کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9368 | مشاهده و دانلود: 757133234 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318431 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: این ماوس خودش یک‌پا کنترلر بازی است

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگر به دنبال ماوسی هستید که همه نیازهای کنترلی بازی‌های آنلاین و چندنفره را برطرف کند، شرکت "ترمال‌تیک" Thermaltake با ماوس لیزری بازی‌اش تحت عنوان "وولوس" Volos نیازهای شما را برآورده کرده است.

معرفی

 

در طی مدت کوتاهی که بررسی‌های ابزار جانبی انجام می‌دهم، یک شرکت بوده که مرتباً کار روی دستم می‌ریخته: ترمال‌تیک و به‌ویژه سری محصولات "ورزش‌های الکترونیکی" eSports. دیگر با تمامی محصولات این سری آشنایی دارم؛ از طراحی‌های ساده و پایه‌ای به همراه اجزای پیشرفته و گران‌قیمت گرفته تا ماوس بازی افسانه‌ای «لول 10ام» Level 10 M. مشاهداتم می‌گویند که ترمال‌تیک و بروبچه‌های ای‌سپورتس در دو چیز خوبند: استفاده از اجزای باکیفیت و سطح بالا در این ماوس‌ها که برای مشتری سهولت استفاده و دوام به همراه می‌آورد و دیگری این که از امتحان چیزهای جدید واهمه نداشته باشند؛ یعنی مانند سایر سازندگان دور خود حصاری نکشیده‌اند تا کارهای کوچک با طراحی قدیمی تولید کنند و آن‌را به اسم محصولات جدید و خواستنی بفروشند.

چیزی که ما را امروز این‌جا کنار هم جمع کرده، ابتکار این شرکت در نزدیک کردن دسته‌های کنترلر و ماوس بازی است. این‌طور به مسئله نگاه کنید: به بیان ساده، یک ماوس عریض و خوش‌وزن با طراحی پرپیچ‌وخم پیش‌رو داریم که روی آن هفت دکمه جهت کاربری‌های عادی پیش‌بینی شده و چهار دکمه اضافی نیز کاربردهای خاص خود را دارند.

این چهار دکمه حس یک دسته کنترل بازی ایکس‌باکس 360 یا پلی‌استیشن 3 را القا می‌کنند. منظور این است که این دکمه‌ها شکل ظاهری پلی‌استیشن و رنگی ایکس‌باکسی دارند. به هرحال، 11 دکمه آماده اجرای فرامین شما هستند تا از بازی محبوب خود نهایت لذت را ببرید؛ بازی‌هایی که بازیکن‌ها در آن از کلیدهای ماکرو یا فرمان‌های تکراری استفاده می‌کنند.

ما تا این‌جا فقط شمایل و کارکردهای کلی این ماوس را به شما معرفی کرده‌ایم. اجزای باکیفیت، شیک و زیبا که پیش از این در هیچ ماوسی ندیده بودم و حسی که این ماوس به کاربر می‌دهد، ازجمله ویژگی‌های بارز آن است. کسانی که جزئیات و شرح و بسط بیش‌تر می‌خواهند، با ما تا آخر این بررسی همراه باشند. خروارها خروار مطلب مانده، کمربندها را ببندید و از سفر رؤیایی درون و بیرون این ماوس لذت ببرید.

مشخصات، عرضه و قیمت‌گذاری

 

ماوس «وولوس» در دو رنگ عرضه می‌شود: سفید و سیاه. حسگر لیزری این ماوس Avago ADNS 9800 است که تا 8200 دی‌پی‌آی دقت دارد. طراحی آن نیز مخصوص بازی‌های «ام‌ام‌اوآرپی‌جی» (نقش‌آفرینی آنلاین و چندنفره) و «موبا» (عرصه نبرد چندنفره آنلاین) بوده است. از‌طرفی، حافظه داخلی چهار مگابایتی دستگاه 10 پروفایل و تا 140 کلید ترکیبی ماکرو را در خود ذخیره می‌کند. ازاین‌رو، می‌توانید در هر زمانی آن‌ها را تغییر دهید بدون این‌که به رایانه و یک برنامه عوض کردن ماکروها احتیاج داشته باشید.

