين وشناخته شده ترين آنها مي توان به Skuller، Appdisabler، Locknut و Cardtrap اشاره كرد.


اين ويروس ها و كرم ها روز به روز پيشرفت كردند و امروزه كار به جايي رسيده كه شناسايي برخي از انواع آنها توسط برنامه هاي امنيتي و ضدويروس بسيار دشوار شده است.

*ويروس Comwar

Comwar از جمله ويروس ها و بدافزارهاي تلفن همراه بود كه طراحي و عرضه آن فصل جديدي را در تاريخ عرضه ويروس هاي همراه رقم زد. Comwar اولين كرمي بود كه از طريق MMS منتشر شد.
اين كرم مانند Cabir از طريق بلوتوث هم منتشر مي شد، اما MMS روش اصلي انتشار آن بود. اين پيشرفت جديد كرم مذكور را به طور بالقوه به شدت خطرناك كرد. علت آن بود كه فناوري بلوتوث حداكثر تا شعاع 10 تا 15 متري قادر به فعاليت است، ولي MMS چنين محدوديتي ندارد و لذا سرعت انتشار ويروس Comwar در كشورهاي مختلف بسيار زياد بود.


اگر چه MMS به سادگي از طريق گوشي هاي هوشمند و شبكه هاي اپراتوري مختلف منتقل مي شد، اما استفاده از اين شيوه هم داراي مشكلاتي بود.
نكته اول اين بود كه در زمان انتشار اين ويروس يعني سال 2006 هنوز فناوري MMS توسط عموم اپراتورها پشتيباني نمي شد و لذا ممكن بود ويروس مذكور در مرحله اي از انتشار متوقف شود.


بعدها شيوه ابتكاري مورد استفاده اين ويروس مورد تقليد دهها هكر قرار گرفت و ويروس ها و كرم هاي متعددي طراحي شد كه با استفاده از فناوري MMS منتقل مي شدند. كدهاي منبع ويروس Comwar هرگز منتشر نشدند، امري كه نشانگر نيت واقعي طراح اين ويروس براي سرقت اطلاعات حساس كاربران تلفن همراه و آسيب رساندن به آنها بود. همين مساله باعث شد كه شناسايي نحوه كاركرد و عملكرد اين ويروس براي كارشناسان امنيتي دشوار شود.


طي ماههاي بعد 7 نسخه متفاوت از ويروس Comwar براي تلفن هاي همراه عرضه شد كه طراح چهار مورد از آنها شناسايي شدند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 1137 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: خبرگذاری فارس تاریخ خبر: 1388/07/01 تعداد مشاهده: 1392
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر