کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9368 | مشاهده و دانلود: 757133234 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318435 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نقد و بررسی: «گیر 2» ساعت هوشمند سامسونگ به توان 2

به گزارش سافت‌گذر ؛ بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ساعت‌های هوشمند در حال هجوم به بازار دستگاه‌های هوشمند هستند و با تمام قدرت تلاش می‌کنند تا جایی بین آن همه گوشی و تبلت و لپ‌تاپ و غیره برای خود باز کنند.

 

سال 2013 سال ساعت‌های هوشمند بود، البته بیش‌تر قول بود تا عمل. با این حال، از میان ساعت‌های بسیار متفاوت، رنگارنگ و غیرعادی‌ای که در اینترنت دیدیم، «گلکسی گیر» سامسونگ بود که بیش از همه توجه کاربران را به خود جلب کرد. چرا؟ اولاً به این خاطر که این ساعت محصول جدید یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تعیین‌کننده در دنیای فناوری بود و دوماً به این خاطر که کیفیت آن کاملاً افتضاح است. عمر کوتاه باتری، طراحی دل‌نچسب(!) و برنامه‎های انگشت‌شمار بدین معنا بود که این وسیله جانبی 300 دلاری هرگز شانس فروش ندارد.

اما از آن جایی که سامسونگ همیشه آماده و انعطاف‌پذیر است یک بار دیگر شانس خود را در بازار ساعت‌های هوشمند امتحان کرده است. نه یک بار، سه بار شانسش را امتحان کرده: «گیر 2»، «گیر 2 نئو» و «گیر فیت» انجام داده است. سؤال مهمی در این‌جا مطرح می‎شود: آیا گیر نسل دوم بهتر از نسل قبلی خود است؟ جواب: بله، بهتر است. اما آیا به آن‌قدر بهتر است که بتواند شما را راضی کند؟ پاسخ این سؤال کمی پیچیده است.

سخت‎افزار

اگر منتظر بودید طراحی جدیدی از سامسونگ ببینید، حتماً تا الآن ناامید شده‌اید. اگر از نظر زیبایی‎شناسی بنگریم، گیر 2 صرفاً نسخه تحول یافته نسخه اصلی است. این بار هم بدنه اصلی از فلز طرح‌دار ساخته شده است، در حالی که‌ بند آن از جنس یک ماده پلاستیکی مشابه نسخه قبلی است، همراه با سگکی «مثل» سگک مدل قبلی. به این دلیل می‌گویم «مثل» که میکروفون دیگر در این قسمت قرار داده نشده است، بنابراین آن قسمتی از بند که در مدل قبلی جای میکروفون بود، در این نسخه باریک‌تر است.

آن دوربین «شبیه زگیل» هم دیگر رو بند نیست؛ آن را بالای صفحه اصلی اصلی ساعت قرار داده‎اند، جایی که باید از همان ابتدا قرار می‌گرفت. نتیجه آن است که حالا بند ساعت تنها یک تکه پلاستیک «ساده» است؛ دیگر مانند قبل هیچ «قلنبه» فناوری‌ای در آن قرار ندارد. این خبر خوبی است، چرا که می‎توانید بند ساعتتان را با بسیاری از نمونه‌های رنگی و فانتزی جایگزین کنید. حتی یک اهرم جداکننده کوچک هم در ابتدای بند قرار دارد که کار تعویض را بسیار ساده می‌کند. مدلی که من آن را امتحان کردم بندی شکلاتی رنگ داشت که با بقیه قسمت‌های ساعت هم ست بود. بنابراین قصد تعویض آن را ندارم، اما به هر حال بد نیست که امکان تعویض بند هم برای کاربران فراهم باشد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ یکی دیگر از تغییرات کوچک اما خوبی که جهت زیبایی بیش‎تر این محصول انجام شده است حذف پیچ‌های قابل رویت از بالای سطح ساعت است. ضمناً تنها دکمه این ساعت حالا در زیر صفحه نمایش 1.63 اینچی و Super AMOLED آن قرار گرفته است، درست مانند گوشی‌های سامسونگ. بی‌شک کسی یک ساعت هوشمند را برای استفاده از پردازنده آن خریداری نمی‎کند، اما خوب است بدانید که یک چیپ دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی مغز متفکر گیر 2 است. یک باتری 300 میلی‌آمپری هم ساعت را زنده نگه می‌دارد. در حالی که‌ سخت‎افزار گیر 2 کاملاً شبیه به مدل اصلی است، به نظر می‎رسد که عملکرد آن بسیار بهتر است. حتی می‌توانم بگویم که نسخه اولیه را سامسونگ عجله‌ای ساخت، فقط برای آن‌که «چیزی» روانه بازار کرده باشد. اما به نظر می‎رسد گیر 2 محصولی است که سامسونگ باید در همان مرحله اول تولید می‌کرد.

 

علاوه بر تغییرات ظاهری، چند ارتقای داخلی نیز وجود دارد که کارکرد این دستگاه را تا حد زیادی بهبود بخشیده‌اند. این موارد شامل یک حسگر ضربان قلب نوری (کاملاً شبیه به آن‌چه در گلکسی اس 5 می‌بینید)، یک کنترل مادون قرمز برای تلویزیون و... و ویژگی ضد غبار و ضد آب با استاندارد IP67 است (به معنای محافظت کامل از ورود غبار و همچنین آب در صورت ماندن در عمق یک متری به مدت 30 دقیقه). در واقع، حداقل بر روی کاغذ، می‎توان گفت که گیر 2 دستگاهی مستحکم‌تر و احتمالاً کارآمدتر از گیر اصلی است. البته این مسئله در آن صورت صحت دارد که نرم‎افزار (یا برنامه‎های) آن این پتانسیل را به حقیقت تبدیل کنند؛ مسئله‌ای که به زودی درباره آن خواهیم نوشت.

با این وجود بیش‎تر بخش‎های مهم سخت‎افزاری این دستگاه بدون تغییر باقی مانده‎اند. این بخش‎ها شامل بلوتوث 4 ، حافظه 4 گیگابایتی، یک میکروفون و یک شتاب‎سنج می‎شود. راستی آن سیستم عجیب و غریب شارژ گیر اصلی را به یاد دارید؟ «تقریباً» هیچ اثری از آن در گیر 2 باقی نمانده است. می‌گویم «تقریباً» به این دلیل که هنوز یک آداپتور مخصوص وجود دارد که باید یک کابل میکرو یواس‌بی را برای شارژ به آن متصل کنید، اما کوچک‎تر و محکم‌تر از آن چارچوب ظریف (و آن بخش‎های متحرکی) است که قبلاً با آن سروکار داشتید. البته هنوز هم ایده‎آل نیست، اما به هر حال پیشرفت خوبی است. و نکته آخر: اگر این شارژر را گم کنید، کارتان ساخته است!

نرم‎افزار

هنگامی که گیر 2 را از جعبه شبیه به کاج آن خارج می‎کنید (نمی‌دانیم سامسونگ چه علاقه‌ای به این جنس‌های مصنوعی دارد؟!) باید ابتدا آن را به یکی از 17 گوشی سازگاری وصل کنید که شامل جدیدترین دستگاه‎ها و محصولات «در سطح پرچم‌دارهای» سامسونگ می‎شود. بله هنوز هم به یک دستگاه سازگار نیاز دارید، اما حداقل این بار یک فهرست معقول برای انتخاب از میان آن‎ها وجود دارد.

زمانی که با بلوتوث وصل شدید، باید برنامه «مدیر گیر» Gear Manager را از فروشگاه خود سامسونگ دانلود کنید و سپس دستگاه آماده کار می‎شود. هشدار: روزهای اول بخش عمده‌ای از روز خود را در برنامه مدیر گیر به سر خواهید برد. از این‌جاست که می‎توانید ظاهر ساعت را عوض کنید، تقریباً تمامی تنظیمات آن را تغییر دهید و برنامه‎های موجود را دانلود کنید. اغلب تغییر تنظیمات از طریق برنامه روی گوشی سریع‌تر از تغییر آن به واسطه خود ساعت است. البته تغییر دادن تنظیمات مستقیماً به واسطه خود ساعت دشوار نیست، اما به مرور زمان احساس خواهید کرد که این کارها را روی گوشی راحت‌تر می‌توانید انجام دهید.

 

بخش مدیر گیر تقریباً در مدل دوم ساعت بدون تغییر باقی مانده است. تنها مورد مهمی که به نرم‎افزار این دستگاه مربوط می‌شود، تصمیم سامسونگ برای استفاده از سیستم‌عامل «تایزن» به جای اندروید در نسل دوم دستگاه‎های گیر است. این تصمیم به جز حذف نام «گلکسی» از اسم این ساعت‌ها چه معنای دیگری دارد؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ اولاً برنامه‌هایی که روی مدل قبلی گیر داشتید، دیگر به کارتان نمی‌آیند. این خود تغییر بسیار بزرگی است. نه تنها به این دلیل که باعث تحولی در تجربه کاربران می‎شود، بلکه به این خاطر که در کل فضای داخلی ساعت نیز تغییر بزرگی ایجاد می‎کند. یکی از بزرگ‎ترین مشکلاتی که گلکسی گیر با آن روبرو شد کمبود برنامه‎های جانبی بود، شرایطی که چند ماه پس از ورود آن به بازار اندکی بهتر شد. البته با معرفی تایزن در واقع همان پیشرفت کوچک هم از بین رفت. اکنون که این مقاله را می‌نویسیم، تنها 10 برنامه جانبی برای گیر 2 وجود دارد (البته در واقع 22 برنامه که 12 مورد آن تنها پوسته‌های مختلف ساعت هستند.)

 

برای آن‎هایی که می‌پرسند تغییر سیستم‎عامل چه تغییری در تجربه کاربران ایجاد می‌کند... پاسخ این است که تقریباً هیچ تغییری. اگر از گلکسی گیر استفاده کرده باشید و بخواهید با گیر 2 کار کنید، هیچ کجای رابط کاربری نیست که بتوانید از روی آن بفهمید سیستم‌عامل و پایه نرم‌افزاری ساعت عوض شده است. فونت، آیکن‌ها و منوها تقریباً با نسخه اندرویدی یکی هستند. بنابراین هنوز هم با همان رابط بسیار ابتدایی و آشنا مواجه می‌شوید؛ می‌توان گفت چیزی شبیه به رابط کاربری «تاچ ویز» که روی گوشی‌های سامسونگ است. رابط کاربری ساعت در کل بسیار کاربردی و مرتب و کاربردپسند است.

یکی از زمینه‎های نرم‎افزاری که گیر 2 واقعاً در آن بهتر شده، تعداد برنامه‎های پیش‌فرض است. اگرچه هنوز منتظر هستیم تا فیس‌بوک و توییتر برنامه‌های مخصوص گیر 2 بسازند، اما ابزارهای بسیاری بر روی این ساعت وجود دارد که آن را از همان ابتدا کاربردی می‎سازند. این موارد شامل ابزارهایی هستند که در مدل قبلی هم بودند، از قبیل کرنومتر، شماره‎گیر تلفن، کنترل کننده صوتی - تصویری و همین طور مخاطبان و گزارش تماس‎ها. همچنین موارد جدیدی نیز اضافه شده‎اند: برنامه تمرین، حسگر ضربان قلب و پلیر داخلی، که موسیقی را مستقیماً از خود ساعت و نه از روی گوشی پخش می‎کند. بسیاری از این موارد تقریباً نیازی به توضیح ندارند. برنامه تمرین در واقع نسخه محدودتر برنامه «اس سلامتی» S Health سامسونگ است. می‎توانید به این برنامه بگویید که می‌خواهید برای دویدن به بیرون بروید، به پیاده‎روی بروید، دوچرخه‌سواری کنید یا به گردش بیرون شهر بروید.

 

بخش دیگری که به نظر می‎رسد در گیر 2 ارتقا یافته است بخش اعلان‌هاست. برای بسیاری، این تمام کارکرد یک ساعت هوشمند است. به شما این امکان را می‌دهد که از ساعت خود نگاهی به پیام‌های توییتر، تماس‎ها و پیامک‌هایتان بیندازید. گیر اصلی در ارتباط با این مورد بـ«گیر» نـ«گیر» داشت. برای مثال، اگر از حساب ایمیل خود سامسونگ استفاده می‎کردید، اعلان‌های بسیار کاربردی به ساعت شما می‌فرستاد. اما در مورد جی‎میل تمام آن‌چه که دریافت می‎کردید تنها یک پیغام تقریباً بی‌فایده بود که به شما اطلاع می‎داد ایمیل رسیده است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اعلان‌های جی‎میل در گیر 2 بسیار بهتر هستند و خلاصه بسیار خوبی از پیغام را می‌توانید در اعلان مشاهده کنید. معمولاً آن‌قدر هست که بتوانید تشخیص دهید که آیا این ایمیل از آن دسته است که باید همین الآن به آن جواب دهید یا می‌توانید بعداً آن را مشاهده کنید. همچنین فهرست برنامه‎هایی که می‎توانید از آن‎ها اعلان دریافت کنید بسیار بسیار گسترده است و تقریباً شامل تمام برنامه‎هایی می‎شود که بر روی گوشی خود دارید. آیا می‌خواهید که پیغام‌های بازی «کندی کراش» را هرگز از دست ندهید؟ مشکلی نیست؛ آن‌ها را روی ساعت خود دریافت کنید. البته به خاطر خودتان هم شده، اگر می‌خواهید سلامت روانی داشته باشید، لطفاً این کار را نکنید!

کارکرد

بگذارید یک مسئله را از همین ابتدا مطرح کنیم: نبود برنامه‎های مناسب برای گیر 2 در حال حاضر بدین معناست که استفاده شما از ساعت هوشمندتان محدود است به همان اعلان‌ها، کرنومتر، تماس‎ها و چند ویژگی دیگری که سامسونگ در گیر 2 قرار داده است. همان‌گونه که‌ پیش از این هم گفتیم، بخش اعلان‌ها در گیر 2 پیشرفت مهمی نسبت به گیر اصلی داشته است. اگرچه‌ هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد که دوست داریم آن‎ها نیز برطرف شوند. برای مثال، زمانی که اعلان یک ایمیل را دریافت می‎کنید، می‎توانید بخشی از ایمیل را بخوانید، اما راهی برای پاسخ دادن به آن بدون استفاده از گوشی خود ندارید. البته با استفاده از قالب‌های موجود یا «اس صدا» S Voice می‌توانید به پیغام‌های متنی پاسخ دهید، که این مسئله نیز بگیر نگیر دارد. روی هم رفته،‌ خوشحالیم که می‌بینیم اعلان‌ها در اکثر موارد کاربردی‌تر هستند.

 

یکی از ویژگی‌های جدیدی که به گوشی وابسته نیست برنامه پلیر جدید است. اگر بر روی گوشی یا رایانه شخصی خود آهنگ دارید، می‎توانید آن‎ها را مستقیماً وارد گیر 2 کنید و آن‎ها را به واسطه هدست‌ها یا هدفون‌های بلوتوث‌دار پخش کنید. بنابراین اگر به پیاده‎روی می‌روید یا می‌خواهید گوشی خود را در خانه بگذارید، می‎توانید از ظرفیت حافظه 4 گیگابایتی گیر 2 برای ذخیره آهنگ‌های خود استفاده کنید. آن‌چه با خریدن گیر 2 به دست می‎آورید دقیقاً همان چیزی است که من همیشه می‌خواستم: یک پلیر مچی بی‌سیم.

