کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 751012428 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/08 | اعضاء: 318000 | نظرات: 37960
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مروری بر لپ‌تاپ HP Pavilion dv6 3048

اعضاي خانواده Pavilion لپ‌تاپ‌هاي شركت HP هميشه مورد توجه مشكل‌پسندان بوده‌اند. در واقع HP همواره تلاش كرده تا شخصيت منحصربه‌فردي را براي لپ‌تاپ‌هاي Pavilion خود ايجاد كند. ما در شماره 111 عصر شبکه به بررسي مدل صدرنشين سري جديد اين خانواده يعني مدل 3060 پرداختيم. در اين مقاله شما با يك مدل ديگر از اين خانواده آشنا خواهيد شد كه گرچه در مقايسه با برادر بزرگتر خود از مشخصات پايين‌تري برخوردار است، اما مطمئناً شما را نااميد نخواهد كرد. در واقع اگر نخواهيم 3048 را با مدل سطح بالاتر هم‌خانواده آن مقايسه كنيم، به‌هيچ‌وجه نمي‌توان به قدرت و عملكرد قطعاتي كه براي آن انتخاب شده‌اند خرده گرفت.

لپ‌تاپ 3048 قدرت خود را از يك پردازنده Core i5-450M مي‌گيرد. 450M يك تراشه Arrandale است كه با استفاده از فناوري 32 نانومتري توليد شده. اين پردازنده داراي دو هسته فيزيكي است و در عين حال از فناوري Hyper-Threading پشتيباني مي‌كند كه به آن امكان مي‌دهد تا 4 رشته پردازشي (Thread) را اداره كند. 450M با فركانس كلاك 2/4 گيگاهرتز كار مي‌كند، اما فناوري Turbo Boost قادر است كلاك آن را به 2/66 گيگاهرتز برساند. اين تراشه به 512 كيلوبايت كاشه L2 ا(256 كيلوبايت براي هر هسته)، سه مگابايت كاشه L3 و هسته گرافيكي مجتمع مجهز است.

HP در اين لپ‌تاپ خود از يك مادربرد مبتني بر چيپ‌ست HM55 اينتــــل استفاده كرده است. شما در عين حال 4 گيگابايت حافظه DDR3-1333 ساخت شركت Micron Technology را نيز به‌دست خواهيد آورد. همانطور كه قبلاً نيز اشاره كرديم، HP در انتخاب قطعات براي لپ‌تاپ‌هاي سري Pavilion خود بسيار سخت‌گير بوده است.

حالا كه به حافظه لپ‌تاپ اشاره كرديم، بد نيست بدانيد كه 3048 به يك درايو ديسك سخت 500 گيگابايتي از خانواده 7K500 شركت هيتاچي مجهز است. اين درايو، يك مدل SATA 3Gb/s با سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه است. سري 7K درايوهاي هيتاچي كه دو عضو ديگر يعني 7K320 و 7K160 (به‌ترتيب با ظرفيت‌هاي 320 و 160 گيگابايت) را نيز در بر مي‌گيرد، از جمله معتبرترين و قابل اعتمادترين درايوهايي است كه امروزه در لپ‌تاپ‌هاي مشهور دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در زمينه ساختار گرافيكي، 3048 با بهره‌گيري از پردازنده مدرن خود دو گزينه را در اختيار شما قرار مي‌‌دهد. گزينه اول، استفاده از ساختار گرافيكي مجتمع Intel HD Graphic در داخل پردازنده Core i5-450M است كه براي بخش عمده‌اي از نيازهاي كاري شما با يك لپ‌تاپ كافي خواهد بود. با وجود آن‌كه بايد انتظارات خود از اين هسته گرافيكي را در زمينه عملكرد محدود كنيد، اما بهره‌گيري از آن باعث مي‌شود كه عمر باتري لپ‌تاپ شما به‌طور قابل توجهي افزايش پيدا كند.گزينـــــه دوم، استـفاده از كارت گرافيكــي ATI Mobility Radeon 5470 تعبيه شده در داخل لپ‌تاپ 3048 است كه به شما امكان مي‌دهد سطح قابل قبولي از عملكرد سه‌بعدي را به‌دست آوريد. اين كارت به 512 مگابايت حافظه اختصاصي مجهز است و با DirectX 11 سازگاري دارد. اين كارت به شما امكان مي‌دهد كه بسياري از بازي‌هاي مورد علاقه خود را با تنظيمات كيفيتي متوسط در يك نرخ فريم قابل بازي، اجرا كنيد. به‌طور پيش‌فرض، شما از ساختار گرافيكي مجتمع پردازنده استفاده خواهيد كرد، اما هرگاه به عملكرد 3 بعدي كارت الحاقي نياز باشد سيستم به‌طور خودكار به آن سوييچ مي‌كند. از سوي ديگر، شما در هر زمان كه مايل باشيد مي‌توانيد به‌طور دستي يكي از دو گزينه گرافيكي لپ‌تاپ خود را فعال كنيد.

لپ‌تاپ 3048 همانند برادر بزرگ‌تر خود به يك نمايشگر 15/6 اينچي با نور پشتي LED مجهز است. اين نمايشگر از تفكيك‌پذيري 768×1366 پشتيباني مي‌كند. امروزه اين تفكيك‌پذيري در حال تبديل‌شدن به يك استاندارد غيررسمي براي لپ‌تاپ‌هايي است كه از نمايشگرهاي 15 اينچي با نسبت تصويري 16:9 استفاده مي‌كنند. البته واقعيت اين است كه تفكيك‌پذيري مذكور بهترين گزينه موجود در بازار به‌شمار نمي‌آيد، ولي اكثر نيازهاي شما را چه در حوزه كارهاي روزمره و چه در زمينه اجراي بازي‌ها و سرگرمي برآورده خواهد كرد.

براي تكميل قابليت‌هاي چندرسانه‌اي و سرگرم‌كننده اين لپ‌تاپ، HP يك درايو DVDRAM GT30L خود را براي آن در نظر گرفته است كه يك DVD±RW/DL/DVD-RAM writer با قابليت پشتيباني از فناوري LightScribe به‌شمار مي‌آيد. در واقع مي‌توان گفت تنها كاري كه نمي‌توانيد با اين درايو انجام دهيد، استفاده از ديسك‌هاي Blu-ray است.

لپ‌تاپ‌هاي سري Pavilion dv6 از كيفيت ساخت بالا و بدنه مستحكمي برخوردارند. Pavilion 3048 نيز از همان طرح كلي اين خانواده پيروي مي‌كند، اما طرح بافت روي بدنه آن كاملاً مخصوص به خودش است. تنها تفاوت لپ‌تاپ‌هاي اين خانواده در وضعيت بسته، طرح بافتي است كه تمام بدنه آن‌ها را پوشانده. حتي زماني كه لپ‌تاپ خود را باز مي‌كنيد، تنها تفاوتي كه مشاهده خواهيد كرد فقدان اسكنر اثر انگشت در مدل 3048 است (كه در مدل 3060 وجود داشت).

پس از باز كردن لپ‌تاپ، اولين چيزي كه توجه شما را به خود جلب مي‌كند پد لمسي نسبتاً بزرگ اين سري و صفحه‌كليد Chiclet آن است كه در ساير لپ‌تاپ‌هاي اين خانواده نيز به‌چشم مي‌خوردند. اين نوع صفحه‌كليد، شامل كليد‌هاي تخت و مربع شكلي است كه با فاصله مشخصي از يكديگر قرار گرفته‌اند. ممكن است استفاده از اين طراحي صفحه‌كليد براي كاربراني كه با مدل‌هاي قديم‌تر (مدل‌هايي كه به كليد‌هاي بلند با جابه‌جايي زياد مجهز هستند) كار كرده‌اند، كمي مشكل باشد. با اين‌حال صفحه‌كليد كاملاً پاسخ‌گو بوده و شما پس از مدت كوتاهي كار با آن به بازخورد اندكي كليدها عادت خواهيد كرد.

در سمت راست بدنه لپ‌تاپ شما به ترتيب حفره قفل Kensington براي محافظت از لپ‌تاپ در برابر سرقت، كانكتور شارژر، داريو اپتيكال و نهايتاً يك درگاه USB 2.0 را مي‌‌بينيد. در سمت چپ نيز به ترتيب يك خروجي VGA براي اتصال نمايشگر خارجي، كانكتور RJ45 كابل شبكه، يك درگاه HDMI، يك درگاه مشترك eSATA/USB، يك درگاه USB، كانكتورهاي هدفون/ميكروفون و اسلات كارت‌خوان لپ‌تاپ قرار گرفته است.

HP اين لپ‌تاپ خود را به همراه نسخه 64 بيتي Windows 7 Home Premium ارايه مي‌كند. البته شما پس از راه‌اندازي لپ‌تاپ براي اولين بار، مجموعه بزرگي از ابزارهاي نرم‌افزاري HP را بر روي دسكتاپ ويندوز خود خواهيد ديد كه هر يك وظيفه خاصي را بر‌‌عهده دارند.

ما آزمايش مقايسه‌‌اي Cinebench 11.5 64bit را بر روي اين لپ‌تاپ اجرا كرديم و 3048 توانست امتياز 2/18 را براي پردازنده خود به‌دست آورد. در مورد آزمايش OpenGL، ما با دو وضعيت مواجه بوديم. هنگام استفاده از كارت گرافيكي 5470، اين لپ‌تاپ توانست به نرخ فريم 10/88 فريم بر ثانيه دست يابد، اما وقتي ساختار گرافيكي آن را به Intel HD Graphic سوييچ كرديم، نرخ فريم تا سطح غيرقابل قبول 1/45 فريم بر ثانيه كاهش يافت. به‌عنوان يك مرجع مقايسه‌اي، بد نيست بدانيد كه يك سيستم مبتني بر پردازنده Core i7-860‌ا(2/8 گيگاهرتز) با كارت گرافيكي ATI Radeon HD 4850 در همين آزمايش به ترتيب امتياز 5/06 براي پردازنده و 32/26 فريم بر ثانيه را براي OpenGL ثبت كرده است. بنابراين مي‌توانيم بگوييم كه Pavilion 3048 با توجه به تجهيزات موبايل خود عملكرد قابل قبولي را در اختيار كاربران مي‌گذارد.

در مورد مدل 3060 به مشكل توليد حرارت بالاي آن اشاره كرديم، شايد اين مشكل در مدل 3048 با توجه به پردازنده و كارت گرافيكي ضعيف‌تر آن تا حدودي كمتر باشد، اما هنوز گرماي توليد شده توسط اين لپ‌تاپ بيشتر از چيزي است كه انتظار داريم. در عين حال، عمر باتري اين لپ‌تاپ نيز انتظارات ما را برآورده نكرد، هر چند كه در اين زمينه با مشكل جدي مواجه نيست. تنها نكته ديگري كه مي‌توانيم به آن اشاره كنيم، به بلندگوها مربوط مي‌شود كه شرايط آن‌ها دقيقاً مشابه مدل 3060 است.در مجموع به‌نظر مي‌رسد كه Pavilion 3048 يك لپ‌تاپ مناسب براي افرادي است كه بيشتر با كارهاي دفتري و وب سر و كار دارند، اما نمي‌خواهند فرصت اجراي بازي‌ها را نيز از دست بدهند. در واقع شما مي‌توانيد بين استفاده از لپ‌تاپ خود براي مقاصد عادي و روزمره با طول عمر بيشتر باتري و استفاده از آن براي اجراي بازي‌ها به بهاي كاهش طول عمر باتري، يكي را انتخاب كنيد.

شركت فالنيك اين لپ‌تاپ را در دو پكيج ارايه مي‌كند: پكيج اول تنها شامل خود لپ‌تاپ به‌همراه 18 ماه گارانتي است؛ پكيج دوم شامل خود لپ‌تاپ به‌همراه 2 سال گارانتي، يك سال گارانتي حوادث بيمه ايران، يك كيف اوريجينال و يك ماوس بي‌سيم اوريجينال است.

http://www.shabakeh-mag.com/Data%5CGallery%5C2010%5C11%5CHP1_s.jpg

 

مزايا

عملكرد قابل قبول، امكان انتخاب مابين دو ساختار گرافيكي براي ايجاد توازن مابين نيازها و عمر باتري، ديسك سخت سريع، كيفيت خوب نمايشگر و طراحي شيك

 

معايب

صفحه‌كليد، توليد حرارت بيش از حد انتظار، بلندگوهاي ضعيف

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 3682 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1389/08/13 تعداد مشاهده: 1746
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر