کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756629131 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/03 | اعضاء: 318382 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رک ایستاده چیست؟ معرفی انواع رک ایستاده بر اساس اندازه و امکانات آن

 

رک ایستاده

به نقل از کبیر صنعت:

رک ایستاده به محفظه‌ای فلزی گفته می‌شود که به‌صورت قدی و ایستاده تولید شده و برای نگهداری تجهیزات سخت‌افزاری شبکه مانند سرور، سوئیچ، روتر، مودم، ذخیره‌ساز و UPS مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این نوشته قصد داریم انواع رک ایستاده را بر اساس سایز و امکانات آن معرفی کنیم.(جهت بازدید از وب سایت کبیر صنعت که در زمینه فروش رک های ایستاده فعالیت دارد کلیک کنید.)

 

رک ایستاده

رک ایستاده چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، رک ایستاده محفظه‌ای قدی و فلزی است که برای نگهداری تجهیزات شبکه استفاده می‌شود. رک ایستاده دارای پایه‌های ثابت و یا چرخ‌دار بوده و مستقیماً روی زمین قرار می‌گیرد.

رک ایستاده دارای چندین طبقه است که با عنوان سینی نیز شناخته می‌شود. در قسمت جلوی رک ایستاده یک درب وجود دارد که بخش اعظم آن از شیشه یا توری ایمن تشکیل شده تا تجهیزات درون آن به‌سادگی قابل‌مشاهده باشد.

معمولاً این نوع رک دارای یک یا چند فن تهویه است تا جریان هوای داخل فضای محفظه از افزایش دمای تجهیزات جلوگیری کند.

 

انواع رک ایستاده بر اساس اندازه

سایز رک شبکه بر اساس 2 فاکتور ارتفاع و عمق سنجیده می‌شود. حداقل و حداکثر ارتفاع این نوع رک بین 14 تا 47 یونیت است. عمق رک نیز به ترتیب در اندازه‌های 60، 80، 100 و 110 سانتی‌متری تولید می‌شود. در ادامه به پرکاربردترین سایز رک‌های ایستاده اشاره می‌کنیم.

 

رک ایستاده 12 یونیت

این رک که کوچک‌ترین رک ایستاده است، برای نگهداری تجهیزات شبکه‌های کوچک و متوسط استفاده می‌شود. رک 12 یونیت جایگزین رک دیواری محسوب شده و در مواردی استفاده می‌شود که فضای کافی برای نصب رک روی دیوار وجود نداشته باشد.

رک ایستاده 22 یونیت

این رک را می‌توان رک ایستاده سایز متوسط نامید که به دلیل اندازه‌ی مناسبی که دارد در اغلب موارد از این سایز استفاده می‌شود. این رک برای سازمان‌ها و شرکت‌های محلی کوچک و متوسط مناسب بوده و می‌توان چندین سرور، سوئیچ، مودم و... را درون آن جای داد.

 

رک ایستاده 42 یونیت
 

یکی دیگر از رک‌های ایستاده‌ی پرکاربرد که در سازمان‌های بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این رک می‌توان تعداد بیشتری تجهیزات را میزبانی کرد و نیاز به تهیه‌ی چند رک کوچک را رفع می‌کند.

 

امکانات رک ایستاده

رک‌های ایستاده توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و امکانات مختلفی روی آن پیاده‌سازی می‌شود. انتخاب نوع رک بسیار مهم بوده و باید بر اساس شرایط محیطی سازمان موردنظر صورت بگیرد. در اینجا به مهم‌ترین امکانات رک ایستاده اشاره می‌کنیم.

سیستم گردش هوا: سیستم گردش هوای رک ایستاده به این صورت است که هوای خنک از پایین وارد و از بالا خارج می‌شود. در رک ایستاده بر اساس اندازه‌ی آن بین 1 تا 8 فن تهویه را می‌توان روی آن نصب کرد.

هردو نوع فن شامل بوشی و بلبرینگی روی رک ایستاده قابل نصب است.

درب رک: در رک‌های ایستاده معمولاً درب‌ها از 4 جهت امکان باز شدن دارند که البته فقط درب جلو از نوع لولا است. از درب‌های کنار و عقب رک برای نصب یا حذف تجهیزات استفاده می‌شود و پس از انجام کار، این درب‌ها قفل شده تا از دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری شود. بنابراین دسترسی به تجهیزات صرفاً از طریق درب لولایی جلو امکان‌پذیر خواهد بود.

ضخامت بدنه: رک‌های استاندارد از ورق‌های آهنی ساخته می‌شود. ضخامت ورق به‌کاررفته در تولید رک ایستاده متغیر بوده و بر اساس اندازه‌ی رک تعیین می‌شود. به‌طورکلی ضخامت استاندارد برای این نوع رک از 0.8 تا 2 میلی‌متر متغیر است.

رک باید تحمل وزن تجهیزات شبکه را داشته باشد بنابراین لازم است به تطابق سایز رک و ضخامت ورق به‌کاررفته در تولید آن دقت شود. البته رک‌های تولید شده در شرکت‌های معتبر از این جهت مطمئن هستند اما در برخی برندهای کمتر شناخته شده از ورق‌های با ضخامت کمتری استفاده می‌شود.

 

جمع بندی

فن آوران کبیر صنعت ایساتیس یکی از پیشرفته‌‌ترین خطوط تولیدی کشور را در اختیار دارد و تمامی محصولات خود را بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند و این مسئله نقش بسیار موثری را در پیشرفت روز افزون این مجموعه ایفا کرده است . استفاده از تکنولوژی‌ های مدرن و بروز کمک کرده است تا محصولات مختلف ما از جمله رک های شبکه ومخابراتی از کیفیّت بسیار بالایی برخوردار باشند و میزان تولید ما بطرز چشمگیری افزایش یابد.محصولات ما شامل انواع رک دیواری، رک ایستاده، رک outdoor و... میباشد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49536 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/05/31 تعداد مشاهده: 3850
کلید واژه ها:
سافت گذر