کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9368 | مشاهده و دانلود: 757133234 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/06 | اعضاء: 318431 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: بررسی یک ماوس عمودی

به گزارش سافت‌گذر ؛ کاربران با انواع زیادی از ماوس‌های موجود در بازار کار کرده‌اند، اما شاید بسیاری از آن‌ها با ماوس‌های عمودی کار نکرده و حتی آشنا هم نباشند.

 


همان اولین باری که «ماوس عمودی 4» VerticalMouse 4 را می‌بینید، متوجه تفاوت ظاهری‌اش با ماوس‌های معمولی می‌شوید. این ماوس مخصوص سیستم‌عامل مکیناتش، ساخت شرکت «ایوالیوونت» Evoluent است که تجهیزات ارگونومیک تولید می‌کند. طراحی عمودی آن به صورتی است که کف دست، مچ و صاعد در وضعیت عادی قرار می‌گیرند؛ گویی دارید با یک نفر دست می‌دهید. در این حالت، توازن مفاصل نسبت به ماوس‌های معمولی بهتر است و فشار کمتری به‌دست وارد می‌آید. ازاین‌رو، دردهای استخوانی در ناحیه دست که ناشی از وضعیت نامناسب قرارگیری دست روی ماوس است، کاهش می‌یابد. با اضافه‌شدن بلوتوث به «ماوس عمودی 4 کوچک» Evoluent VerticalMouse 4 Small که برنده جایزه بهترین طراحی شده، دیگر نیازی به کابل و سیم نیست. لازم‌به‌ذکر است که این دستگاه فقط روی سیستم‌عامل مک کار می‌کند و از فروشگاه اپل قابل خریداری است.

طراحی
همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، طراحی خاص ماوس عمودی، دست شما را در وضعیت دست دادن قرار می‌دهد. در این حالت دیگر خبری از چرخش‌هایی نیست که در کار با ماوس‌های عادی منجر به آسیب به مچ می‌شود. از‌طرفی، سایر ماوس‌های ارگونومیک راهکارهای مختلفی برای کاهش فشار به مفاصل در پیش گرفته‌اند: شکل هم‌تراز «هیپوس هندشو» Hippus HandShoe، دست را به‌راحتی و بدون نیاز به فشار اضافی روی ماوس می‌نشاند. «تراپر ادونس» Trapper Advance مسیر دیگری برگزیده و «تاچ‌پد» لپ‌تاپی منحصربه‌فردی را با محل قرارگرفتن مچ دست درهم آمیخته است؛ حاصل کار، ماوسی است که راحتی کار با ماوس‌های عادی را ندارد، ولی جای گرم‌ونرمی برای مچ دست درنظر گرفته است.

 

قابلیت ارگونومیک هر کدام از ماوس‌های بالا جای بحث دارد، اما ماوس عمودی 4 با حالت دست دادنی که دارد، مشخصاً وضعیت راحتی به‌دست می‌دهد. تفاوت این مدل مخصوص مکینتاش با مدل‌های قبلی در این است که آن‌ها رنگ مات داشتند، ولی این یکی براق کار شده است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ روی ماوس چندین دکمه به چشم می‌خورد که نسبت به ماوس‌های خود اپل که همراه دستگاه عرضه می‌شود، بیش‌تر است: کلیک چپ، دابل کلیک و کلیک راست. اسکرول نیز کارکردی مشابه ماوس‌های عادی دارد، اما به‌دلیل حالت عمودی دستگاه در ابتدای کار ممکن است جهت‌یابی خاص آن، شما را گیج کند. دو دکمه نیز جهت تنظیم سرعت نشان‌گر ماوس، درست پشت اسکرول قرار گرفته است. ازاین‌رو، دیگر لازم نیست برای انجام این کار به قسمت تنظیمات سیستم بروید. دکمه‌های عقب و جلو کردن در مرورگرها نیز روی محل قرار گرفتن شست تعبیه‌شده است. هرچند شرکت ایوالیوونت غالباً نیاز چپ‌دستان را نیز درنظر می‌گیرد، اما این دستگاه منحصراً برای راست‌دستان طراحی شده است. گفته می‌شود باتری ماوس تا سه ماه دوام می‌آورد.

عملکرد و قابلیت‌ها
ماوس عمودی 4، یک ماوس مبتنی بر بلوتوث است. ازاین‌رو، لازم نیست نگران محل اتصال آن باشید، اما به منظور وصل کردن آن به سیستم مک بایستی یک یا چند مرحله طی کنید. این کار بسیار آسان است: ابتدا باتری را داخل ماوس قرار داده و آن‌را روشن می‌کنید. با روشن شدن ماوس، سیستم آن‌را به‌عنوان یک ابزار بلوتوث‌دار می‌شناسد. کافی است در سیستم‌عامل، به بخش تنظیمات بروید و در قسمت بلوتوث «اضافه کردن ابزار» Add Device را انتخاب کنید و روی Evoluent VerticalMouse 4  کلیک نماید. چنانچه برای بار اول ظاهر نشد، دوباره اقدام به جستجو کنید. به محض «جفت» Pair شدن، ماوس شروع به کار می‌کند.

 

ایوالیوونت برای این ماوس بسته نرم‌افزاری قابل دانلودی نیز در نظر گرفته است که البته برای کاربری‌های عادی لازم نیست. از طریق این نرم‌افزار می‌توان کارکرد دکمه‌ها را تغییر داد، سرعت نشان‌گر را تنظیم نمود و تعریف کرد با هر بار پایین یا بالا رفتن اسکرول، چند خط در صفحه حرکت کنید. درست است که توسط این نرم‌افزار می‌توان تنظیمات ظریفی انجام داد، اما من به‌شخصه نیازی به آن‌ها ندیدم و ماوس را به همان صورتی که از جعبه درآوردم، استفاده کردم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ «ماوس عمودی 4» مخصوص مک با طراحی شاخصی که دارد برنده جایزه‌های زیادی شده اس.؛ رنگ منحصربه‌فردی که در همه محصولات اپل هست را در خود دارد و با قابلیت بلوتوثش نیازی به سیم ندارد. این ماوس کنار «آی‌مک» یا «مک‌بوک» شما خواهد درخشید.

 

نتیجه نهایی
ماوس عمودی 4 محصول شرکت ایوالیوونت ظاهر و طراحی اپل‌گونه دارد؛ پوسته سیاه و شیک، و آزادی که از بلوتوث انتظار داریم نیز تکمیل‌کننده محاسن دستگاه است.

نکات مثبت
طراحی ارگونومیک و دکمه‌های چندگانه با کاربری‌های گوناگون.

نکات منفی
همه‌پسند نبودن وضعیت عمودی و عدم سازگاری با سیستم‌عامل‌های دیگر مثل ویندوز.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23105 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/07/20 تعداد مشاهده: 2103
سافت گذر