به گزارش سافت‌گذر ؛ ازبین 16.5 میلیون رنگ می‌توانید برای نور دستگاه، رنگ انتخاب کنید و لوگوی اژدهایی که روی ماوس می‌بینید با نور انتخابی نفس می‌کشد (شدت نور کم و زیاد می‌شود، مانند نفس کشیدن). این فهرست ادامه دارد، کابل بافته شده، 1.8 متر طول دارد و از اتصال کابل یواس‌بی 2 با روکش طلایی استفاده می‌کند. وزنه‌های قابل تنظیم(!) و پوشش پلاستیکی از دیگر ویژگی‌ها هستند. ظاهراً پرداخت، جلا داده شده نیست، اما قسمت‌هایی از دستگاه جلاکاری شده است.

در شکم وولوس به کلیدهای سوییچ شرکت «اومرون Omron» برمی‌خوریم که زیر کلیک چپ و راست واقع شده‌اند. طول عمر این‌ها 5میلیون کلیک است. در دکمه‌های کنسولی به‌دلیل یک سری مجوز خاص، از سوییچ‌های فلزی استفاده شده است. در سایر دکمه‌ها شاهد سوییچ‌های ZHIJ هستیم. سوییچ‌های باریک‌تری مشابه ZHIJ هم استفاده شده است. این سوییچ‌ها زیر پنج دکمه اصلی که از A تا E نام‌گذاری شده‌اند، قرار می‌گیرند. به حسگر «آواگو Avago» اشاره کردیم که جهت‌یابی‌ها را انجام می‌دهد، از‌طرفی پردازنده 32 بیتی NXP بر مبنای ARM و تراشه حافظه نیز با این حسگر در تعاملند تا شاهد بهترین حسگر لیزری در بازار باشیم.

وولوس شرکت تی‌تی ای‌سپورتس در بازار به وفور یافت می‌شود. می‌توانید در سایت‌ها یا فروشگاه‌های مختلف دنبال آن بگردید و خواهید دید که محدوده قیمتی از 67.33 تا 110 دلار است. در پایین محدوده قیمتی، آمازون است که (هنگام نوشتن این مطلب) 67.34 دلار قیمت زده است و ارسال رایگان دارد. می‌توانید با 6 دلار دیگر گارانتی را تا دو سال دیگر افزایش دهید. «نیواگ» کمی بالاتر قیمت‌گذاری کرده: 69.99 و 2 دلار هم‌جهت ارسال محصول می‌گیرد.

قیمت حدود 70 دلاری که در نیمه بالای محدوده قیمتی قرار می‌گیرد، برای عامه مناسب است و کاربران متوسط نیز از عهده آن برمی‌آیند. در کل می‌توانم بگویم قیمت معقولی است و به پولش می‌ارزد. آن‌هایی‌که به این سخن باور ندارند، ادامه مقاله و قابلیت‌های این ماوس را بخوانند.

بسته‌بندی

 

قسمت جلوی بسته‌بندی درخشان است و رنگ‌ها پشت تصویر وولوس خودنمایی می‌کنند. این موضوع به گزینه انتخاب رنگ اشاره دارد. اسم و لوگوی شرکت بالا خورده و قابلیت‌ها در پایین آمده: 8200 دی‌پی‌آی، 4 مگابایت حافظه و 16.8 میلیون رنگ.

 

قسمت جلویی را که برمی‌داریم، ماوس را می‌بینیم که پشت یک لایه پلاستیکی قرار داده شده است. آن‌طرف، سه تصویر داریم که نقاط مختلف پیرامونی و زیر وولوس را نام‌گذاری کرده است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ مانند سایر محصولات ای‌سپورتس گوشه‌های بسته‌بندی را نوار بزرگ قرمزی پوشانده؛ ضمناً نام شرکت، نام محصول و لوگوی اژدهای جنگی به چشم می‌خورد.

 

در پشت جعبه و نیمه بالایی، نگاه کوتاهی به نرم‌افزار کنترلی شده است. در پایین به 15 زبان این جمله تکرار شده است: «ماوس بازی حرفه‌ای، به منظور کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.ttesports.com مراجعه نمایید.»

 

آخرین گوشه بررسی نشده نیز از ساختار گوشه مقابلش تقلید کرده است. با این تفاوت که برچسب ناخوانا حذف شده، ولی نام‌ها و لوگو به قوت خود باقی هستند.

 

درون قسمت بیرونی کارتن، ماوس را می‌بینید که بین دو لایه پلاستیک محصور شده است. زیر آن نیز کیف سفری مخصوص وولوس و یک پوشه پر از فرم‌های مختلف ضمانت‌نامه و غیره قرار دارد.

 

در مورد سمت چپ ماوس مطالب زیادی مطرح می‌شود. ترکیبی از پوشش لاستیکی و تقریباً چسبناک روی پلاستیک جلاداده‌شده قرار گرفته و در قسمت پشتی شاهد طراحی شش‌پهلو هستیم. در مرحله بعد به دکمه‌ها می‌رسیم، چهار دکمه مخصوص بازی و دکمه‌های A و B که به صورت پیش‌فرض برای جلو-عقب بردن صفحات اینترنتی استفاده می‌شوند.

 

پاشنه ماوس با ظرافت خاصی روی سطح میز شیب پیدا می‌کند و به‌خوبی زیر دست قرار می‌گیرد. بخش مرکزی وولوس نیز از جنس پلاستیک است. در همان قسمت، لوگوی اژدهای جنگی دیده می‌شود که به هنگام وصل بودن موس، با کم و زیاد شدن شدت نور گویی «نفس» می‌کشد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ بخش راست دستگاه، گرد و گوشتالودست و انگشتان به‌خوبی دور آن قرار می‌گیرند. باز هم شاهد این هستیم که بخش پلاستیک جلاداده‌شده دور طراحی شش‌پهلو و سطوح پلاستیک معمولی را احاطه کرده است. دکمه‌های C ، D و E نیز این‌جا قرار دارند و می‌توان توسط برنامه کارکردهای موردنظر را به آن‌ها داد.

 

در قسمت جلویی، شکل فرورفته کلیک‌های چپ و راست بیش‌تر در دید هستند. این طراحی بدین خاطر بوده که سطح، انگشتان شما را به‌خوبی دربر بگیرد و عمل کلیک راحت‌تر صورت پذیرد. روی کمر دستگاه یک چرخانه سفید و روی کلیک چپ یک دایره سفید رنگ می‌بینید. این دایره با نور روشن می‌َشود. نور چرخانک و دایره هم جداگانه قابل کنترل است.

 

روی سر دستگاه؛ یعنی پشت چرخانک، دکمه‌های افزایش و کاهش دی‌پی‌آی تعبیه‌شده‌اند. در تنظیم برنامه می‌توان به ازای هر پروفایل، چهار کارکرد به آن‌ها تخصیص داد. حال که حرف از پروفایل شد، دکمه‌ای که پایین تصویر کمی تار افتاده، دکمه پروفایل است. این دکمه تا 10 پروفایل را تنظیم می‌کند.

 

ترمال‌تیک دو «پا» (تصویر بالا) برای این ماوس در نظر گرفته است: یکی در قسمت جلویی که علاوه بر سراسر جلو، کمی از گوشه‌ها را نیز پوشانده و دیگری در قسمت پاشنه که به همین میزان از قسمت پایینی را دربرمی‌گیرد. چشم حسگر، درون برچسب واقع شده و دکمه قفل نیز دیده می‌شود. روی وزنه‌های قابل تنظیم پوششی قرار دارد که می‌توان آن‌را برداشت.

 

پس از برداشتن پوشش فومی، پنج وزنه 4.5 گرمی خودنمایی می‌کند. در کل وزن می‌توان 31.5 گرم به وزن ماوس اضافه و یا از آن کم کرد. با تنظیم وزن، می‌توانید ماوسی داشته باشید که کاملاً با حس دست شما سازگاری دارد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ ترمال‌تیک 9 گرم اضافه‌تر را هم در ماوس گنجانده است: چنانچه پوشش فومی را درآورده و به پشت آن نگاه کنید، دو وزنه دیگر می‌یابید.

 

به منظور اتصال ماوس وولوس به رایانه می‌بایست از کابل 1.8 متری آن استفاده شود. انتهای کابل سیاه و قرمز رنگ بوده و اتصال نیز یواس‌بی 2 است. سر این یواس‌بی از صفحات طلایی است. پوشش و زیپ چسبی به هنگام مسافرت به کار می‌آید و از کابل بهتر محافظت می‌کند.

نرم‌افزار

 

زمانی‌که وولوس را متصل کردید، به وب‌سایت تی‌تی ای‌سپورتس Tt eSports  رفته و نرم‌افزار مربوطه را دانلود نمایید. صفحه نرم‌افزار مانند تصویر بالاست. در بالا، 10 پروفایلی را می‌بینید که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد. وقتی یکی را انتخاب کردید، به قسمت پایینی می‌آیید و به دکمه‌ها برنامه می‌دهید. کارکردهای پیش‌فرض نیز مشخص است. در حالت عادی، چراغ ال‌ای‌دی با رنگ دلخواه روشن می‌ماند، و در حالت مبارزه، شدت نور با هر کلیک افزایش می‌یابد. با استفاده از تب «ماکرو» می‌توان نام هر پروفایل را تغییر داد.

 

با کلیک روی «فلش سمت راست» در پایین سمت چپ صفحه، تصویر بالا ظاهر می‌شود. بدین‌ترتیب به نمای سمت چپ ماوس می‌رسید، در این حالت کاربری شش دکمه این سمت را می‌توان تغییر داد.

 

به تب ماکروها برمی‌گردیم. با کلیک روی این تب، پنجره جدیدی می‌بینید. در این‌جا تنها روی «New» کلیک کرده، اسم «ماکرو» را بدهید و «Record» را بزنید. گزینه دادن «تأخیر Delay» نیز پیش‌بینی شده است. ضمناً می‌توانید فهرست ماکروهایی را که در ماوس دیگری استفاده می‌کردید، این‌جا وارد نمایید.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ دکمه «عملکرد» در صفحه اصلی نیز صفحه مخصوص‌به‌خود را باز می‌کند. 5سطحی که می‌بینید نماینده حساسیت ماوس است و درست زیر آن می‌توان 5سطح دکمه‌های دی‌پی‌آی را تنظیم نمود. این میزان از 100 تا 8200 برای هر سطح قابل تنظیم است. گزینه‌ای نیز برای فعال‌سازی کنترل‌های مجزا برای محور X و Y، سطح جزئیات، و حجم ارسال اطلاعات از 125 تا 1000 هرتز وجود دارد.

 

زبانه «تنظیمات نور Light Options» به شکل تصویر بالاست. در این‌جا، می‌توانید چهار نور مشخص شده برای: دایره روی کلیک چپ، چرخانک، لوگوی اژدهای جنگی و دکمه ال‌ای‌دی را انتخاب کنید. بدین منظور روی مستطیل‌های کنار هر قسمت کلیک کرده، سپس رنگ کلی را در نوار سمت راست انتخاب نمایید. بدین‌ترتیب محدوده رنگ گسترده‌تری پیش رویتان قرار می‌گیرد. هم‌چنین پیش از فشردن دکمه «اعمال»، می‌توان رنگ قبلی و رنگ جدید را در پایین جعبه انتخاب رنگ مشاهده کرد.

کلام آخر
رک و راست، وولوس پت‌وپهن و سنگین است. کنار آمدن با این مشخصات کار آسانی نیست، اما تیم ای‌سپورتس و ترمال‌تیک از عهده برآمده‌اند. درست است که ابعاد بزرگی دارد، اما استفاده از آن راحت است و زیر دست حس خوبی می‌دهد. فرورفتگی اندکی که در گوشه چپ وجود دارد، کار را برای انگشت شست آسان کرده و شیب ملایم در راست، جای‌گیری بقیه انگشتان را راحت می‌کند. حتی در بحبوحه نبردهای پرتنش، بخش لاستیکی، چسبیدن دست به ماوس را تضمین می‌کند. هر قدر هم که قدرت و مهارت دست بالایی داشته باشید، عریض بودن دستگاه مانع از این می‌شود که آن‌را به آسانی بلند کنید چراکه انگشتانتان از سمت راست به بالا سر می‌خورند. این مشکل با حسگر لیزری «آواگو» و دقت 8200 دی‌پی‌آی حل شده است.

وقتی حساسیت را در نهایت درجه آن یعنی 8200 گذاشتم، کنترل دستگاه دقیق نبود، برای همین آن‌را بین 3200 و 5600 قرار دادم. با این وضع دیگر لازم نبود در بازی‌ها ماوس را برای کنترل بهتر بلند کنم و دوباره زمین بگذارم. در ماوس به این بزرگی، وزن، یک عامل مهم محسوب می‌گردد. درنظر داشته باشید که اگر این حسگر قوی روی یک ماوس سبک‌وزن بود، نشان‌گر به این‌طرف و آن‌طرف می‌پرید. درست است که تا 31.5 گرم می‌توان وزن دستگاه را کم و زیاد کرد، ولی بدون وزنه‌ها نیز هم‌چنان ماوس سنگینی است و به‌راحتی منحرف نمی‌شود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ با داشتن دکمه‌های کنسولی و A تا E و نیز دکمه‌های انتخاب دی‌پی‌آی، 10 پروفایل و 128 کارکرد یا ماکروی گوناگون دارید. به لطف حافظه داخلی 4 مگابایتی، 140 دکمه ماکرو را در 10 پروفایل روی ماوس دارید. این یعنی وقتی یک بار تنظیمات را انجام دادید، دیگر به منوی تنظیمات برنخواهیدگشت و زمانی‌که ماوس را به خانه دوستتان بردید، تنها با وصل کردن آن، همه تنظیمات خود به خود اعمال می‌شوند. به نظرم حسی که ماوس به‌دست می‌دهد عالی است و دکمه‌ها به‌خوبی جایگذاری شده‌اند، اما مشکل این‌جاست که برای رسیدن به برخی از سمت چپی‌ها باید دستتان را کش بدهید. دکمه‌های جلویی برای بهتر بازی کردن و اینترنت‌گردی تعبیه‌شده‌اند. به‌دلیل بزرگی ماوس وولوس، باید دست را تا عقب آن بکشید تا به دکمه‌های A و B دسترسی پیدا کنید. چندان هم سخت نیست، ولی وقتی کورکورانه دنبالشان می‌گردید ممکن است این کار وقت‌گیر شود.

یک هفته طول کشید تا قلق ماوس کاملاً دستم بیاید و دکمه‌ها را با‌توجه به نیازم تنظیم کنم. وقتی این کارها انجام شد، بهره‌وری و سرعت من در کار و بازی‌ها بالا رفت. هر بار پروفایل را عوض می‌کنید یا دی‌پی‌آی را بالاپایین می‌برید، رنگ چرخانک روی ماوس عوض می‌شود. پس از پنج ثانیه، نور به حال تنظیم‌شده برای پروفایل برمی‌گردد. هم‌چنین صفحه‌نمایشی در مرکز پایین صفحه وجود دارد که میزان دی‌پی‌آی و سابقه فشردن دکمه‌ها را نمایش می‌دهد. ازاین‌رو، می‌توانید هر چیزی را که اتفاقی هم فشرده‌اید ببینید.

وقتی همه قابلیت‌ها و کاربردی را که وولوس برای من دارد، در نظر می‌گیرم، به نظر 70 دلار کمی بالاست. بااین‌حال، برای من ارزش پولی را که پرداختم، داشت. ترمال‌تیک با ارائه این دستگاه، مرز بین کنسول‌ها و رایانه‌ها را شکست. این ماوس نه‌تنها در بازی‌های «ام‌ام‌اوآرپی‌جی» (نقش‌آفرینی آنلاین و چندنفره) و «موبا» (عرصه نبرد چندنفره آنلاین) خوب عمل می‌کند، بلکه در بازی‌های اول‌شخص تیراندازی و حتی برنامه‌هایی که نیاز به دقت برای ویرایش عکس دارند، عملکرد بالایی دارد. با این طراحی ترمال‌تیک و ای‌سپورتس مرزها را درنوردیدند و محصولی عرضه کردند که هر شخص از داشتنش روی میز رایانه‌اش لذت می‌برد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22875 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/07/06 تعداد مشاهده: 1515
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر