کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750352259 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317935 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

شرح وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر دیجیتال مارکتینگ و تفاوت آن‌ها

 

با توسعه فضای مجازی و شروع به کار استارتاپ‌های مختلف، مشاغل جدیدی در حوزه‌های مختلف ایجاد شدند. هرکدام از این مشاغل قوانین و چهارچوب‌های خاص خود را دارند. یکی از این مشاغل، کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با کارشناس دیجیتال مارکتینگ و وظایف آن بیشتر آشنا شوید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی، در واقع تبلیغات و بازاریابی یک شرکت در رسانه‌های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ تمام فعالیت‌های حوزه دیجیتال را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و برای حفظ مشتری از ابزارهای مختلفی چون سایت، شبکه‌های اجتماعی، گوگل، ایمیل و... استفاده می‌کند. امروزه در دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی قدیم به روی فروش تمرکز نمی‌شود، بلکه بخشی از هدف افراد در این حوزه جذب مشتری و معرفی محصولات است و تنها به فروش محدود نخواهد شد.
اما چه کسی این کارها را انجام می‌دهد؟ چه کسی با استفاده از مهارت، علم و دانش خود وظیفه دیجیتال مارکتینگ را به عهده دارد؟
دیجیتال مارکتر کسی است که وظیفه بازاریابی اینترنتی را به عهده دارد. در واقع وظیفه کارشناس دیجیتال مارکتر آن است که رهبری بازاریابی اینترنتی را به عهده بگیرد. هماهنگی بین کارها، ارتباط بین گروه سئو، بازاریابی محتوا، مدیریت محتواهای تولید شده و... همگی جز وظایف کارشناس دیجیتال مارکتر می‌باشد. کارشناس دیجیتال مارکتر به تمام مهارت‌های این حوزه ازجمله تبلیغات آنلاین، بازاریابی آنلاین، سئو و... آشنا است. این کارشناس حداقل به یکی از این حوزه‌ها اشراف و تسلط کامل دارد.

بعضی از وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ با توجه به مهارت و دانشی که دارد، باید وظایف خود را به درستی انجام دهد تا بتواند بازده بالایی داشته باشد. اما وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه می‌تواند باشد؟ در ادامه با وظایف یک دیجیتال مارکتر بیشتر آشنا خواهید شد:

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی در این شبکه‌ها به عهده کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. یک دیجیتال مارکتر با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته جذب ترافیک کاربران، افزایش تعامل پیج، افزایش فالوور و... می‌تواند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را انجام دهد.  

اینباند مارکتینگ
در این روش کارشناس سعی خود را می‌کند تا مخاطبین، خودشان به سمت محصول یا محتوای تولید شده بروند. در واقع هدف اصلی آن است که پیج یا سایت کسب و کار مورد نظر به صورت طبیعی فالوور جذب کند. با استفاده از این روش مشتریانی به سمت شما می‌آیند که دنبال کننده واقعی باشند.

بازاریابی محتوایی
وظیفه کارشناس دیجیتال مارکتر آن است که محتواهای تولید شده را با استراتژی درست و اصولی با کارشناس سئو در میان بگذارد. کارشناس باید بتواند از استراتژی‌های جذاب در تولید محتوا استفاده کند تا توجه افراد را به سمت خود جلب کند.

ایمیل مارکتینگ
همانطور که از نامش هم پیداست از طریق ارسال ایمیل به مخاطبان اقدام به جذب آن‌ها می‌کنند. این روش کار دشواری نیست و می‌تواند ارتباط با مشتریان قدیمی را هم حفظ کند.

تبلیغات کلیکی
در این روش با هر بار کلیک کردن روی تبلیغ باید پول پرداخت شود. به این صورت بازدید از وب‌سایت افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع می‌تواند به روی بالا بردن رتبه وب‌سایت تاثیرگذار باشد. برای انجام این کار دیجیتال مارکتر باید مهارت بسیار بالایی در مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل پروژه داشته باشد

مدیر دیجیتال مارکتینگ کیست؟

یک تیم دیجیتال مارکتینگ دارای شاخه‌های مختلفی است. این تیم از چند عضو تشکیل شده که هرکدام از آن‌ها وظایف مخصوص به خود را دارند. مدیر دیجیتال مارکتینگ، در این حوزه یک فرد متخصص است. ارزیابی پروژه‌ها، راه اندازی کمپین‌های مختلف، تحلیل داده‌ها، کاهش هزینه‌ها، آنالیز آن‌ها و... از دیگر وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ است.

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ هم همانند کارشناس این حوزه وظایف و مسئولیت‌هایی را به عهده دارد. ازجمله این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نظارت کامل بر بودجه کمپین‌ها

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارد هزینه‌های لازم برای تیم مارکتینگ را برآورد کرده و براساس کمپین‌های تبلیغاتی که قرار است اجرا شود، درخواست بودجه کند. همچنین لازم است در انتهای هر کمپین برآورد کند که چه مقدار هزینه صرف آن شده و این هزینه چقدر با نتیجه نهایی کمپین همخوانی داشته است.

مانیتورینگ و تحلیل

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید نظارت کامل بر تمام بخش‌های تیم داشته باشد و عملکرد فعالیت اعضا را بسنجد. این شخص در مدت زمان‌های مشخص و تعیین شده، به بررسی KPIهای مارکتینگی می‌پردازد و براساس رسیدن یا نرسیدن به این KPIها میزان موفقیت یا شکست تیم را ارزیابی می‌کند.

برنامه‌ریزی و اجرا

برنامه‌ریزی برای انتشار محتواها، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، جلسات درون تیمی و ... از مهم‌ترین کارهایی است که یک مدیر دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهد. این شخص همچنین باید بتواند هماهنگی لازم را میان کارشناس‌ها و زیرمجموعه‌های تیم برای انجام فعالیت‌ها ایجاد کند. مثلا مطمئن باشد که میان تیم محتوا و تیم سئو هماهنگی کامل برای انتشار مجموعه محتواهای وبلاگ وجود دارد.

به روز بودن دانش و افزایش آگاهی تیم

در جایگاه مدیریت، شخص باید دانش خود را از دیجیتال مارکتینگ به روز نگه دارد و در جهت افزایش دانش و آگاهی تیم خود هم تلاش کند، مخصوصا که دیجیتال مارکتینگ شاخه‌ای است که به دلیل وابستگی به تکنولوژی و فضای دیجیتال، بسیار سریع تغییر می‌کند. مدیر دیجیتال مارکتینگ همچنین باید بتواند منابع مناسب برای یادگیری را به افراد تیم خود معرفی کند یا امکان شرکت در دوره ها و کلاس دیجیتال مارکتینگ در سطح مناسب برای آنها فراهم کند.

سایر مسئولیت‌ها

  • تهیه گزارش از عملکرد کلی کمپین‌ها
  • هماهنگی به منظور بهبود نتایج با کارشناسان تبلیغات و رسانه‌ها
  • طراحی استراتژی‌های جدید و نوآورانه
  • نظارت و مدیریت بر پروژه‌ها و کمپین‌ها

تفاوت مدیر و کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند کارهای گروه را بررسی کند. در واقع با تجزیه و تحلیل وظایف اعضای گروه می‌تواند یک گزارش کار کامل و بی عیب و نقص را به مدیر دیجیتال مارکتینگ ارائه دهد. این کارشناس دیجیتال مارکتینگ است که باید بتواند با استفاده از استراتژی‌های ارائه شده، بهترین عملکرد و بازده را از اعضای تیم بگیرد. اما در مقابل مدیر دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کند تا با استفاده از این گزارشات، نحوه پیشرفت کار و هماهنگی اعضای گروه را مورد بررسی قرار دهد. مدیر دیجیتال مارکتینگ با بررسی گزارش‌های تهیه شده باید در جریان کارها و کم و کاستی‌های موجود قرار بگیرد.
البته علاوه بر این موضوع، مدیر دیجیتال مارکتینگ و کارشناس دیجیتال مارکتینگ هرکدام وظایف متفاوتی دارند که در ابتدای متن به آن‌ها اشاره شد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به شرح وظایف سمت‌های شغلی کارشناس و مدیر دیجیتال مارکتینگ و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم. به طور کلی، یک مدیر دیجیتال مارکتینگ روزی در جایگاه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده و مشغول به کار بوده و به مرور و با گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایش به سمت مدیر ارتقا یافته است. وظایف او نیز بیشتر در زمینه هماهنگی، برنامه‌ریزی و تحلیل عملکرد است. در حالی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بسته به زمینه فعالیتش تعدادی تسک مشخص برای انجام دادن در دست دارد و معمولا به جز هماهنگی با سایر اعضای بخش فعالیتش نیاز به هماهنگی با شخص دیگری ندارد. بنابراین در نظر داشته باشید که چنانچه بخواهید در جایگاه مدیر تیم به فعالیت بپردازید علاوه بر مهارت‌های فردی باید مهارت‌های اجتماعی از جمله مدیریت تیم، روابط اجتماعی و ... را بهبود ببخشید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49418 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1400/11/03 تعداد مشاهده: 852
کلید واژه ها:
سافت گذر