طبیعتاً نوبت به عمر باتری می‌رسد. کارکرد یک روزه با یک بار شارژ در واقع امتیاز بسیار بالایی برای گیر اصلی بود. نمی‌دانیم این کمپانی کره‌ای چه وردی خوانده، اما به هر حال توانسته از یک باتری نسبتاً کوچک‎تر (300 میلی‌آمپری، در مقایسه با باتری 315 میلی‌آمپری گیر اصلی) تقریباً سه برابر عمر باتری بگیرد. ما تقریباً هر سه روز یک بار باید گیر 2 را شارژ می‌کردیم، با توجه به استفاده معمولی و یا اندکی بیش‌تر از معمولی. این مسئله قطعاً یکی از نقاط قوت گیر 2 است. اگر توانایی باتری کم‎تر بود، احتمالاً سرنوشت ساعت به ناکجاآباد ختم می‌شد. سه روز از نظر من هنوز هم ایده‌آل نیست، اما مسلماً نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ احتمالاً بهترین ویژگی‌های این دستگاه آن‎هایی هستند که به نوعی با ورزش سر و کار دارند، یعنی حسگر ضربان و برنامه تمرین. البته دیدن چنین ویژگی‌های جدیدی رضایت‎بخش است، اما عملکرد آن‎ها بسیار ضعیف است. حسگر ضربان را می‌توان بین دو دسته «نه خیلی بد» و «ناامیدکننده» قرار داد و بسیار شبیه به تجربه‌ای است که در کار با گلکسی اس 5 داشتیم.

 

همین استفاده‌های جداگانه و گاه نامربوط به هم هستند که عملکرد گیر 2 و شاید در کل برند سامسونگ را تشکیل می‌دهند. تمام چیزهایی که ممکن است نیازتان شود در این‌جا پیدا می‌کنید. دوربین، مدیریت تماس‎ها، برنامه روزانه، حسگر ضربان قلب، میکروفون، اسپیکر، پلیر صوتی - تصویری، هشدارهای تقویم و اعلان‌ها از این موارد هستند. اکثر این موارد در گیر 2 به خوبی عمل می‎کنند، اما همواره این حس را دارید که تنها نسخه‌ای کوچک از ویژگی‌ها یا عملکردهایی را در اختیار دارید که به دنبالشان بودید.

امیدواریم به زودی ببینیم که سخت‎افزار و نرم‎افزار ساعت هوشمند سامسونگ به خوبی در کنار یکدیگر کار می‎کنند. شاید گام اول برای حل این مسئله، دعوت از برنامه‎نویسان ثالث و یا دست‌کم وادار کردن آن‌ها به نوشتن برنامه برای گیر 2 باشد. پتانسیل پیشرفت در این‌باره وجود دارد، تنها مشکل این است که از این پتانسیل استفاده نشده است.

دوربین

 

این دستگاه هم مثل مدل قبلی دوربین دارد، یک دوربین 2 مگاپیکسلی که پیشرفتی کوچک نسبت به دوربین 1.9 مگاپیکسلی مدل اول داشته است. فیلم‌برداری آن باز هم با وضوح 720p است و نکته خاص دیگری هم درباره دوربین وجود ندارد. دوربین یکی از ویژگی‌هایی است که در دنیای ساعت‌های هوشمند خیلی رواج ندارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ زمانی که با مدل اول گیر کار کردم، هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که به جای دوربین بسیار با کیفیتی که کمی آن طرف‌تر، در جیبتان است، بخواهید از دوربین ساعت هوشمندتان استفاده کنید. اما اشتباه می‎کردم: اتفاقاً از دوربین ساعت خود بسیار زیاد استفاده کردم. البته نه برای «مشاهده» عکس، بلکه برای «یادداشت‌برداری» از چیزهایی که می‌دیدم یا می‌خواستم به خاطر بسپارم. گاهی برای آن‌که یادم بمانم پس از رسیدن به خانه در اینترنت به دنبال چیزی جستجو کنم.

همین کاربردها را گیر 2 هم دارد. تفاوت زیادی میان دوربین قدیمی و جدید هم نیست. اما آن‌چه را باید انجام دهد، انجام می‌دهد. به علاوه جای آن روی بدنه ساعت بسیار بهتر است تا روی بند آن.

رقابت

از کجا شروع کنیم؟ باید اعتراف کنیم که بازار ساعت‌های هوشمند نسبت به همین چند ماه پیش بسیار شلوغ‌تر شده است. از آن جایی که «پبل استیل» اخیراً با ظاهری کاملاً جدید عرضه شده، این ساعت 250 دلاری هنوز هم در نظر بسیاری از مردم محبوب‌ترین گزینه است؛ البته نه صفحه رنگی دارد و نه دوربین؛ اگر این چیزها در نظر شما مهم باشند. من خودم خیلی مطمئن نیستم که این ویژگی‌ها مهم باشند. از سوی دیگر، پبل برنامه‎های زیادی دارد و عمر باتری آن هم طولانی‌تر است.

دو رقیب دیگری که باید به آن‎ها اشاره کنم «کوالکام تاک» Qualcomm Toq (با قیمت 250 دلار) و اسمارت‌واچ 2 سونی (با قیمت 300 دلار) هستند. هر دو توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند، اما هنوز با تبدیل شدن به محصولات محبوب بین خریداران فاصله زیادی دارند.

خلاصه

خبر خوب آن است که سامسونگ برخی از مسائل مهم را مد نظر قرار داده است، مسائل عمده‌ای که در گلکسی گیر اصلی مشکل‎ساز بودند، از جمله عمر کوتاه باتری. به علاوه توانسته سخت‎افزارهای بیشتری را در فضای کم‎تر جای دهد و طراحی آن را هم در کل بهتر کند. گیر 2 هم از نظر ظاهر و هم عملکرد در بسیاری از موارد بهتر از نسخه اولیه کار می‎کند.

 

اما مشکل این‌جاست: گیر 2 با آن که قادر به انجام کارهای بسیاری است، اما هیچ‌کدام از آن‎ها را آن‌قدر خوب انجام نمی‎دهد که ارزش قیمت تعیین شده‌اش را داشته باشد. هنوز احساس کار با یک اسباب‌بازی را به انسان می‌دهد. مطمئناً کسانی هستند که گیر 2 برای آن‎ها کاملاً مناسب است، اما دلیل قانع‌کننده‌ای برای قیمت 300 دلاری آن وجود ندارد. مگر آن که از آن افرادی باشید که همیشه دستگاه‌های نو را امتحان می‌کنند. به علاوه، تعداد کم برنامه‎های این دستگاه هم مشکل دیگری است. اگر سامسونگ بتواند برنامه‎نویسان را به سمت تایزن بکشاند، می‎توان آینده مطلوبی برای ساعت هوشمندش تصور کرد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ گیر 2 در کل پیشرفت‌های خوبی نسبت به مدل اول داشته است، از جمله طراحی زیباتر و عمر باتری بیش‎تر. با این حال، آن‌قدر خوب عمل نمی‎کند که بتواند قیمت 300 دلاری‌اش را کاملاً توجیه کند.

نقاط قوت
•    عمر باتری طولانی‌تر
•    حسگر جدید ضربان قلب و کنترل مادون قرمز
•    طراحی بهبودیافته

نقاط ضعف
•    برنامه‎های بسیار محدود
•    ساده بودن ویژگی‌های نرم‎افزاری
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20370 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/02/10 تعداد مشاهده: 2508
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

علی جوادی 1393/02/10 09:39
با سختگیریهای بیش از حد نویسنده ی این مطلب بهترین ابزار پوشیدنی حال حاضر دنیا همین محصل هست و بسlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus