کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750511956 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317936 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با کمپانی سیسکو و محصولات آن

سلام و درود خدمت تمامی شما عزیزان

در دنیای امروزی که بحث ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد در تمامی جهان کشورها سعی دارند به این سیستم یکپارچه و بین المللی دسترسی داشته باشند. از این رو ساخت بسترهای عظیم ارتباطی و اطلاعاتی درصدر برنامه ریزی ها قرار دارد. برای اتصال به شبکه ی جهانی و یا ایجاد شبکه های بزرگ، متوسط و کوچک نیاز است تا زیرساخت های هر یک بنابر نیاز با استفاده از بهترین تجهیزات آماده شود تا این فضای به وجود آمده به هترین شکل کارایی را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر در اینترنت جست جو کرده باشید و یا از هر طریق دیگر با سیستم شبکه آشنا شده باشید میدانید که برای ساخت یک شبکه نیاز به تجهیزاتی اعم از روتر، سوئیچ، سرور و... میباشد و در ادامه نام های شرکت های زیادی را مانند سیسکو، اچ پی، هوآوی و... را شنیده اید. در ابتدا می خواهیم به بررسی کمپانی سیسکو در ادامه به محصولات این شرکت بپردازیم و ببینیم هر یک چه می کنند.

سیسکو

کمپانی سیسکو را می توان به جرأت بزرگترین و معتبرترین فعال در عرصه ی شبکه نامید. این شرکت در زمینه تولید و گسترش محصولات شبکه فعال می باشد. تولیدات این شرکت اعم از سوئیچ، روتر، ماژول، تلفن های ویپ و... در سراسر دنیا مورد استفاده می باشد. سیسکو فقط به تولید محصولات بسنده نکرده و پای خود را در این زمینه فراتر گذاشته و با آموزش های مختلف و متعدد و اعطای مدارک معتبر در سطح بین المللی به افزایش سطح علمی و کاری تکنسین های شبکه نیز پرداخته است. در ادامه به تجهیزات نوع و عملکرد و... میپردازیم.

سوئیچ سیسکو

سوئیچ شبکه وسیله ای برای انتقال داده ها در یک شبکه محلی می باشد. کار آن گرفتن یک داده از مبدا و رساندن آن به مقصد می باشد و به جز این وظیفه ی سامان دهی اطلاعات را دارد تا در حین انتقال چند اطلاعات بین چندین فرستنده و گیرنده به علت آشفتگی اطلاعات باعث آنها نشود. سوئیچ دارای چندین پورت می باشد که از این رو دارای شباهت به "هاب" می باشد ولی بنا به نحوه ی عملکرد و تکنولوژی متفاوت در تمامی مدل های آن تفاوت به سزایی با هاب دارد. سوئیچ ها دارای دو مدل مدیریتی و غیرمدیریتی می باشد. مدل های غیر مدیریتی بسیار ساده می باشند و برای شبکه های کوچک خانگی مناسبند. سیوئیچ های مدیریتی بنا به دسترسی های زیادی که در اختیار شما می گذارد شما می توانید پیکربندی مد نظر خود را در شبکه پیاده سازی کنید. سوئیچ ها در لایه های 2 و 3 مدل OSI فعال هستند.از جمله دلایل استفاده از سوئیچ در شبکه می توان به راه اندازی دوربین های مدار بسته، پرینترهای تحت شبکه، راه اندازی سیستم ویپ (تلفن تحت شبکه) و...نام برد. از سوئیچ های معروف و محبوب سیسکو می توان به دو سری 2960 و 3750 اشاره نمود.

روتر سیسکو

روترها پیشینه ی بیشتری نسبت به سوئیچ و هاب دارند و یکی از عناصر مهم و حیاتی شبکه می باشد. روتر وظیفه ی آدرس دهی در شبکه را دارد. به این صورت که بهترین آدرس برای انتقال دیتاهایی که توسط سوئیچ قرار به انتقال می باشد را تعیین می کند. روترها در لایه 3 فعالیت می کنند و به نسبت سوئرچ ها هوشمند تر می باشند. برتری عملکرد روتر ها به نسبت سوئیچ ها از این جا نشأت می گیرد که روتر ها توانایی متصل کردن چندین شبکه به هم را دارند؛ به این نحو که شما چندین شبکه را می توانید از طریق روتر به اینترنت که خود یک شبکه بزرگ است متصل کنید. از آن سو دسترسی های پیکربندی در روتر ها بیتشر می باشند. روترها در ابعاد و اندازه ها و کارایی های مختلف می باشند که متداول ترین آنها مودم های اینترنت که در درسترس تمامی عموم است می باشد.

ماژول سیسکو

ماژول قطعه ای الکترونیکی و جداگانه می باشد که قابلیت اتصال به تجهیزات شبکه را دارد و بعد از اتصال قالبلیت های جدیدی را به آن سخت افزار اضافه می کند. ماژول ها هم برای سوئیچ هم برای روتر موجود می باشند. کاربر ماژول در روتر و سوئیچ برای افزایش پهنای باند می باشد. لازم ذکر است که ماژول ها از طریق اسلات هایی که در روترها و سوئیچ ها تعبیه شدند به آنها متصل میشوند. برخی از انواع ماژول ها عبارت اند از SFP و SFP+ و XFP و ... می باشند.

تلفن ویپ سیسکو

حتماً تا کنون اسم تلفن های تحت شبکه یا همان آی پی فون ها به گوش شما رسیده است. این تلفن ها برای مکان هایی چون ادارات دانشگاهها و غیره ارتباط بین کاربران از طریق شبکه داخلی آن چندان پذیرد مناسب میباشد. تلفن های تحت شبکه در بستری به نام ویپ (VOIP) کار می‌کند که به تلفن های اینترنتی نیز شهره اند علت این نامگذاری به دلیل مخفف سازی عبارت Voice over internet protocol می باشد که پر بیراه هم نیست. سیستم ویپ می تواند با استفاده از بستر دیجیتال تمام آنچه که شما می خواهید را در اختیار شما قرار دهد شما با راه اندازی این بستر و استفاده از تلفن های تحت شبکه سیسکو میزبانی تمام تماس ها را به اپراتور و یا مسئول مورد نظر انتقال دهید و از هدر رفتن وقت و انرژی جلوگیری کنید.

کلام آخر

شرکت سیسکو با تبدیل خود به بزرگ ترین کمپانی فعال در زمینه تجهیزات شبکه و با ارائه محصولات و آموزش های مختلف که حاصل نگرش بلند سران این کمپانی می باشد گام بلندی را نه تنها در برندیگ خود بلکه در بالا بردن کیفیت ساختار شبکه های کوچک و بزرگ برداشته است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49377 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1400/09/22 تعداد مشاهده: 498
کلید واژه ها:
سافت گذر