کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750715446 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 317975 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نوکیا E72 در آزمایشگاه دیجیتال دنیای کامپیوتر و ارتباطات

 


در نگاه اول E72 بلافاصله شما را به یاد گوشی E72 می­اندازد. بدنه گوشی، فلزی و براق است که زیبایی و وقار خاصی به آن می­بخشد. جنس مواد به کار رفته در بدنه E72 به گونه­ای است که اثر انگشت بر روی آن کمتر از E71 باقی می­ماند. E72 با ابعاد 114 در 58 در 10 میلیمتر یک گوشی خوش­دست نشان می­دهد و افزایش یک میلیمتری پهنای آن به نسبت E71، دردسرساز نیست. با ضخامت تنها 10 میلیمتر، بدون شک می­توان E72 را نه تنها نازک­ترین گوشی مجهز به صفحه کلید فیزیکی QWERTY بلکه نازک­ترین گوشی هوشمند موجود در بازار تا به امروز دانست.














نوكیا E72 در آزمایشگاه دیجیتال دنیای كامپیوتر و ارتباطات
یک گوشی هوشمند قدرتمند برای مخالفان صفحات نمایش لمسی!
تب گوشی­های تلفن همراه هوشمند مجهز به صفحه نمایش لمسی نه فقط ایران بلکه جهان را فراگرفته است و روزی نسیت که خبری از ورود یک گوشی با صفحه نمایش لمسی منتشر نشود. تمامی نگاه­ها به ویژگی لمسی یا چند لمسی این گوشی­ها دوخته شده و بحث فنی بر روی تکنولوژی به کار رفته در آنها موضوع داغ روز است. ولی هنوز هم تعداد زیادی از کاربران هستند که علاقه­ای به لمس صفحه گوشی خود با انگشت و قلم ندارند و به دنبال یک گوشی با قابلیت­های پیشرفته امروزی هستند که مجهز به صفحه نمایش لمسی نباشد! اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید پیشنهاد می­کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید. مطابق معمول کار را با بررسی محتویات موجود در بسته­بندی گوشی آغاز کردیم.

محتویات موجود در بسته­بندی گوشی
1- شارژر
2- باتری
3- كابل اتصال USB برای اتصال به كامپیوتر
4 - كارت حافظه میكرو اس‌دی (microSD) با ظرفیت 4 گیگابایت
5 - دستمال ویژه برای تمیز کردن گوشی
6- کیف محافظ گوشی
7- بند دستی
8- هندزفری مدل WH-601 با پورت 5/3 میلیمتری استاندارد
9- کارت ضمانت یک ساله نوکیا

نكته قابل توجه خریداران: حتماً به هنگام خرید گوشی از وجود كلیه لوازم جانبی بالا اطمینان حاصل كنید.



محتويات موجود در بسته‌بندي گوشي




بررسی ظاهری
در نگاه اول E72 بلافاصله شما را به یاد گوشی E72 می­اندازد. بدنه گوشی، فلزی و براق است که زیبایی و وقار خاصی به آن می­بخشد. جنس مواد به کار رفته در بدنه E72 به گونه­ای است که اثر انگشت بر روی آن کمتر از E71 باقی می­ماند. E72 با ابعاد 114 در 58 در 10 میلیمتر یک گوشی خوش­دست نشان می­دهد و افزایش یک میلیمتری پهنای آن به نسبت E71، دردسرساز نیست. با ضخامت تنها 10 میلیمتر، بدون شک می­توان E72 را نه تنها نازک­ترین گوشی مجهز به صفحه کلید فیزیکی QWERTY بلکه نازک­ترین گوشی هوشمند موجود در بازار تا به امروز دانست.



صفحه کلید QWERTY فارسی / انگلیسی گوشی




وزن 128 گرمی آن اگر چه کمی زیاد به نظر می­رسد ولی برای حمل و گذاشتن در جیب کت و شلوار مشکل زیادی برای کاربر به وجود نمی­آورد. کلیدهای E72 که حروف فارسی را نیز بر روی خود دارند، علی­رغم کوچک بودن، بسیار راحت و کاربردی هستند و شما به هنگام کار با آن هیچ­گاه با یک انگشت چند کلید را نخواهید فشرد و این به دلیل طراحی مناسب زوایا و ابعاد هر کلید است. یکی از نکات جالب توجه در E72 وجود یک حسگر نوری در وسط کلید چهارجهته گوشی است که امکان پیمایش صفحات را با حرکت دادن انگشت بر روی آن فراهم می­آورد. همچنین چهار کلید الاکلنگی میانبر برای دسترسی به دفترچه تلفن، پست الکترونیک، تقویم و صفحه اصلی در دو طرف کلید چهارجهته قرار دارند.

در پهلوی سمت راست گوشی سه کلید قرار گرفته­اند که کلیدهای بالایی و پایینی برای کنترل شدت صدا و زوم دوربین هستند و کلید وسطی میانبر عملکرد کنترل صوتی گوشی است. در پهلوی سمت چپ گوشی ورودی کارت حافظه و کابل اتصال به کامپیوتر که با دو درپوش ظریف محافظت می­شوند، قرار گرفته است. پشت گوشی اسپیکر در کنار دوربین و فلاش گوشی قرار دارد که شاید بتوان تنها نقطه ضعف آن را عدم وجود محافظ لنز دوربین دانست. از دیگر ویژگی­های جالب در طراحی گوشی، قرار گرفتن یک کلید میانبر برای روشن کردن فلاش دستگاه و استفاده از آن به عنوان یک چراغ قوه قوی است. شما می­توانید با نگهداشتن 3 ثانیه­ای دکمه فاصله (Space) فلاش LED پرنور گوشی را روشن کنید و پس از استفاده با نگهداشتن مجدد 3 ثانیه­ای آن را خاموش کنید.



نمایی از گوشی. بدنه فلزی طراحی ظاهری گوشی را شکیل¬تر ساخته است




بررسی پردازنده، حافظه داخلی و سیستم عامل
پردازنده مرکزی E72 (آرم 11 با سرعت پردازش 600 مگاهرتز) در کنار 128 مگابایت رم، سرعت بسیار مناسبی را برای گوشی رقم زده است. این سرعت چه در زمان روشن شدن آن و چه در زمان مرور منوها مشهود است. سیستم عامل نصب شده بر روی گوشی سیمبین ویرایش 3/9 با پلت‌فرم S60 نسخه 2/3 است، که تطابق مناسبی با پردازنده گوشی دارد. حافظه داخلی گوشی 250 مگابایت است که قابلیت افزایش تا 16 گیگابایت دیگر از طریق کارت­های حافظه microSD را دارا است و نکته جالب توجه این است که یک کارت 4 گیگابایتی در بسته­بندی گوشی قرار دارد که امکان ذخیره­سازی حجم مناسبی از اطلاعات را برای کابر فراهم می­سازد. ظرفیت باتری از دیگر نقاط قوت این گوشی بود. باتری E72 علی­رغم کارآیی­های مختلف گوشی از قبیل اتصال به شبکه­های محلی بی­سیم و صفحه نمایش نسبتاً بزرگ، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

بررسی صفحه نمایش
E72 به صفحه نمایشی با ابعاد 2/63 اینچ با رزولوشن QVGA (042 در 320 پیکسلی) مجهز است. این صفحه نمایش با توجه به گسترش عرضی آن امکان مناسبی برای وبگردی فراهم می­آورد مخصوصاً اگر امکان پیمایش با حسگر نوری را هم به آن اضافه کنیم.

صفحه نمایش E72 از نوع LCD و با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است و عملکردی مناسب در نور شدید نیز دارد. پخش فایل­های چندرسانه­ای و ارتباطات مسلماً از یک گوشی هوشمند انتظار پخش فایل­های موسیقی و ویدیویی مانند گوشی­هایی که صرفاً برای سرگرمی ساخته شده­اند، نداریم ولی در هر حال E72 کیفیت مناسبی را در پخش فایل‌های موسیقی و ویدیویی از خود نشان داد. وجود خروجی هدفون استاندارد 5/3 میلیمتری قابلیت‌های پخش موسیقی و ویدیو را چند برابر می­سازد جایی که شما می­توانید با اتصال هر هدفونی به دستگاه از صدایی رسا بهره­مند شوید.

پشتیبانی از استانداردهای802.11b/g امکان اتصال به شبکه‌های محلی بی­سیم به ویژه برای وبگردی را فراهم می­آورد. E72 همچنین به گیرنده GPS داخلی مجهز است و نقشه شهر تهران به صورت از پیش بارگذاری شده بر روی آن قرار دارد. همچنین مجوز 10 روز استفاده از سیستم مسیریابی نوکیا برای تمامی نقاط جهان بر روی گوشی نصب شده است. نوكيا به تازگي نقشه رايگان خود را براي برخي گوشي‌هاي هوشمند معرفي كرده است و E72 يكي از گوشي‌هايي است كه از اين سرويس پشتيباني مي‌كند.

ویژگی­های تصویر برداری
برخلاف E71 دوربین 5 مگاپیکسلی E72 را یک دوربین مناسب یافتیم. هر چند که در این گوشی هم مانند دیگر گوشی­های سری E از لنز کارل زایس خبری نیست، ولی تصاویری که با گوشی گرفتیم چه در فضاهای بسته و چه در نور طبیعی کیفیت مناسبی داشتند. تنها نقطه ضعف دوربین گوشی را باید عدم وجود کلید اختصاصی برای گرفتن عکس دانست که شما را وادار می­سازد با لمس حسگر نوری در وسط کلید چهارجهته فوکوس گوشی را فعال کرده و با فشار آن عکس بگیرید. نمونه­هایی از عكس‌های گرفته شده با این گوشی را در همین صفحات مشاهده می‌كنید.



دوربین و اسپیکر E72 در پشت گوشی




کیفیت مکالمه
همانگونه که انتظار داشتیم کیفیت مکالمه با E72 کاملاً خوب بود و هیچ مشکل خاصی در برقراری ارتباط با آن مشاهده نشد.

امکانات ویژه کاربران حرفه­ای و تجاری
مهم­ترین ویژگی­هایی که از E72 انتظار می­رود توانایی­های آن در ارائه خدمات تجاری و حرفه­ای است. یکی از مهم­ترین توانمندی­های این گوشی در ارائه این خدمات، وجود ویرایشگر پرونده­های تولید شده با نرم­افزارهای سری مایکروسافت آفیس مانند Word، Excel و PowerPoint است که امکان ویرایش پرونده­های Office 2007 را نیز فراهم می­آورد. ولی این همه توانمندی­های E72 نیست. نوکیا نرم‌افزارهای کاربردی دیگری را هم برای استفاده بهینه شما از امکانات E72 بر روی گوشی قرار داده است. یکی از این نرم­افزارها دیکشنری نوکیا است.

نرم­افزار دیکشنری نوکیا از دیگر نرم­افزارهای از پیش بارگذاری شده بر روی گوشی است که به صورت پیش فرض تنها زبان انگلیسی را بر روی خود دارد ولی شما می­توانید با اتصال به اینترنت و از طریق وب‌سایت نوکیا سایر زبان­ها و از جمله زبان فارسی را بر روی آن نصب کنید. نرم­افزار اتصال به اینترنت که امکان اتصال به شبکه­های اینترنت داخل سازمان را برای شما فراهم می­سازد. نرم­افزار WiPresenter امکان کنترل اسلایدهای Power Point بر روی کامپیوتر را از طریق گوشی و به صورت بی­سیم فراهم می­سازد.

نرم­افزار Multiscanner دو امکان استثنایی را در اختیار شما می­گذارد. نخست به شما امکان می­دهد با عکس گرفتن از یک کارت ویزیت کلیه اطلاعات آن را به صورت اتوماتیک ذخیره کنید یعنی شما می­توانید تنها با یک بار عکسبرداری نام و نام خانوادگی، تلفن­های به تفکیک شماره تلفن همراه، تلفن مستقیم و فکس و همین طور پست الکترونیک و آدرس پستی را در گوشی خود ذخیره کنید. امکان دیگر این نرم‌افزار ویژگی OCR است که با آن می­توانید با عکسبرداری از یک متن، آن را به صورت یک فایل یادداشت در آورده و ویرایش کنید.

تنها محدودیت این نرم­افزار این است که تنها از زبان­هایی که در آنها حروف لاتین استفاده می­شود، پشتیبانی می­کند و زبان فارسی جزو این زبان­ها نیست. نرم­افزارهای Zip، Adobe PDF بزرگ کننده اندازه فونت و تبدیلگر واحدها و نیز نرم­افزار World Traveler برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوا، ساعت محلی شهرهای مختلف جهان، اطلاع از آخرین وضعیت پرواز هواپیماها و تبدیل نرخ ارز، از دیگر نرم­افزارهای موجود بر روی گوشی است. پشتیبانی از فایل­های فلش و جاوا در مرورگر، صفحات وب را به طور کامل به شما نمایش می­دهند.

از دیگر امکانات این گوشی باید به امکان ارتباط از طریق نرم­افزارهای پیام­رسان یاهو و گوگل و نیز امکان راه­اندازی سریع پست الکترونیک یاهو، جی­میل و هاتمیل بر روی گوشی اشاره کرد. برای ایمن ساختن اطلاعات گوشی خود نیز می­توانید علاوه بر استفاده از امکانات مختلف رمزگذاری بر روی گوشی و یا کارت حافظه از امکان قفل کردن گوشی از راه دور با استفاده از پیامک برای جلوگیری از استفاده از اطلاعات شما به هنگام سرقت گوشی استفاده کنید.

نكات منفی
عدم وجود کلید جداگانه برای دوربین و عدم وجود محافظ برای لنز دوربین.

نكات مثبت
طراحی باریک و زیبا، صفحه كلید QWERTY و به ویژه وجود حروف فارسی بر روی آن، دفترچه راهنمای فارسی، تناسب ابعاد صفحه نمایش برای وبگردی، متناسب بودن ظرفیت باتری با كارآیی‌های گوشی، پردازنده مركزی قدرتمند، وجود کارت حافظه 4 گیگابایتی در بسته­بندی گوشی، عملکرد مناسب دوربین، اتصال به اینترنت از طریق شبكه‌های محلی بی‌سیم، وجود نقشه تهران به صورت از پیش بارگذاری شده بر روی گوشی و مجوز 10 روز استفاده از سیستم مسیریابی نوکیا در سرتاسر جهان، پشتيباني از نسخه رايگان سرويس نقشه‌هاي IVO ، وجود نرم­افزارهای متعدد و کاربردی ویژه کاربران تجاری و لوازم جانبی متنوع موجود در بسته­بندی گوشی.

رأی
بر خلاف تب گوشی­های مجهز به صفحه نمایش لمسی هنوز تعداد زیادی از کاربران گوشی­هایی را ترجیح می­دهند که این قابلیت را ندارند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و ضمناً می‌خواهید گوشی شما از کارآیی­های بالای یک گوشی مخصوص کاربران حرفه­ای و تجاری پشتیبانی کند، E72 انتخاب بسیار مناسبی برای شما است.
تصاویر: حميدرضا علی پیشرو و حمیدرضا شهوم


نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2129 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: itna.ir تاریخ خبر: 1389/02/07 تعداد مشاهده: 1797
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر