کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9371 | مشاهده و دانلود: 757311016 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318440 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کاهش نیم‌میلیون کیلویی واردات لپ‌تاپ

در بازار خريد و فروش كالاهاي كامپيوتري، تجهيزات ديجيتالي و لوازم صوتي و تصويري ماه‌ها است كه عرضه و تقاضا همخواني ندارد.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از آی تی آنالیز؛ اين عدم توازن در عرضه و تقاضا كه از نظر كارشناسان ريشه تمام مشكلات بازار كالاهاي مختلف و از جمله كالاهاي كامپيوتري و ديجيتالي است و منجر به رشد شديد قيمت‌ها، به هم خوردن تعادل و نظم و البته امنيت بازار و مشكلات ديگري شده است، از اوايل شهريور ماه و در پي تشديد روند صعودي نرخ دلار آزاد، محسوس تر از قبل بوده است.

به گفته فعالان و كارشناسان بازار و همچنين با بررسي‌هاي انجام شده توسط روزنامه «دنياي اقتصاد» روي آمار منعكس شده در سايت گمرك در زمينه ميزان واردات كالاها،مشخص شده است كه حجم واردات كالاهاي مربوط به حوزه آي تي و ديجيتال در نيمه نخست سال جاري در مقايسه با سال‌هاي گذشته كاهش چشمگيري يافته است كه اين موضوع براي بازار جوان و نوپاي كامپيوتر ما بسيار خطرناك است. به گفته آنها،اگر چه آمار ارائه شده گمرك كارشناسي نشده و خام است، اما با استناد بر اين آمار و بررسي روند و ميزان واردات برخي از كالاهاي حوزه ديجيتال و كامپيوتر در نيمه نخست سال 91 و مقايسه آن با سال‌هاي قبل به خوبي متوجه مي‌شويم كه وضعيت و اوضاع و احوال بازار كامپيوتر ما به چه صورتي است.
در اين گزارش به بررسي آمار و ارقام ارائه شده گمرك در مورد حجم واردات برخي از كالاهاي حوزه آي‌تي و ديجيتال پرداخته‌ايم. اگر به اين موضوع علاقه‌منديد اين گزارش را بخوانيد:

×× كاهش بيش از نيم ميليون كيلوگرمي حجم واردات لپ‌تاپ
بنا به دلايلي چون كاهش نقدينگي واردكنندگان و فعالان بازار خريد و فروش لپ‌تاپ و همچنين عدم ارائه ارز مرجع و همچنين ارز مبادلاتي به واردكنندگان اين كالاي پرمخاطب، بازار اين كالا بيش از ساير كالاهاي حوزه آي تي و ديجيتال با كاهش موجودي و همچنين كاهش حجم واردات در مدت اخير مواجه شده است.
مطالعه آمار منعكس شده از جانب گمرك گوياي اين است كه طي نيمه نخست سال 91 حجم واردات انواع لپ‌تاپ در حدود يك ميليون و 615 هزار و 276 كيلوگرم،معادل 403 هزار و 819 دستگاه بوده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل كه حجم واردات لپ‌تاپ 564 هزار و 769 دستگاه بوده است در حدود 160 هزار و 950 دستگاه كاهش يافته است. كارشناسان مي‌گويند، چنين كاهشي در زمينه حجم واردات لپ‌تاپ نشانه بسيار بدي است. چرا كه ما در زمينه واردات و افزايش تقاضا در بازار هر سال انتظار يك رشد 30 درصدي از بازار را داريم. اما اينك علاوه بر اينكه شاهد چنين رشدي نيستيم، بلكه با كاهش حجم واردات نيز مواجه شده‌ايم. مطالعه آمار و ارقام گمرك همچنين گوياي اين امر است كه حدود 245 هزار و 791 دستگاه از اين حجم واردات در سه ماه ارديبهشت، خرداد و تير ماه سال 91 وارد بازار ايران شده‌اند و مابقي يعني حدود 158 هزار و 28 دستگاه در دو ماه مرداد و شهريور وارد بازار شده‌اند.

lap amar.jpg

مقايسه حجم واردات لپ‌تاپ بين نيمه نخست سال 91 و مدت مشابه در سال 90 هم گوياي وخامت اوضاع بازار كامپيوتر ما است. چرا كه اين حجم واردات در مقايسه با مدت مشابه در سال 89 كه ميزان واردات لپ‌تاپ در حدود 377 هزار و 60 دستگاه بوده است گوياي يك رشد بسيار كوچك در حد 26 هزار و 750 دستگاهي است.

×× واردات تلويزيون به نقطه صفر نزديك مي‌شود
مونتاژ يا توليدات داخلي در زمينه تلويزيون تا حدود زيادي باعث شده است حجم واردات اين كالابه بازار داخلي كاهش يابد.
بر اساس اعلام شهيدي، رييس انجمن توليدكنندگان لوازم صوتي و تصويري، در حال حاضر 95 درصد از نياز بازار را توليدات داخلي تامين مي‌كنند و به همين دليل چندان عجيب نيست كه شاهد كاهش چشمگير حجم واردات اين كالا از ساير كشورها به بازار داخلي باشيم.
به گفته وي، حتي با وجود مشكلاتي كه براي واردات قطعات توليدي داريم،توانايي تامين نياز بازار و توليد محصولات مبتني بر تكنولوژي هاي روز را داريم.
در هر حال با توجه به اين موضوع و همچنين مطالعه آمار ارائه شده توسط گمرك مشخص شده است كه در نيمه نخست سال 91 حدود 152 هزار و 126 كيلوگرم تلويزيون از مبادي رسمي وارد بازار داخلي شده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه در سال 90 كه حجم واردات حدود يك هزار كيلوگرم بوده است بسيار چشمگير است.
بيشترين ميزان واردات تلويزيون در سال 91 مربوط به چهار ماه نخست سال بوده است و در دو ماه مرداد و شهريور ميزان واردات تلويزيون به كشور در حد بسيار چشمگيري كاهش يافته است.بر اساس اطلاعات به دست آمده،طي چهار ماه نخست سال 91 حدود 149 هزار و 560 كيلوگرم تلويزيون وارد بازار شده است.
بررسي اين اعداد و ارقام گوياي اين است كه طي دو ماه مرداد و شهريور شاهد ورود تنها دو هزار و 566 کيلوگرم تلويزيون به كشوربوده‌ايم.
كارشناسان مي‌گويند، علت اين اتفاق سختي روند واردات تلويزيون، كاهش قدرت مالي و كاهش نقدينگي شركت‌هاي واردكننده در يك برهه زماني دو ماهه در ماه‌هاي مرداد و شهريور است.اگر به خاطر داشته باشيد طي دو ماه مذكور در سال 91 در بازار تلويزيون شاهد كاهش شديد موجودي در بازار بوديم.

××‌ حركت برخلاف جريان آب در بازار گوشي
برخلاف ساير كالاها،در بازار گوشي تلفن همراه شاهد يك رشد و جهش چشمگير در زمينه واردات گوشي هستيم. بر اساس اطلاعات به دست آمده، حجم واردات انواع گوشي تلفن همراه طي نيمه نخست سال 91 در حدود 417 هزار و 198 كيلوگرم، معادل يك ميليون و 42 هزار و 995 دستگاه بوده است.اين رقم در مقايسه با مدت مشابه در سال 90 كه حجم واردات گوشي تلفن همراه 157 هزار و 6 کيلوگرم معادل حدودي 392 هزار و 515 دستگاه بوده است يك رشد 650 هزار و 480 دستگاهي در زمينه حجم واردات گوشي را نشان مي‌دهد.
به گزارش دنیای اقتصاد كارشناسان و فعالان بازار مي‌گويند، چنين رشدي در زمينه واردات گوشي موبايل، آن هم با توجه به نوسانات نرخ ارز كه طي يكسال اخير با آن مواجه بوده‌ايم نشان دهنده محدود شدن قاچاق و هموار شدن مسير واردات اين كالا است. بر اساس اعلام كارشناسان، اين اتفاق (رشد واردات گوشي طي يكسال اخير) در سايه كاهش نرخ تعرفه واردات به ده درصد رخ داده است.
به گفته آنها اجراي پروژه‌هايي نظير شبنم نيز عامل مضاعف ديگري در كاهش حجم واردات گوشي هاي قاچاق و افزايش واردات اين كالا از مبادي رسمي بوده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11905 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: itna.ir تاریخ خبر: 1391/08/18 تعداد مشاهده: 1564
کلید واژه ها:
سافت گذر
نظرات بینندگان

منتظر 1391/09/01 00:30
این جک نیست حقیقته:یه ایرانی به یه ژاپنی میگه ماایرانیها90%باهوشیم و10%درب وداغون وشماژاپنی ها 10%باهوشیدو90%درب وداغون چراشما انقد پیشرفت کردید؟
ژاپنیه میگه چون ماتوژاپن90%داغونامون دارن زیردست10%باهوش کارمیکنن وتوایران شما90%باهوشاتون دارن زیر دست10%داغوناتون کارمیکنن.
فک نمیکنم جواب بهتری درباره این تصمیم مضحک دولت بدم.
یاعلی