کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756801353 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/04 | اعضاء: 318400 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

صحنه‌ سازی رسانه‌‌ای از حمله به بانک‌های آمریکایی: ایران مقصر است!

internet_hamalat_syberi

پس از جنجال خبری گسترده رسانه‌های آمریکایی در مورد حملات سایبری ایران به بانک‌های این کشور، این ادعا توسط کارشناسان مستقل رد شد.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران ، اگر چه پیچیدگی این حملات احتمال دست داشتن یک یا چند دولت در آنها را تقویت کرده است، اما متخصصان معتقدند نمی توان انگشت اتهام را متوجه ایران کرد.

در اواخر هفته گذشته مقامات دولتی آمریکا، ایران را مسئول حملات موسوم به DOS به چندین بانک بزرگ آمریکایی دانستند،اتهامی که از سوی مقامات کشورمان رد شد و بی اساس توصیف گردید.

بررسی های کارشناسی نشان می دهد این حملات به خوبی برنامه ریزی شده بودند و مهاجمان هم اطلاعات خوبی از نقاط ضعف شبکه های خدمات مالی در آمریکا داشته اند. شدت این حملات تا بدان حد بود که بانک ها برای نجات خود دست به دامان آژانس امنیت ملی آمریکا شدند.

پیش از این گروهی به نام عزالدین قسام مسئولیت حمله به چندین بانک آمریکایی مانند Wells Fargo، JP Morgan Chase، Bank of America و U.S. Bancorpرا پذیرفته بود و علت این کار را انتشار ویدیوهای توهین آمیز به پیامبر اسلام در سایت یوتیوب اعلام کرده بود.

اسکات هماک مدیر اجرایی شرکت Prolexic Technologies معتقد است حملات جدید به طور مکرر و با اشغال بخش اعظمی از پهنای باند سایت های بانکی آمریکایی صورت گرفتند و تنها در یکی از این حملات ترافیک DDoS به ۷۵ گیگابایت در ثانیه رسید. با توجه به اینکه چنین حملاتی به پشتیبانی گسترده نیاز دارد نمی توان آن را به یک گروه ساده و حتی هر دولتی نسبت داد.

همچنین در این حملات از شبکه ای از رایانه های آلوده برای ایجاد ترافیک استفاده شد که به طور هوشمند روشن و خاموش می شد. با توجه به اینکه سرورهای سازمان دهنده این حملات به طور آنی کنترل می شوند مقابله با آنها کار ساده ای نیست.

اسکات هماک معتقد است سازمان دهنده حملات یاد شده ابایی از شناسایی هویت خود نداشته و همین مساله باعث می شود گمانه زنی در مورد دولتی که در این کار دست داشته، دشوار شود. زیرا دولت ها معمولا تلاش می کنند جلوی افشای هویت خود را در زمان اجرای این حملات بگیرند.

مایک براون دریاسالار بازنشسته و معاون اول گروه فدرال تجاری آژانس امنیت ملی آمریکا هم معتقد است هیچ شواهدی برای اثبات این مساله که حملات یاد شده با پشتیبانی یک دولت خاص صورت گرفته باشد، وجود ندارد.

وی می افزاید: شاید بتوان نسبت دادن چنین حمله ای به ایران را ناشی از تلاش برای فشار آوردن به این کشور از سوی آمریکا و جامعه بین المللی دانست.

به نظر می رسد عزالدین قسام یک گروه هکری با دستورکار آزادیخواهانه و ملی گرایانه باشد. البته وی از هرگونه گمانه زنی در مورد عوامل واقعی این حملات هکری خودداری کرد.

Avivah Litan تحلیل گر موسسه گارتنر نیز در این مورد گفته است: برخی نهادها مانند اداره حسابرسی نرخ ارز گروه های مختلفی را عوامل احتمالی اجرای این حملات دانسته اند. برخی از این گروه ها با اغراض سیاسی و برخی دیگر با اغراض مالی دست به چنین حملاتی زده اند اما نکته مهم این است که حملات DOS یاد شده در عمل به کلاهبرداری و سرقت از حساب های مشتریان انجامیده است.

به گفته وی صرف نظر از اینکه چه کسی مسئول این حملات است، بانک های آمریکایی باید به طور جدی به دنبال ارتقای امنیت خود باشند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 12999 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1391/10/26 تعداد مشاهده: 2574
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر