کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750352259 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317935 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سیستم عامل مک OS بهتر است یا ویندوز؟

برای مقایسه مک OS و ویندوز، باید جنبه ها و ویژگی های مختلف هردو سیستم عامل، بررسی شوند. در دنیای لپ تاپ و کامپیوتر، ویندوز و مک، پرطرفدارترین OS ها هستند و رقابت دیرینه با یکدیگر دارند. مک، سیستم عامل اختصاصی اپل است و تنها در لپ تاپ ها و کامپیوترهای این برند، قابل اجراست. ویندوز اما توسط مایکروسافت عرضه شده و در سیستم های دیگر برندها اجرا می شود. هردو سیستم عامل، قابلیت هایی دارند که آنها را از دیگری متمایز می کند. در عین حال نباید از محدودیت ها و نقاط ضعف آنها نیز غافل شد. در مجموع، پاسخ این سوال که مک OS بهتر است یا ویندوز، تا حد زیادی به نوع کاربری شما بستگی دارد. کارشناسان تعمیر مک بوک در تهران، mac OS را سیستم عاملی قوی و بی نقص برای اجرای برنامه های حرفه ای می دانند. این در حالی است که ویندوز هم نقاط قوت خاص خود را برای این منظور دارد. پس چه باید کرد؟! در ادامه با مقایسه مک او اس و ویندوز همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

مقایسه راه اندازی و کاربری ویندوز و مک OS

برای مقایسه ویندوز و مک OS، از کاربری و نحوه راه اندازی این دو سیستم عامل شروع می کنیم. خوشبختانه هردو سیستم عامل، مراحل نصب ساده ای را ارائه می دهند. کافی است یک حساب کاربری مایکروسافت یا اپل داشته باشید تا هریک از این سیستم عامل ها را به سادگی در لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید. البته حتی بدون حساب کاربری هم مشکلی برای نصب ویندوز یا مک OS در سیستم خود نخواهید داشت. هر دو سیستم عامل به طور خودکار درایور‌های مربوط به سخت افزار کامپیوتر شخصی را شناسایی کرده و نسبت به آنها اقدامات لازم را انجام می دهند. می توان گفت که مقایسه مک و ویندوز در این بخش، برنده و بازنده نداشته و هردو در یک سطح قرار دارند.

مقایسه امکانات سخت افزاری مک OS و ویندوز

در بخش امکانات سخت افزاری، ویندوز برنده مسابقه است. اگرچه اپل گزینه‌ های سخت افزار‌ی بسیار جذابی به کاربرانش ارائه می دهد، اما مایکروسافت، انتخاب های متنوع تری را به شما می دهد. از طرفی پردازنده های گرافیکی، CPUها و حتی کارت های حافظه سازگار با ویندوز، به مراتب بیشتر از قطعات سازگار با مک او اس هستند. به عبارت بهتر، کاربران ویندوز به راحتی می توانند یک سیستم خوب و کاربردی برای انواع کاربری های نیمه حرفه ای تا حرفه ای جمع کرده و نگرانی بابت قدرت سخت افزاری آن نداشته باشند. کارشناسان سرویس پذیرش در محل لپ تاپ، اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند و اقدامات لازم را نیز انجام می دهند.

اپلیکیشن‌های پیش فرض

در ادامه مقایسه مک OS و ویندوز، به اپلیکیشن ها و برنامه های پیش فرض می رسیم. یعنی اپ هایی که خود سیستم عامل آنها را به کاربران ارائه می دهد. ویندوز و مک OS، در این بخش هم تقریبا به صورت مساوی عمل کرده اند. تقویم، ماشین حساب، ویرایشگر‌های فیلم و عکس، ابزار ثبت اسکرین شات، ضبط کننده‌ صدا، مرورگر اینترنت، نقشه، اخبار، هواشناسی و دفترچه‌ تلفن در هردو سیستم عامل وجود دارند. اما باید این نکته را مد نظر داشت که ویندوز از استیکی نوت‌ ها، اسکایپ، مترجم و اپلیکیشن ‌های مربوط به ایکس باکس هم استفاده کرده است. در عین حال، مک برنامه هایی دارد که مشابه آنها در ویندوز نیست. مثلا مک از ویرایشگر حرفه ‌ای فیلم و همچنین Garageband بهره‌مند شده است که کاربران ویندوز، آنها را به صورت پیش فرض در اختیار ندارند.

پشتیبانی مک OS و ویندوز از اپ های شخص ثالث

یکی از بخش های مهم در مقایسه مک OS و ویندوز، مربوط به پشتیبانی از نرم افزارهای شخص ثالث است. در این بخش هم برنده ای وجود ندارد و می توان هردو OS را فوق العاده دانست. کارشناسان نمایندگی لپ تاپ ایسر در تهران، این مسئله را تایید می کنند که ویندوز، فضای بسیار خوبی برای پشتیبانی از برنامه های متفرقه داشته و از نظر دسترسی به این برنامه ها هم محدودیت خاصی ندارند. هم نسخه های جدید ویندوز (10 و 11) و هم مک دارای فروشگاهی اختصاصی هستند که کاربران می توانند برنامه های مورد نظرشان را از طریق آنها دانلود و نصب کنند.

اجرای بازی در مک OS بهتر است یا ویندوز؟

به عنوان آخرین معیار در مقایسه مک OS و ویندوز، به توانایی اجرای بازی ها اشاره می کنیم. گیمرهای حرفه ای به خوبی می دانند که ویندوز، تنوع بسیار بیشتری در حوزه بازی دارد. با این که برخی بازی ‌ها برای مک OS هم عرضه شده‌ اند و از طرفی یک نسخه استیم برای این سیستم عامل به تولید و طراحی رسیده است، همچنان ویندوز سیستم عامل بهتری برای بازی است. کاربران سیستم عامل اختصاصی مایکروسافت، می توانند با استفاده از سرویس Playstation Now بازی‌های پلی استیشن را از طریق اپلیکیشن Xbox استریم کنند. Play Anywhere  به شما کمک می کند که بازی های خریداری شده از فروشگاه مایکروسافت را روی رایانه یا ایکس باکس اجرا کنید. این در حالی است که مک OS در این زمینه ها، حرف خاصی برای گفتن ندارد!

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49390 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1400/10/01 تعداد مشاهده: 611
کلید واژه ها:
سافت گذر