کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9368 | مشاهده و دانلود: 757133234 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318432 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: یک لپ‌تاپ اچ‌پی فقط برای استفاده روزمره

به گزارش سافت‌گذر ؛ لپ‌تاپ فولیو 1040 جی 1 اچ‌پی می‌تواند جایگزین رایانه شخصی شما بشود. اگر به فکر خلاص شدن از رایانه بزرگ درون خانه‌تان هستید، می‌توانید با خواندن متن زیر، این گزینه را به دقت بررسی کنید.

 



امروزه افراد زیادی رایانه‌های خانگی را کنار گذاشته و به دنبال گزینه‌های قابل‌حمل نظیر تبلت یا لپ‌تاپ هستند. قابلیت جابه‌جایی این وسایل از اهم اولویت‌هاست، چراکه هیچ‌کس نمی‌خواهد بار زیادی به دنبال خود بکشد. و اکنون... «الیت‌بوک فولیو 1040 جی1» EliteBook Folio 1040 G1 اچ‌پی وارد می‌شود (بله می‌دانیم اسمش طولانی است)؛ یک اولترابوک 14 اینچی که دارای قابلیت‌های بالایی ازجمله حسگر اثرانگشت و ارتباط حوزه نزدیک NFC است. قیمت پایه 1299 دلار است و دستگاه مورد بررسی ما حدود 1750 دلار قیمت خورده است. روی کاغذ، برگ برنده دست این وسیله است، اما باید دید در دنیای واقعی چه نمایشی به اجرا خواهد گذاشت.

 

مشخصات
الیت‌بوک فولیو 1040 با مشخصات مختلفی عرضه شده است؛ پردازنده i5 یا i7 اینتل، رم تا 8 گیگابایت و هارد حالت جامد (SSD) با ظرفیت نهایت 256 گیگابایت.

 

پورت‌های این دستگاه عبارت‌اند از: دو پورت یواس‌بی 3، یک درگاه میکرواس‌دی، یک ورودی صفحه‌نمایش، ورودی پاور، یک پورت واحد برای هدفون و میکروفون، و یک درگاه هوشمند برای کارت‌های حافظه. به‌علاوه یک دانگل جداگانه هم وجود دارد که اتصال شبکه و وی‌جی‌ای را فراهم می‌کند.

 

درخصوص امکانات اتصال باید گفت: فولیو 1040 از پروتکل‌های استاندارد بی‌سیم هم‌چون 802.11/a/b/g/n و نیز بلوتوث پشتیبانی می‌کند. دستگاه همچنین می‌تواند به یک سیم‌کارت جهت اتصال دائمی مجهز شود، البته این امکان در دستگاهی که برای بررسی به ما داده بودند وجود نداشت.

به گزارش سافت‌گذر ؛ دستگاه قابل ارتقاست و می‌توان اثرانگشت‌خوان، ارتباط حوزه نزدیک، و صفحه‌لمسی را به ویژگی‌های آن اضافه کرد. مدل مورد بررسی ما دو امکان نخست را دارد، ولی لمسی نیست. وزن دستگاه یک‌ونیم کیلو و ضخامت آن تنها 1.6 سانتی‌متر است.

 

طراحی
فولیو 1040 در راستای نیازهای شرکتی طراحی شده است. ازاین‌رو شاهد ظاهر ظریف و زیبا (مینیمالیستیک) هستیم. در این دستگاه هیچ‌گونه رنگ تند یا مواد غیرمعمول نمی‌بینید، درعوض لایه رویی فلزی آراسته و شکیل بوده و کف دستگاه نیز از جنس پلاستیک است. علاوه‌بر دکمه خاموش و روشن، دو دکمه قطع صدا و وای‌فای برای راحتی کار در قسمت بالا گوشه راست صفحه‌کلید تعبیه شده است. بلندگو در بالای کلیدهای کاربردی واقع شده و روی آن با شبکه توری جذابی پوشیده شده است.

 

اچ‌پی در این دستگاه از «فورس‌پد» Forcepad استفاده کرده، پد لمسی که جهت کنترل بهتر از حرکات خاصی بهره می‌گیرد. سطح آن کاملاً صیقلی است و روی آن دکمه مکانیکی به چشم نمی‌خورد. صفحه‌کلید از سبک «چیکلت» (دکمه‌های جدا از هم) تبعیت کرده و بسیار شبیه مک‌بوک است. درواقع، کل دستگاه به نحوی از اپل الگو گرفته است.

 

سیستم‌عامل
در تنظیمات کارخانه، ویندوز 7 روی فولیو 1040 نصب است، اما دی‌وی‌دی‌های ویندوز 8.1 حرفه‌ای و 7 نیز به همراه دستگاه به مشتری تحویل داده می‌شود. در ظاهر امر، اقدام جالبی به نظر می‌رسد، اما درواقعیت اچ‌پی تصمیم عجیبی گرفته، چراکه این لپ‌تاپ از دی‌وی‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

 

همین موضوع سبب می‌شود ارتقا به ویندوز 8 کار دشواری گردد. برای این کار می‌بایست دستگاه دیگری بالا بیاید، فایل‌ها روی فلش یواس‌بی کپی گردند و سپس از آن درایو اقدام به نصب ویندوز کرد، این روش جواب می‌دهد، ولی خیلی حوصله می‌خواهد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ این موضوع را گفتیم، اما همان‌طورکه قبلاً نیز اشاره شد اچ‌پی نیازهای شرکت‌ها را در نظر گرفته و ازاین‌رو انتظار داشته که مشتریان این لپ‌تاپ از طریق سرور مرکزی نسبت به نصب سیستم‌عامل اقدام نمایند.

 

امکانات ورودی
برای بسیاری از افراد، صفحه‌کلید اصلی‌ترین وسیله ورود داده به رایانه است. این موضوع که اچ‌پی صفحه‌کلیدی وزین برای فولیو 1040 برگزیده، قابل‌تحسین است. کلیدها دارای نور زیرین بوده، اندازه خوبی دارند و سریع عمل می‌کنند. درست است که صدای کلیک صفحه‌کلیدهای شرکت آی‌بی‌ام موردعلاقه من را ندارند، اما بازخورد خوبی می‌دهند و تایپ با آن‌ها مثل آب خوردن است. نظر چندین نفر دیگر را هم در این‌باره جویا شدیم، اکثر آن‌ها می‌گفتند: «این صفحه‌کلید شبیه مک‌بوک حرفه‌ای است، فقط کمی بهتر است.» این اظهارات قطعاً بازخورد خوبی برای صفحه‌کلید دستگاه محسوب می‌گردد.

 


مشکلی که با این صفحه‌کلید داشتم، موردی که احتمالاً بعد از مدتی بدان عادت می‌کنم، شیوه قرارگیری کلیدهای «جهت» است. من از کلیدهای بالا و پایین بیش از همه استفاده می‌کنم، بااین‌حال کوچک‌ترین دکمه‌ها در صفحه‌کلید دستگاه همین دو دکمه هستند و بارها پیش‌آمده به جای بالا یا پایین، کلید راست را فشرده‌ام. همین مشکل را با دکمه‌های end و page down داشتم، اما همانطورکه قبلاً نیز گفتم موردی است که با گذر زمان احتمالاً به آن عادت می‌کنم.

فورس‌پد قرار است کار ماوس را انجام دهد و این‌جاست که بعضی اوقات تیرتان به هدف می‌خورد و بعضی اوقات نمی‌خورد. برای کنترل‌های اصلی ماوس، دستگاه روی ویندوز 7 و 8 خوب جواب می‌دهد. عمل کلیک کردن، علی‌رغم این‌که شبیه نمونه مکانیکی دقیق نیست، ولی به‌نسبت کارش خوب است. کلیک کردن و کشیدن نیز به‌راحتی با کشیدن انگشت روی فورس‌پد صورت می‌گیرد. با لمس همزمان دو انگشت عمل کلیک راست صورت می‌گیرد.

 

سایر حرکات نیز در ویندوز 7 عالی کار می‌کنند. بالا/پایین کردن صفحه یا چپ و راست بردن به آسانی انجام می‌شود و زوم کردن نیز که مثل آب خوردن است. متأسفانه، این توصیفات درخصوص ویندوز 8 صادق نیست. باوجود تلاش‌های مکرر نتوانستم اصلاً از ویژگی‌های پیشرفته دستگاه در ویندوز 8 استفاده کنم. شاید درایور صحیح را نصب نکرده بودم یا ممکن است اصلاً درایوری برای ویندوز 8 نیامده باشد، ولی به‌هرحال می‌دانم اولین کسی نیستم که با انجام این کارها در ویندوز 8 مشکل داشتم. قسمت مثبت قضیه این است که این مشکل تنها یک عیب نرم‌افزاری است که احتمالاً به‌راحتی قابل حل است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ یکی از راه‌های ورود داده به دستگاه که خیلی امیدوار بودم روی این دستگاه باشد، صفحه‌لمسی بود. مانند اکثر مردم، من نیز نظر مساعدی نسبت به صفحات لمسی روی رایانه‌ها نداشتم، با این خیال که این امکان بیش‌تر به درد گوشی و تبلت می‌خورد. اما این افکار زمانی تغییر کرد که سرفیس پروی مایکروسافت را در دست گرفتم.

اگرچه هنوز هم در زمان تست فولیو 1040 عمدتاً از صفحه‌کلید و ماوس‌پد لمسی استفاده می‌کنم. اما حین کار فهمیدم که بیش از حد معمول صفحه را با دستم لمس می‌کنم و هربار که اتفاقی نمی‌افتد، اعصابم به هم می‌ریزد.

 

موضوع تنها در مورد برنامه‌های «مدرن» نیست، چراکه من به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنم. بااین‌وجود، کارهایی ازقبیل فشردن دکمه ارسال در آوتلوک یا لمس یک پنجره برای بالا آوردنش بسیار راحت‌تر از بردن نشان‌گر ماوس و کلیک روی دکمه است. من مدت‌هاست که به خرید لپ‌تاپی بدون صفحه‌لمسی حتی فکر هم نمی‌کنم. از بخت خوب، این امکان وجود دارد که به الیت‌بوک این قابلیت را افزود؛ البته 400 دلار بیش‌تر پای‌تان آب می‌خورد.

 

باتری
وقتی بحث از سیستم‌های قابل‌حمل است، باتری از مهم‌ترین اولویت‌هاست و لپ‌تاپ اچ‌پی هم در این‌باره شما را مأیوس نمی‌کند. با یک‌بار شارژ می‌توانید تا 12 ساعت با دستگاه کار کنید و این‌ها همه مدیون باتری 6 سلولی پلیمری دستگاه است.

البته این میزان شارژ تنها در بهترین حالت صادق است، اما طی استفاده‌ای که از دستگاه داشتم متوجه شدم با مصرف متوسط روزانه، به راحتی یک روز را جواب می‌دهد و اندکی هم برای روز بعد شارژ نگه می‌دارد. در یکی از همایش‌های اخیر که مشغول کار با متن‌های مختلف و در عین حال وبگردی بودم، توانستم کل روز را بدون این‌که دنبال پریز بگردم، سر کنم. روز بعد نیز متوجه شدم هنوز 25% از شارژ باقی است. در موقعیتی دیگر که در حال تماشای آنلاین ویدئوهای اچ‌دی بودم، باتری در حدود 5 ساعت دوام آورد.

 

یک نکته خاطرمان باشد: اچ‌پی دارد پا جای پای اپل می‌گذارد. بنابراین باتری دستگاه غیرقابل تعویض است و آن‌هایی که دائماً در حرکت‌اند نمی‌توانند باتری را درآورده و یک باتری دیگر را جایگزین آن کنند. اچ‌پی می‌گوید این کار به‌دلیل «لاغر» نگه داشتن دستگاه است که فکر می‌کنم در رسیدن به این هدف موفق بوده‌اند.

 

صفحه‌نمایش
به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اجزای هر دستگاه دیجیتالی صفحه‌نمایش است، حال می‌خواهد رومیزی باشد، لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی. از همین روست که مهم بودن این بخش برای اچ‌پی برای کاربران دلگرم‌کننده است. صفحه‌نمایش دستگاه 14 اینچی است. در‌حالی‌که مدل پایه فقط تا وضوح 900 × 1600 را پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد من نسخه فول اچ‌دی است که 1080 × 1920 است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ زوایای دید و تولید رنگ صفحه در حد عالی است. به‌راحتی می‌توانستم متن را از بغل بخوانم؛ ازاین‌رو چند نفر از زوایای مختلف می‌توانند به یک محتوا در صفحه نگاه کنند، در‌حالی‌که همه به‌خوبی آن‌را مشاهده می‌کنند. برویم سراغ نمایشگر، چنانچه کارهای گرافیکی سنگین انجام می‌دهید بهتر است ابتدا رنگ‌ها را تنظیم نمایید. با این کار رنگ‌ها به دقیق‌ترین شکل خود تغییر نمایش داده می‌شوند، اما به‌طورکل و به دور از این تنظیمات هم رنگ‌ها با چشم عادی بسیار عالی دیده می‌شوند.

همچنان‌که در قسمت بررسی وسایل ورودی هم گفتم، آرزو داشتم این مدل صفحه‌لمسی داشت، چون‌که بسیاری به لمس صفحه برای انجام کارهای ساده‌ای ازقبل بازکردن یک برنامه یا عوض کردن پنجره‌ها عادت کرده‌اند. اما ارتقا به این حالت اختیاری و بسیار پرهزینه است.

 

صدا
بلندگوها به زیبایی زیر پوشش توری مانندی از جنس پلاستیک پنهان شده‌اند و به‌عبارتی می‌توان گفت در ارتباط با سایر اجزا به‌خوبی استتار شده‌اند. کیفیت صدا هم قابل قبول است؛ چند قسمت از یک سریال را که می‌دیدم خوب به نظر می‌آمد، اگر نگویم محشر.

 

درصورتی‌که بخواهید همزمان با کار با متون خود به موسیقی نیز گوش دهید، بلندگوهای دستگاه به‌خوبی پاسخگوی نیاز شما هستند. اما اگر از آن‌هایی هستید که بدون موسیقی نمی‌توانند زندگی کنند، این بلندگوها خیلی به مذاقتان خوش نخواهد آمد.

 

عملکرد
همانگونه که پیش‌تر گفتیم، این اولترابوک جهت کارهای سنگین طراحی نشده و مسلماً لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست. از آن‌جایی‌که از تراشه گرافیکی Intel HD 4400 استفاده می‌کند، از پس کارهای سبک برمی‌آید، ولی اگر بازی‌های سنگین را بخواهید اجرا کنید، دستگاه به زانو درمی‌آید و پرچم تسلیم را بالا می‌برد. نتایجی که از بنچمارک 3dMark به‌دست آمد بسیار ضعیف بودند: سرعت دستگاه در آزمایش Ice Storm معادل 15.551، در آزمایشش Cloud Gate معادل 3.710، و در آزمایش Fire Strike تنها معادل 537 فریم در ثانیه بود. هنگامی که این عملکرد را با یک کارت گرافیک قوی هم‌چون AMD Radeon R9 270 مقایسه می‌کنیم، تفاوت از زمین تا آسمان است.

 

بااین‌حال، همان‌طورکه گفتیم این یک لپ‌تاپ مخصوص بازی نیست، اما فولیو 1040 از پس کارهای روزمره چگونه برمی‌آید؟ در آزمایش‌های واقعی، این دستگاه می‌تواند به‌خوبی چند کار را با هم اجرا نماید. به عنوان نمونه: من در یک پنجره به شکل آنلاین فیلم می‌دیدم و در پنجره دیگر به کار تایپ مقاله مشغول بودم و هر دوی این‌ها بدون مشکل انجام می‌شد.

علاوه‌براین، بنچمارک PCMark را هم بر روی لپ‌تاپ به اجرا گذاشتم و از آزمایش «کاری پرشتاب» Work Accelerated نتیجه 3.316 فریم بر ثانیه گرفتم. پس از آن به سراغ تست «خلاقانه پرشتاب» Creative Accelerated رفتم و نتیجه 2.390 فریم بر ثانیه نصیب من شد. درنهایت نتیجه آزمایش «خانگی پرشتاب» Home Accelerated هم معادل 2.196 فریم بر ثانیه بود. دستگاه در چت ویدئویی 28 فریم‌برثانیه را نشان می‌داد که بد نبود. از سوی دیگر همان‌طورکه انتظار می‌رفت حین اجرای بازی‌های نسبتاً ساده نتیجه ضعیف 15 فریم‌برثانیه به این دستگاه تعلق گرفت.

 

متفرقه
الیت‌بوک 1040 ویژگی های مختلف دیگری نیز در چنته دارد از جمله: میکروفون و وب‌کم داخلی، ارتباط میدان نزدیک (NFC)، و نیز اسکنر اثر انگشت.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ وب‌کم دستگاه در عین مناسب بودن، چیزی نیست که راجع‌به آن قلم‌فرسایی کرد. با کیفیت متوسط 720p کار می‌کند، و عکس‌هایش دانه‌دانه درمی‌آیند. گاه‌گاهی می‌توان با آن اسکایپ کرد. میکروفون نیز به‌خوبی صدای شما را بدون تداخل یا صدای مزاحم محیط منتقل می‌کند.

 

متأسفانه نتوانستم قابلیت ارتباط میدان نزدیک را راه بیندازم. پس از آن‌که از نرم‌افزار نمایش تصویر خود ویندوز استفاده کردم؛ سامسونگ گلکسی اس 3 را روی لپ‌تاپ گذاشتم، گوشی صدای «بیپی» داد و گفت: «انگشت خود را برای استفاده از «بیم» نگه دارید.» من نیز انگشت خود را روی صفحه گذاشتم و پیام خطا «دستگاه دریافت کننده از قابلیت انتقال فایل‌های بزرگ پشتیبانی نمی‌کند» را دریافت کردم. ازآن‌جا‌که انتقال تصویر از گوشی دوست‌تان به لپ‌تاپ اصلی‌ترین کاربردی بود که برای NFC متصور بودم، این موضوع مرا بسیار ناامید کرد.

از شانس بد، اسکنر اثر انگشت هم روی ویندوز 8 کار نمی‌کرد که باز هم موجب دلسردی بیش‌تر من شد، چراکه من از حسگری که روی دستگاه قدیمی ثینک‌پد لنوووی خودم بود، خیلی استفاده می‌کردم. با بیان این موضوع مشخص می‌شود که این قابلیت‌ها نکات تبلیغاتی خوبی برای اچ‌پی محسوب نمی‌گردد.

 

صدا و گرما
مانند همه رایانه‌ها، یک فن در این لپ‌تاپ تعبیه شده است که اکثر اوقات اصلاً صدایی ندارد. ازاین‌رو می‌بایست گوشم را نزدیک خروجی تهویه می‌بردم تا صدایش را بشنوم. پس از این‌که تست‌های معیار را به اجرا گذاشتم و چند ویدئوی اچ‌دی پخش کردم، فن دستگاه کمی سرعت گرفت و صدایش بیش‌تر به گوشم رسید، اما چنانچه تنها به موسیقی گوش ‌دهید یا آنلاین فیلم ‌بینید، هیچ‌وقت صدایش را نمی‌شنوید.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ اضافه بر صدای کم فن، این دستگاه به طریق خاصی در خنک ماندن موفق است، حتی زمانی‌که از آن کار سنگین می‌کشید. اکثراً دستگاه‌ها پس از مدتی گرم می‌شوند، به‌ویژه در قسمت تحتانی، اما فولوی 1040 این‌گونه نیست. واقعاً مهندسی محشری است که این همه فناوری را یدر یک قالب کوچک داشته باشید و در عین حال بتوانید آن‌را خنک نگه دارید.

 

نتیجه
درصورتی‌که به دنبال دستگاهی قابل‌حمل و کاری هستید، اچ‌پی هوای شما را با فولیو 1040 دارد؛ جمع‌و‌جور، کم وزن، صفحه‌نمایش بزرگ و شارژ طولانی‌مدت فوق‌العاده. طراحی شیک این دستگاه بیش‌تر به مک‌بوک می‌ماند، و در کافی‌شاپ یا اتاق همایش جلوه خوبی دارد.

با این وجود، به خاطر داشته باشید این دستگاه برای نیازهای روزمره شما مناسب است، اما برای بازی‌های رایانه ای نیست. اگرچه می‌توانید بازی‌های سبک را روی آن اجرا نمایید، اما انتظار اجرای بازی‌های گرافیکی با رزلوشن بالا را از کارت گرافیک اینتل 4400 نداشته باشید.

 

گلایه اصلی ما بیش‌تر از عدم پشتیبانی از ویندوز 8 است نه خود لپ‌تاپ. حتی خود سایت اچ‌پی می‌گوید: «همه قابلیت‌های این لپ‌تاپ روی همه نسخه‌های ویندوز 8 قابل دسترسی نیست.» اعلام رسمی این خبر در سال 2014 از یکی از سازندگان دستگاه‌های دیجیتال واقعاً مأیوس‌کنده است. حقیقت این است که فورس‌پد روی ویندوز 7 به‌خوبی جواب می‌دهد، اما مشکل اصلی با ویندوز 8 است که مدت زیادی از عرضه‌اش نیز می‌گذرد؛ عدم کارایی اثرانگشت‌خوان یا ارتباط حوزه نزدیک مأیوس‌کننده است، و تاثیر نسبتاً زیادی هم بر کاربری روزانه این دستگاه دارد. شدیداً امیدوارم اچ‌پی مشکل درایور ویندوز 8 را برطرف نماید تا این محصول با کیفیت بالاتری به مشتریان عرضه گردد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ با وجود آن‌چه گفتیم، چنانچه شما هم مثل بسیاری از کاربران دیگر، هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این لپ‌تاپ با توجه به قیمت نسبتاً مناسب و کارایی بالا می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 
امتیاز: 8 از 10 – نقاط قوت: ساختار کلی، طراحی و شکیل بودن، فورس‌پد، امکانات روزمره – نقاط ضعف: عدم پشتیبانی کامل از ویندوز 8، قیمت بالای اضافه کردن قابلیت صفحه لمسی، باتری ثابت
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21497 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/04/16 تعداد مشاهده: 2005
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

محمد رضا 1393/04/16 20:14
سلام
من امسال دوتا لپ تاپ اچپی مدل:
HP Pavilion 15-e088se Notebook PC
HP Pavilion 15-n242se Notebook PC
واقعا لپ تاپ های خوبیه و خیلی خیل ازش راضی هستم
موقع فول شارژ به راحتی تا 4 ساعت میشه با هاش کار کرد
و تا العان هیچ مشکلی نداشتم با هاش.