کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317827 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نکات طلایی نوشتن رزومه کاری حرفه ای برای استخدام

همانظور که یک رزومه خوب و استاندارد می‌تواند کلید جذب کارفرما و رسیدن به موفقیت باشد یک رزومه غیر استاندارد نیز شما را از اهداف و موفقیت دور می کند. پس از مطالعه این مقاله با نکات اصولی و کاربردی رزومه نویسی آشنا می‌شوید که به شما در ساختن رزومه کاری کمک می‌کند و در پایان قالب های استاندارد رزومه را به شما معرفی خواهیم کرد .

برای یک دانشجو یا متقاضی استخدام داشتن رزومه از ضروریات است. اما هر رزومه‌ای منجر به استخدام و یا دستیابی شما به اهدافتان نمی گردد .  نوشتن یک رزومه اصولی و حرفه‌ای از آن جهت حائز اهمیت است که اولین برخورد و نقشه شروع آشنایی شما با کارفرما است . بنابراین اینکه چه مواردی در رزومه گنجانده شود ، چگونه نگارش گردد و ظاهر آن چطور باشد در جذب شدن کارفرما برای دیدار با متقاضی بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است.

نکات نگارش متن رزومه:

رزومه را یک صفحه‌ای بنویسید

رزومه می بایست در مدت زمان کوتاهی قابل مطالعه باشد و ترجیهاً به زبان ساده نگارش گردد تا به راحتی قابل فهم باشد . رزومه شما باید در زمان کوتاهی کارفرما را قانع کند تا به دیدار و مصاحبه با شما ترغیب گردد .

رزومه بهتر است در یک صفحه خلاصه گردد اما نکته حائز اهمیت این است که تمام مهارت‌ها ، توانایی‌ها و سوابق تحصیلی و شغلی شما در آن یک صفحه گنجانده شود .

فقط از مدارک و تجارب مرتبط نام برده و مهمترین‌ها را اول بنویسید

 ممکن است تجارب کاری و تحصیلی متنوع و زیاد باشد اما لازم است رزومه را تا جایی که امکان دارد کوتاه بنویسید. از آنجایی که مدیران استخدام بیشتر از چند ثانیه بر هر رزومه زمان صرف نمی‌کنند، اگر رزومه شما شامل اطلاعات بسیار قدیمی و غیر مرتبط با شغل درخواستی باشد، به دیده شدن اطلاعات اصلی و مهم لطمه وارد می‌کند.

سعی کنید تنها تجارب کاری، دستاوردها، تحصیلات و مهارت‌های مرتبط با کاری که متقاضی استخدام در آن هستید را در رزومه بگنجانید و اطلاعات مهم را طبق اولویت بندی در رزومه درج کنید.

دستاوردهای مهم خود را برجسته کنید

بجای نوشتن تمام شرح وظایفتان در بخش سوابق شغلی ، چند تا از مهمترین دستاوردها را در هر سمتی که داشته‌اید بنویسید و در صورت امکان با اعداد و ارقام میزان تاثیر و موفقیت‌تان را بیان نمایید . حتی می‌توانید بخش‌ مجزایی برای دستاوردها و مهارت‌ها در نظر گرفته تا این اطلاعات برای کارفرما برجسته شود.

نکات مهم ظاهر رزومه :

بعد از نگارش متن رزومه نوبت طراحی ظاهر و افزودن جذابیت های گرافیکی به رزومه است در ذیل با نکات کاربردی زیباسازی رزومه آشنا خواهید شد .

ظاهر رزومه را تا می‌توانید ساده کنید

رزومه‌های خوب معمولاً ساده و دور از ابهام و پیچیدگی هستند. استفاده از طرح های گرافیکی فلت و ساده نه تنها زیبا و تاثیرگزار هستند بلکه به کارفرما کمک می کند در کمترین زمان رزومه را مطالعه نماید .

از یک فونت رایج و متناسب استفاده کنید

سعی کنید از یک فونت پایه ، رایج و معمولی مانند b nazanin و mitra برای رزومه خود استفاده کنید. سایز فونت‌تان بهتر است بین 10-12 باشد. انتخاب یک فونت ساده و خوانا رزومه شما را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد. همچنین فضاهای سفید خالی را کاهش دهید. فاصله زیاد بین نوشته‌ها باعث می‌شود که توجه و تمرکز کسی که رزومه را مطالعه می‌کند کاهش یابد .

برای فایل رزومه حاشیه‌های مناسب بگذارید

به طور معمول باید یک حاشیه‌ی یک اینچی در هر طرف از صفحه فایل رزومه و یک فاصله یک سانتی بین خطوط و نوشته‌های متن بگذارید. حاشیه‌های دور تا دور نوشته حداکثر تا 2 اینچ می‌تواند باشد.

از قالب رزومه حرفه ای استفاده کنید

قالب های آماده رزومه می توانند فرایند رزومه نویسی را تسریع و شما را از پیچیدگی های طراحی گرافیکی رزومه رها کنند که این موضوع باعث می شود شما به جای درگیر شدن در مباحث گرافیکی و فنی رزومه به مباحث محتوایی رزومه بپردازید . اما نکته حائز اهمیت انتخاب مناسب قالب رزومه است . در هنگام انتخاب قالب رزومه دقت کنید قالبی را انتخاب کنید که به لحاظ گرافیکی برای کار شما سفارشی شده اند دسته بندی های مختلفی برای قالب های رزومه تعریف کرده اند که از مهم ترین آنها می توان به قالب رزومه کاری ، دانشگاهی ، دخترانه ، پسرانه و ... اشاره کرد . سایت های زیادی قالب های آماده رزومه را به صورت رایگان و یا فروشی عرضه می کنند که یکی از معتبرترین آنها سایت دیجیت باکس می باشد . در این سایت می توانید فایل ورد یا پاورپوینت انواع قالب رزومه فارسی ، انگلیسی و دوزبانه را با طراحی حرفه ای و استاندارد خریداری و دانلود نمایید .

 

مواردی که نباید در رزومه نوشته شوند

 

شغل های کوتاه مدت و موقت

اگر در مدت کوتاهی و به صورت موقت در جایی کار کرده‌اید از نوشتن آن در رزومه اجتناب کنید . به رزومه به عنوان لیستی از سوابق کاری گذشته نگاه نکنید بلکه آن را به عنوان یک ابزاری ببینید که شما را بهترین گزینه برای شغل مورد نظر معرفی می نماید .

وقفه های کاری

اگر در تاریخچه و سوابق کاری شما وقفه‌ای بوده و چند ماه شاغل نبوده‌اید، نیازی نیست هر تاریخ شروع و اتمام اشتغال به کارتان در هر مکانی که در آن کار کرده‌اید را بنویسید و از الگوی رایج نوشتن تاریخ پرهیز نمایید. بهتر است به نوشتن سال‌های فعالیت بسنده کرده و ماه‌ها را ننویسید.

تعدد تغییر شغل

اگر چندین بار شغل و محل کارتان را تغییر داده‌اید می بایست برای هر کدام دلیل قانع کننده ای داشته باشید مثل تغییر محل سکونت یا تعطیل شدن شرکت و سازمانی که در آن شاغل بوده اید. با این کار از ایجاد ابهام در ذهن کارفرما پیشگیری می کنید .

سایر نکات کاربردی و اصول رزومه نویسی

رزومه را با فرمت PDF ذخیره کنید

نام مناسبی برای فایل رزومه انتخاب کنید

حتما از نام خودتان در اسمی که برای رزومه می‌گذارید استفاده کنید. ("رزومه حسین ایرانی" به جای "رزومه")

بصورت دوره‌ای رزومه را به روزرسانی نمایید

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49591 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: رایامارکتینگ تاریخ خبر: 1401/11/11 تعداد مشاهده: 306
کلید واژه ها:
سافت گذر