کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9372 | مشاهده و دانلود: 757311016 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/08 | اعضاء: 318449 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تلویزیون های LCD برق را می بلعند

سلیقه خریداران و تغییر آن همیشه در بازارهای مختلف تعیینكنندهاست. در بازارهای رقابتی محصولات دیجیتال اما انگار این موضوع تاثیرگذاری بیشتری دارد تا جایی كه این روزها تمایل كاربران به تماشای فیلمها، انجام بازیهای كامپیوتری و یا ضبط مسابقات ورزشی باعث شده است تا شركتهای تولیدكننده به طراحی و تولید تلویزیونهایی با اندازههای بزرگتر و با كیفیتتر رو بیاورند.

در واقع با افزایش رونق در بازار انواع تلویزیونهای LCD به خصوص HDTVها و افزایش كاربردهای مختلف آنها، كاربران و خریداران هم به تدریج استفاده از تلویزیونهای با كیفیت با اندازههای بزرگتر را به تماشای برنامههای تلویزیونی در تلویزیونهای كوچكتر ترجیح دادند.

این همان اتفاقی است كه بازار انواع تلویزیونها را دچار تحول كرد. به این ترتیب تغییر سلیقه كاربران همراه با گسترش تكنولوژیهای جدید جعبههای جادوی قدیمی را به تصوری از پردههای سینمایی تبدیل كرده است.

با این اوصاف شركتهای تولیدكننده برای حفظ سهم خود از این بازار با سلیقه كاربران همراه شدهاند تا در نتیجه تلویزیونهای بزرگتر در سالهای اخیر به محصولات پرفروش بازار انواع تلویزیون تبدیل شوند.

این روند اما گویا نگرانی فعالان محیطزیست و طرفداران مصرف بهینه انرژی را به همراه داشته است، تا جایی كه آنها را به فكر وضع قوانین جدید برای طراحی و تولید نسلهای آینده انواع تلویزیونها به خصوص تلویزیونهای پرطرفدار HDTV انداخته است. با این اوصاف كارشناسان انرژی در آمریكا به عنوان بزرگترین بازار تلویزیونهای HDTV (با وضوح تصویر بالا) زودتر از كارشناسان در كشورهای دیگر به فكر افتادهاند.


قوانین سخت برای كاهش مصرف
افزایش اندازه تلویزیونها و به دنبال آنها افزایش مصرف انرژی به تدریج میتواند بحرانهای جدی در زمینه صرفهجویی و ذخیره انرژی به وجود بیاورد؛ این همان موضوعی است كه كارشناسان كمیسیون انرژی در شهر كالیفرنیا را به فكر وضع قوانین جدید برای تولیدكنندگان این محصولات انداخته است. به این ترتیب آنها در روز هجدهم ماه نوامبر گذشته مقررات الزامی و مهمی را برای تولیدكنندگان تلویزیونهای HDTV وضع كردند تا بر اساس آنها از ابتدای سال 2011 تلویزیونهای HDTV با اندازههای بزرگتر از 58 اینچ مصرف انرژی تا سه برابر كمتر از تلویزیونهای امروزی داشته باشند و مصرف این تلویزیونها از سال 2013 هم به كمتر از نصف مصرف این تلویزیونها در حال حاضر كاهش پیدا كند. این كمیسیون اعلام كرده است كه با اجرای این مقررات جدید انتظار میرود تا شهروندان كالیفرنیا بیش از یك میلیارد دلار در سال در هزینههای مصرف برق خود صرفهجویی كنند.

آمار منتشر شده از سوی این كمیسیون نشان میدهد كه مصرف برق شهروندان كالیفرنیای طی 30 سال گذشته برابر 7000 كیلو وات ساعت در سال برای هر نفر بوده، در حالی كه این رقم در این سالها به 12000 كیلو وات ساعت رسیده است تا در نهایت مصرف برق این شهر را در سال به 9 میلیارد كیلو وات ساعت برساند. به همین دلیل هم این كارشناسان معتقدند این قوانین حتی در سالهای آینده و با ورود تكنولوژیهای جدید مانند تلویزیونهای سه بعدی به بازار باید سختتر هم بشوند.

در واقع آمار نشان میدهد كه تلویزیونهای HDTV این روزها بیش از 10 درصد از مصرف برق ساكنان این شهر را به خودشان اختصاص دادهاند، در حالی كه این میزان برای یك دهه گذشته تنها كمتر از 3 درصد بوده است.

هر چه بزرگتر، پرمصرفتر
وضع چنین قوانینی معمولا آنقدر كه اعتراض تولیدكنندگان تلویزیونهای پلاسما را به دنبال دارد، تولیدكنندگان تلویزیونهای LCD را چندان نگران نمیكند. در حقیقت با وجود آنكه تلویزیونهای پلاسمای HDTV همچنان به خاطر رنگ سیاه غالب، كنتراست بسیار بالا و سرعت بالای تغییر تصاویر بهترین انتخاب برای تماشای مسابقات ورزشی و فیلمهای اكشن هستند، اما همیشه به خاطر مصرف بالای انرژی در بازار شناخته میشوند.

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان میدهد كه همچنان تلویزیونهای تیوپی قدیمی باصرفهترین تلویزیونهای از نظر مصرف انرژی برق هستند. این تلویزیونها در هر اینچ مربع خود حداكثر 23/0 وات برق مصرف میكنند. این در حالی است كه تلویزیونها LCD و پلاسمای امروزی به ترتیب در هر اینچ مربع 27/0 و 36/0 وات برق مصرف میكنند.

درست به همین دلیل هم هست كه مساحت نمایشگر تلویزیونها مهمترین عامل در میزان مصرف برق آنها به حساب میآیند.

در حالی كه تلویزیونهای قدیمی حداكثر اندازه 32 اینچی داشتند كه در نهایت مساحت نمایشگر آن به 490 اینچ مربع میرسید، تلویزیونهای LCD با اندازه 42 اینچی این روزها معمولا پرطرفدارتر بوده و مساحتی برابر 750 اینچ مربع دارند. این در حالی است كه تلویزیونهای پلاسما به خاطر كیفیت بسیار بالا اغلب در اندازههای بزرگتر هم خریداری میشوند. در میان این تلویزیونها معمولا پلاسماهای 58 اینچی و بزرگتر كه مساحت 1440 اینچ مربعی و بیشتر دارند، با اقبال بیشتری در بازار مواجه میشوند.

این در حالی است كه همچنان تلویزیونهای HDTV با اندازههای بزرگتر محبوبیت بیشتری در بازار پیدا كرده و فروش بیشتری هم دارند. آمارها و گزارشهای تحقیقاتی هم این موضوع را تایید میكنند.

آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی iSuppli در این مورد نشان میدهد كه صادرات جهانی تلویزیونهای LCD با اندازه بزرگ در فصل سوم سال 2009 نسبت به همین زمان در سال 2008 با افزایش 9/28 درصدی همراه بوده است و پیشبینی میشود كه این رقم برای فصل چهارم سال 2009 هم به رشد 1/57 درصدی برسد.

پیشبینی كارشناسان iSuppli برای كل سال 2009 رشد 6/18 درصدی صادرات جهانی تلویزیونهای LCD با اندازه بزرگتر نسبت به سال 2008 و رسیدن آن به صادرات 7/ 516 میلیون دستگاهی است.

به عقیده كارشناسان، با وجود بحران اقتصادی و كاهش قدرت خرید كاربران و خریداران، انتظار میرود بازار تلویزیونهای HDTV با اندازه بزرگ تا پایان سال 2009 به طور كامل بهبود پیدا كرده و از ركود نجات پیدا كند. با این همه اما پیشبینی میشود درآمد حاصل از فروش جهانی تلویزیونهای HDTV با اندازه بزرگ تا پایان امسال با كاهش 8 درصدی در مقایسه با سال 2008 همراه باشد. این در حالی است كه قیمت این تلویزیونها در سال 2009 با افزایش هم روبهرو بوده است.

طبق اعلام موسسه iSuppli، قیمت تلویزیونهای HDTV با اندازه 37 اینچ در ماه ژوئن این سال تا 8/0 درصد افزایش پیدا كرده و قیمت تلویزیونهای با اندازه 40 تا 42 اینچ با افزایش 4/1 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

با تمام اینها اما كارشناسان انرژی امیدوارند كه به دنبال نگرانیهای مربوط به بحرانهای آینده انرژی و افزایش تعرفههای مصرف انرژی، تلویزیونهای HDTV با اندازههای بزرگتر در سالهای آینده تقاضای كمتری در بازار داشته و یا حتی دچار ركود نسبی شوند.

در واقع كارشناسان و فعالان بازار معتقدند وضع و اجرای قوانین جدید شاید تنها راه نجات بازار تلویزیونهای بزرگ از ركود در سالهای آینده باشند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 1375 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: آی‌تی ایران تاریخ خبر: 1388/09/21 تعداد مشاهده: 1443
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر