کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9371 | مشاهده و دانلود: 757311016 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318440 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

منتظر قاچاق لپ تاپ و موبایل باشید

امروز دولت در اقدامی جدید، دست به ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای اولویت ۹ و۱۰ زد که اصلی‌ترین تقاضا در این گروه را کالاهایی همچون موبایل و رایانه و همچنین لوازم خانگی تشکیل می‌دهد. هرچند هنوز دلیل مشخصی برای این کار نیست، ولی باید منتظر بود تا به زودی حجم قاچاق این ‌گونه اقلام به کشور بالا رود.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از سیتنا؛ امروز معاون مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت از توقف ثبت سفارش کالاهای گروه ۹ و ۱۰ خبر داد. وی در این باره گفت: قرار است درباره ممنوعیت واردات این کالا‌ها تصمیم‌گیری شود، ولی پیش از نهایی شدن آن، ثبت سفارش متوقف شده است.
معنای سخنان ساسان خدایی این است که دولت می‌خواهد به زودی واردات اقلام کالایی این دو گروه را به کل متوقف کند؛ اما نتیجه این امر چیست؟

هرچند کلا دولت کالاهای لوکس و غیر ضروری را در فهرست اولویت‌های 9 و 10 جای داده است، می‌توان به روشنی گفت که برخی اقلام عمده این دو گروه، کالاهایی است که متقاضی بسیاری در کشور دارد؛ موبایل، رایانه و لپ تاپ و همچنین لوازم خانگی بخشی از این کالاهاست.

بنا بر این گزارش، در نتیجه حجم تقاضایی که در این موارد در کشور وجود دارد، این مطلب را به ذهن می‌رساند که از این پس و با ممنوعیت واردات این کالاها، بهای آن‌ها در بازار به شدت افزایش خواهد یافت و از سویی، سیل قاچاق آن‌ به کشور شدت خواهد گرفت.

توضیح آنکه معمولاً قاچاق در مواردی شدت می‌گیرد که کالای مورد نظر موضوع ممنوعیت واردات به کشور است، ولی متقاضی آن در درون هست. در نتیجه، تقاضایی که تا کنون درباره گروه‌های کالایی 9 و 10 رسما پاسخ داده می‌شد، روانه بازارهای موازی و غیر رسمی یا به عبارتی قاچاق خواهد شد.

اما در این میان هنوز مشخص نشده که هدف دولت از این کار چه بوده است؟ در حالی‌ که هیچ گونه ارزی، اعم از مرجع و مبادله‌ای به این دو گروه تعلق نمی‌گرفت، توقف ثبت سفارش برای واردات آنها چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

این در حالی است که  تعلق نگرفتن ارز مرجع و مبادله‌ای در ماه‌های گذشته به این کالاها، خود منجر به افزایش چندین برابری بهای این کالاها و همچنین، نوسانات نرخ ارز منجر به تغییر بهای روزانه این اقلام شده بود که به ویژه این مورد درباره لوازم الکترونیکی همچون موبایل و رایانه دیده می‌شد.

اما اشتباهی که دولت در حذف ارز مسافرتی و دانشجویی مرتکب و منجر به هجوم متقاضیان به بازار ارز موازی و افزایش نرخ بازار آزاد شد، اکنون گویا برای این گروه کالایی نیز تکرار می‌شود؛ افزون بر این موضوع، اکنون می‌توان به خوبی رشد قاچاق محصولات این گروه به کشور را پیش‌بینی کرد؛ این به آن معنااست که دولت به هیچ وجه به پیامدهای رفتارها و تصمیم‌گیری‌های خود در این زمینه توجه ندارد؛ البته به تازگی کم شاهد این‌گونه کارهای یکباره از سوی دولت نبوده‌ایم؛ بنابراین، برای دریافتن دلیل این امر، کافی است به این موضوع توجه کنیم که شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دیشب اعلام کرد:

برای راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی، در یک روز تعطیل به منزل رئیس‌جمهور رفتیم. در آنجا کار را ارائه دادیم و سپس رئیس‌جمهور گفت که آن را بخشنامه می‌کند و سرانجام مرکز مبادلات ارزی با بخشنامه رئیس جمهور شکل گرفت.

گویا همه تصمیمات این‌ گونه دولت در منازل و مجالس میهمانی گرفته می‌شود که نمونه بارز آن از زبان وزیر اقتصاد، مرکز مبادلات ارزی است که شاید بتوان گفت، ام‌الفساد وضعیت ارزی کنونی است. در نتیجه، تعجبی ندارد که دولت به یکباره اقدام به ممنوعیت واردات حجم انبوهی از کالاهایی کند که متقاضی بسیاری در کشور دارد، بدون آنکه به پیامدهای رفتار خود توجهی کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11920 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: citna.ir تاریخ خبر: 1391/08/18 تعداد مشاهده: 1447
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

fe-gh 1391/08/20 22:28
تمام حرفهای دوستان کاملا حرف حق است
وایمکسر 1391/08/20 08:08
ما دو تا راه بشتر نداریم ، ها ؟ غیر این دو راه که راهی نیست ، هست ؟ یا مردم همه بمیرن یا همه بمیرن. هااااا یک راه دیگه هم داریم ، اون اینه که مردم بمیرن !
کورش 1391/08/19 19:24
همه چا آرومه و تحت کنترل، سایه خدا هم که حواسش هست دیگه لطفا ناشکری نکنید
ایرانی 1391/08/19 16:53
رأی...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
m 1391/08/19 16:13
خاک بر سر همشونlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol boluslay:none">prednisolon blodsocker prednisolon klysma prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
ناشناس 1391/08/19 13:31
دارم اون روز رو می بینم که باید دمشون روبذارن رو کولشون و...
سینا 1391/08/19 13:27
ای کاش این رایحه خوش خدمت را بگیرن اونطرفتر. خفه شدیم به خداlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
ناشناس 1391/08/19 09:57
اینا در جهت آسایش مردم کار میکنن ؟!!!!
نمیدونم اینا با خودشون چه فکری کردن
آخه اگه تو ایران از اینا میتونستیم تولید کنیم باز یه چیزی
یعنی من تو عمرم یه ساعت مچی ایرانی ندیدم ! دیگه لپتاپ و کامپیوتر و موبایل پیشکش !

یه عده مسول بی مغز دارن کشور رو اداره میکنن، همین جوری ذرتی دارن تصمیم میگیرن و روی مردم بدبخت آزمایش میکنن تا ببینن چی میشه

کامپیوتر کالای لوکسه ؟!!!!lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
وای.... 1391/08/19 08:45
دیگه داره به کجا میره این داستان می خوان کاری کنن که مردم صبرشون لبریز شه بریزن سر مملکت نمیدونم واقعا قراره چی بشه.
خدا خودش کمکمون کنه.
ناشناس 1391/08/18 20:19
خدا هرچه زودتر سایه نحس این دولت نادان را از سر این مردم فهیم اللخصوص جوانان بدبخت کم کند از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید اصلا مسم نمیخوایم به حال خودمون بزارید
d 1391/08/18 19:56
تو مملکت ما اول یه کاری میکنن بعد عواقبشو میبینن اول به عواقبش فکر نمیکنن...
تعجبی نداره وضع مملکتمون اینطوری شده.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
sajjad 1391/08/18 18:23
توی این کشور کی به کی . دیگه از این داغون تر هم جاداره . البته مثل اینکه جا داره . دولت داره فکرهایی میکنه که از این هم داغون تر بشه . واقعا به عنوان داغون ترین کشور دنیا باید اسم ایران تو گینس ثبت بشه . از مرغش گرفته تا جنون ادم (اشاره به قیمت قبر ) مشکل داره حداقل یه جاشو سالم بزارن مردم یه نفسی بکشن . هرچیز خوبی که تو دنیا باشه ایرانی جماعت ( اکثریت) باید فقط حسرتشو بخورن . نه تفریحی نه کاری نه امیدی . هر روز هم جنسها گرون تر وضعیت زندگی بدتر. خدا کمک کنه به مردم ایران .
بابک مشمولی & تینا Flower 1391/08/18 17:53
با این کاراشون دارن بازارو میترکونن
دیگه الان کسی نمیتونه کامپیوتر بخره
شوخیه مگه 4 5 میلیون بدی واس یه کامپیوتر در پیت!
محمد بیگی 1391/08/18 13:10
حفظ ارز و جلوگیری از خروج آن.
واقعن که!, الکی الکی داریم برمیگردیم عقب.
جواد 1391/08/18 12:41
مبارک است
نه تولید داخل داریم
نه میزارن وارد کنیم
پس مردم بدبخت چطوری اقلام مصرفی مورد نیازشون رو بدست بیارند..!!؟

وای بر من و هموطن من که در جایی به نام ایران زندگی میکنن و چنین مسئولان اداره ایران رو بدست دارن..
آزاد 1391/08/18 11:20
معلومه هدف دولت چیه
اینه که ارزش محدوده و میخواد اون ارز محدود رو صرف کالاها اساسی کنه
i.s 1391/08/18 10:50
این مسائل همش بخاطر اینه که حق مسلم ماست یعنی حق مسلم اوناست احتمالاً تا چند ماه آینده گروه کلا های 1-8 هم حذف میشه بعد در توجیحش میفرمایند که حفظ نظام از اوجب واجباته اصلاً موبایل چه معنی داره 2تا لیوان بر دارید دو سرشو نخ ببندید میشه موبایل ها نمیشه به نظر شما اسم این تکنولوژی جدید هم هستش

GLX,,,, IRAN Roid jili Biliiiiin
مهدی 1391/08/18 09:42
دولتی که مثل یک مرد روی حرفش نیست و هرروز حرفش رو عوض می کنه آیا منطقی هست که باز دوباره به پای صندوق رای برم؟
من 1391/08/18 08:48
خداوند انشاء الله جزای این همه خدمت رو به خودشون برگردونه