کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9368 | مشاهده و دانلود: 757133234 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318433 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ایرانی‌ها چه نوع لپ‌تاپی می‌خرند؟

اگرچه طی 2 سال و به‌ویژه سه ماه گذشته بازار نوت‌بوک بخشی از مشتریان خود را از دست داده و با کاهش سهم محبوبیت در بازارهای جهانی و به تبع آن در بازار کامپیوتر ایران مواجه شده است، اما این کالا همچنان در بازار نزد گروه‌های گوناگون کاربری محبوبیت دارد و شرکت‌های تولیدکننده نوت‌بوک که سرمایه‌گذاری انبوهی طی سال‌های قبل در زمینه طراحی، تولید و عرضه نوت‌بوک کرده‌اند هر روز با عرضه محصولی جدید و ارائه راهکاری خاص از کاهش بیشتر محبوبیت نوت‌بوک‌ها جلوگیری کنند که البته در این مسیر تا حدودی موفق بوده‌اند.


به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ با توجه به این موضوع در بازار شاهد هستیم که برندهای گوناگون همچنان محصولاتی جدید با قابلیت‌های کاربردی خاص به بازار عرضه کرده و توجه مخاطبان را با مانورهای قیمتی یا پروموشنی (هدایای ضمن خرید و ارائه تخفیف‌های گاه و بی‌گاه) به خود جلب می‌کنند.

پروموشن‌هایی که اکثرا در ایران و برخی از کشورها خبری از آنها نیست و به عبارتی مشتریان ایرانی از این تسهیلات بی‌بهره‌اند، اما همچنان به نوت‌بوک‌ها وفادارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، شاید همین موضوع عاملی باشد برای تفاوت سلیقه‌ای کاربران ایرانی و سایر کشورها بر سر انتخاب نوت‌بوک، چرا که کارشناسان اعلام کرده‌اند محبوبیت برند و نوع نوت‌بوک بین ایران و سایر کشورها تا حدود زیادی متفاوت است.

می‌خواهید در مورد این تفاوت‌ها بیشتر بدانید؟این گزارش را بخوانید:
 
 برندهای پرفروش نوت‌بوک در ایران و بازارهای جهانی

براساس گزارش گارتنر در بازار جهانی در زمینه کامپیوترهای شخصی برند LENOVO که بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی است در مقام نخست پرفروش‌های این کالا قرار دارد.

پس از این برند نیز HP بیشترین سهم فروش را در اختیار دارد. برند DELL و پس از آن ACER، ASUS نیز در رتبه‌های بعدی از لحاظ فروش در بازار جهانی قرار دارند.

کارشناسان می‌گویند: لنوو از آن جهت که بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده در این زمینه است در بازارهای جهانی محبوبیت زیادی دارد.

در ایران اما این رده‌بندی تا حدود زیادی متفاوت است. به‌طوری‌که براساس اعلام پایگاه‌های اطلاعاتی و همچنین با استناد به آمارهای شرکتی و بررسی‌های میدانی از سطح بازار مشخص شده است که برند ایسوس که در رده پنجم محبوبیت در بازارهای جهانی قرار دارد در بازار ایران محبوب‌ترین برند بازار نوت‌بوک است.

بر اساس گزارش باشگاه فعالان آی‌سی‌تی پس از این برند هم ایسر، دل، آی بی‌ام و... در بازار نوت‌بوک ایران محبوبند.

به گفته کارشناسان؛ چنین موضوعی به گستردگی خدمات پس از فروش و تنوع بالای قیمت و مدل نوت‌بوک‌های برند ایسوس در ایران مربوط می‌شود و به هیچ وجه به معنی برتری این برند در نظر کاربران ایرانی نسبت به سایر برندها نیست.

یکی از واردکنندگان نوت‌بوک در این رابطه به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: طی سال‌های اخیر بازار نوت‌بوک ایران محلی برای رشد و توسعه برندهای آسیایی شده است.

به گفته این فعال بازار آنچه مسلم است طی سال‌های اخیر اکثرا در بازار ایران بیشترین تقاضا برای محصولات ارزان‌قیمت بوده است و به همین دلیل هم است که بازار ایران محلی خوب برای سرمایه‌گذاری برندهای آسیایی ارزان شده است.

یکی دیگر از واردکنندگان نوت‌بوک و تبلت هم در این باره گفت: در حال حاضر برند لنوو به‌عنوان بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین تولیدکننده کالاهای کامپیوتری در تمام دنیا برند اول است، اما در ایران برندهای چینی رده پایین مانند ایسوس، ام اس‌ای و... محبوب هستند.

این فعال بازار هم گفت: علت این اتفاق در بازار قیمت ارزان نوت‌بوک‌هایی است که برندهای آسیایی دارند.

به گفته این فعال بازار تا پیش از این برندهای سونی، توشیبا و... در بازارهای جهانی و بازار ایران بسیار محبوب بودند، اما حالا گویا این برندها محبوبیت خود را از دست داده‌اند. این فعال بازار افزود: به نظر می‌رسد که کاهش محبوبیت این برند در حوزه نوت‌بوک به‌دلیل تمرکز آنها روی تولید تبلت و سایر کالاهای کامپیوتری است.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که محصولات اپل و سونی مخاطبان خاصی در بازار دارند به «دنیای‌اقتصاد» گفت: برندهای گران‌قیمت در بازارهای جهانی و بازار ایران کاربرانی خاص دارند که این موضوع در مورد محصولات محبوب اپل صدق می‌کند.
 
 ایرانی‌ها چه نوع لپ‌تاپی می‌خرند؟


به گفته فعالان بازار و کارشناسان طی 2 سال اخیر اکثرا خریداران نوت‌بوک در بازار ایران یا به دنبال نمونه‌های خاص با کاربرد حرفه‌ای هستند و قیمت برایشان چندان اهمیتی ندارد یا اینکه به دنبال نوت‌بوکی ارزان با کانفیگ (قابلیت‌های فنی) مطلوب هستند. به همین دلیل طی 2 سال اخیر نوت‌بوک‌های یک و نیم تا 2 و نیم میلیون تومانی در بازار محبوب و کمیاب شده‌اند.

کارشناسان همچنین با اشاره به اینکه در بازار ایران بیشتر نمونه‌های 14 و 15 اینچ مورد توجه قرار می‌گیرند اعلام کردند بسیاری از کاربران نوت‌بوک از این کالا برای انجام بازی‌های کامپیوتری، تماشای فیلم در کنار انجام امور روزمره کامپیوتری استفاده می‌کنند. به همین دلیل به سراغ نمونه‌هایی با سایز 14 تا 15 اینچ می‌روند.

آنها همچنین اعلام کردند در بازارهای جهانی نمونه‌های سبک وزن با کانفیگ بالا مورد توجه قرار دارد. ضمن اینکه کروم بوک‌ها از سوی دانشجویان بسیار مورد توجه
قرار دارد.

درحالی‌که در ایران این نوع نوت‌بوک‌ها (سبک وزن‌هایی با قابلیت فنی بالا) مخاطبان کمی دارند و کروم بوک‌ها نیز چندان محبوب نیستند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20972 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1393/03/18 تعداد مشاهده: 2500
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1393/03/19 18:10
اون آقا فقط فعال بازار بوده نه فعال تکنولوژی
wasted 1393/03/19 03:06
نکته اول اینکه msi و ASUS برند تایوانی هستن نه چینی.

نکته دوم هم اینه که ASUS در حال حاضر تولید کننده باکیفیت ترین و حرفه ای ترین مادربوردها و کارت گرافیک های دنیا هست. همینطور بین تولیدکنندگان تبلت و مانیتور هم جزو بهترین هاست. این یعنی ASUS یکی از مطرح ترین و قابل اعتمادترین برندها تو صنعت کامپیوتر بوده و هست. ASUS همینطور در زمینه لپ تاپ خیلی موفقه و مدل های خیلی خوب زیادی تولید کرده. (هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر کیفی)

ولی با وجود علاقه خیلی زیادم به ASUS، لپ تاپ هاشو معمولاً به کسی پیشنهاد نمیکنم.

دلیل اول اینکه چندین بار دیدم لپ تاپ های ASUS هاردشون خیلی زود دچار مشکل میشه، مخصوصاً مدل هایی که از پردازنده های AMD استفاده میکنن.

دوم اینکه تو بازار ایران لپ تاپ های ASUS برای مشتری نمیصرفن و نسبت به مشخصات سخت افزاری که دارن خیلی گرون هستن.

فعلاً لپ تاپ های Lenovo تو بازار مناسب ترین قیمت و بالاترین پرفورمنس رو نسبت به سایرین دارن. بعد از اون هم بهترین گزینه hp هست که متاسفانه مدل های جدیدترش با پردازنده های نسل چهارم اینتل تو بازار پیدا نمیشه.

تو این چند ماه اخیر هرکس ازم تو انتخاب لپ تاپ کمک خواسته اغلب Lenovo پیشنهاد دادم.

لپ تاپ های ASUS تو ایران زیاد به فروش میره، چون برای فروشنده ها سود بیشتری داره و بیشتر وارد میشه. در عوض مدل های Lenovo که زیاد براشون نمیصرفه خیلی تو بازار کمیابن.

وارد فروشگاه میشی و سراغ یک مدل لپ تاپ Lenovo میگیری، یا اکثراً میگن نداریم، یا انقدر ایرادهای واهی ازش میگیرن تا مجبورت کنن ASUS انتخاب کنی! اغلب مشتری ها هم که اطلاعات زیادی تو این زمینه ندارن قبول میکنن و ASUS میخرن.

ضمناً فروشنده ها هیچ وقت به تفاوت پردازنده ها، GPU ها و نوع حافظه گرافیکی و موارد مهم دیگه اشاره نمیکنن. مثلاً فقط میگن این CPU ـش Core i5 ـه و گرافیکش 2 گیگه! بدون اینکه اشاره کنه پردازنده نسل چندم اینتل هست، مدلش چیه، کم مصرفه یا فرکانس بالا داره، مدل GPU چیه و اون 2 گیگ حافظه گرافیکی GDDR3 هست یا GDDR5.

یعنی در این حد که فروشنده ها بین مردم جا انداختن واحد اندازه گیری قدرت گرافیکی کامپیوتر و لپ تاپ "گیگ" هست!

حرف آخر اینکه بازار ما یک بازار فاسده و هدف قریب به اتفاق فروشنده ها سرکیسه کردن مشتری و "انداختن" هست. اگر مشتری خودش اطلاعات کافی نداشته باشه، به احتمال زیاد چیزی بهش میفروشن که در آینده پیشمون میشه.lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
saman 1393/03/18 23:28
این مقاله ثابت میکنه که ایرانیا هیچ تناقضی با جهانیان و جهان سومی ها ندارن چون ما احساسی تصمیم میگیرم و هیچموقع واسه دلایل تحقیق شخصی نمیکنیم ، واسه همینه به م میگن جهان سومی ... ایسوس که اشغال ترین برنده و فوق العاده خرابیاش هم قطعاتش هم لبتاباش بالاست و درجهان در رده ی پنجمه و هیچکی قبولش نداره ما ایرانیا به این مارک میگیم خدای مارک ... یه مشت آدمای که از تکنولوزی هیچی سرشون نمیشه و فقط یه فروشنده ی معمولی هستن میتونن هر مارکی رو توی اران معروف کنن که این کار هیچ موقع توی کشورای پیشرفته نمیفته ، چون اونا از متخصصا مشاوره میگیرن نه یه مغازه دار معمولی که فقط تبلیغ اون برندی رو میکنن که محبوبشونه ...
اسماعیل 1393/03/18 19:18
سلام به همه
بابک خان
از اینکه لپ تاپ دل مزخرفه باهات موافقم
ولی ایسوس مادربردش خیلی افتضاحه
لنوو و سونی عالی هستن
سعید 1393/03/18 14:52
کیفیت ایسوس قطعا بالاتر از لنوو هستش (حداقل توی مدل هایی که تو بازار ایران هس) و قطعا مردم می دونن و میخرن احتمالا اون آقای وارد کننده وارد کننده لنوو بودن از آمریکا !!! که به نظرشون ایسوس رده پایین چینی هستش و البته همیشه بزرگترین به معنای بهترین نیس . اپل و سونی و توشیبا بزرگترین نیستن ولی قطعا از بهترینان
بابك 1393/03/18 11:38
بزرگترین تولید کننده همیشه به معنای بهترین نیست ، در ضمن ایسوس برند چینی نیست آقای وارد کننده ، در هر صورت ایرانی ها مردمان باهوش و فهیمی هستند ، فهمیم هستند که برند دل رو شوت کردن ، ایسوس هم مزد کیفیت و تنوع و خدمات مطلوبشو داره میخوره ، یا حقlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung