کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317829 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

Integrated Lights-Out (iLO) چیست ؟

سرورهای را می‌توان نوعی کامپیوتر با سخت‌افزار بسیار قوی‌تر نسبت‌به سیستم‌های خانگی دانست که کسب‌وکارها برای پردازش و نگه‌داری اطلاعات خود، از آن استفاده می‌کنند. یکی از تولیدکنندگان این دستگاه‌ها شرکت آمریکایی HP یا همان Hewlett Packard است که سال‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و در بیشتر کشورهای دنیا شعبه دارد. سرور اچ پی طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا با به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها تولید می‌شود و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی را درمورد آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال افزایش دانش خود هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

ilo سرور اچ پی چیست؟

Integrated Lights Out یا همان iLO درواقع نوعی چیپ و پردازندهٔ سخت‌افزاری است که براساس تکنولوژی ASCI طراحی شده‌است. با نصب این قطعه، کاربر می‌تواند از راه دور اموری مثل به‌روزرسانی، پیکربندی و نظارت بر عملکرد سرور HP موردنظر خود را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهد. آخرین iOL تولیدشده توسط این شرکت، نسل 5 است که در سرورهای HPE Proliant G10 از آن استفاده می‌شود و امنیت بسیار بالاتری نسبت‌به نسخه‌های قبلی دارد.

کاربردهای تکنولوژی iOL در سرور اچ پی

مدیر سرور می‌تواند با استفاده از DNS یا DHCP به سیستم موردنظر خود متصل شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از قبل مشخص کرده‌است، به امکانات زیر دسترسی داشته باشد:

  • پیکربندی مبتنی بر ریموت اسکریپت و مرورگر؛

  • راه‌اندازی مجدد سرور یا خاموش و روشن‌کردن آن؛

  • بررسی وضعیت سیستم و نظارت و چگونگی عملکرد سرور در حین انجام کارهای مختلف؛

  • کنترل و بررسی میزان انرژی مصرفی؛

  • نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل، فایروال، پچ، نرم‌افزار و... به کمک Virtual Media و Virtual Folder؛

  • امکان بررسی فهرست لوگ‌های انجام‌شده با ilo سرور اچ پی؛

  • اعمال تغییرات در بخش‌های مختلف، به‌روزرسانی، پیکربندی و آپدیت سرویس‌های مختلف؛

  • وجود داشبورد امنیتی برای کنترل لحظه‌به‌لحظهٔ سرور؛

  • امکان به‌روزرسانی میان افزارها به‌صورت گروهی؛

  • بررسی سلامت سرور از راه دور به‌وسیلهٔ روش‌های مختلف؛

  • امکان ادغام با یک System Insight Manager؛

  • امکان ایجاد و حذف کاربر؛

  • تشخیص منابع سرور، زیرسیستم ها و دستگاه‌های نصب‌شده؛

  • عیب‌یابی بخش‌های مختلف نظیر فن، پاور، رم.

بررسی نسخه‌های مختلف ILO

شرکت اچ پی تا به امروز 5 نسل از این چیپ را برای سروهای مختلف خود طراحی کرده‌است که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. دلیل اصلی استفاده از iLOهای جدید، اضافه‌کردن امکانات بیشتر و برطرف کردن نقص‌های امنیتی در نسخه‌های قبلی است. در ادامه توضیحات مختصری درمورد هر نسل ارائه می‌دهیم:

نسل اول

نسل اول یا همان iOL که در سرورهای HP 100 از آن استفاده می‌شد، امکانات بسیار محدودی را در اختیار کاربر قرار می‌داد، به همین دلیل در سال‌های اخیر شرکت روی سرور اچ پی از نسل 2 و 3 این چیپ‌ها استفاده کرده که به اپراتور اجازه می‌دهد به‌راحتی دستگاه را راه‌اندازی کرده و سیستم بهینه‌سازی حرارتی و مصرف برق را روی آن فعال کند.

نسل دوم

نسل دوم چیپ‌های طراحی‌شده توسط شرکت اچ پی، با استفاده از CAT 5 UTP و کانکتور RJ-45 اتصال سخت‌افزاری با دستگاه را برقرار می‌کند. iOL 2 به مدیر سرور اجازه می‌دهد تا پیکربندی‌های لازم را انجام داده و وضعیت را به‌صورت لحظه‌به‌لحظه بررسی کند. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از کلید F8 در تنظیمات رام یا استفاده از NetworkSetting برای اعمال تغییراتی که مدنظر است.

نسل سوم

در این نسل که به آن iOL 3 گفته می‌شود، همهٔ کاربران می‌توانند سیستم‌عامل نصب‌شده روی چیپ را به‌روزرسانی کنند. مگر این‌که تنظیمات امنیتی مربوط به سویچ دستگاه به‌درستی انجام شده باشد. این قطعه روی سرورهای HPE Proliant G7 نصب می‌شود و امکانات بیشتری را در اختیار مدیر سرور قرار می‌دهد.

نسل چهارم

نسلی که روی سرور اچ پی HPE Proliant G8,G9 نصب شده‌است، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به معماری مبتنی بر PCI Express، هستهٔ پردازندهٔ ARM، قابلیت ارتقای سیستم‌عامل از طریق فلش رام و پشتیبانی از ویدئو اشاره کرد، به همین دلیل است که مدیر سرور می‌تواند به‌راحتی تنظیمات موردنظر خود را اعمال کرده یا آن‌ها را تغییر دهد.

نسل پنجم

جدیدترین نسل چیپ‌های طراحی‌شده توسط شرکت اچ پی که روی سرورهای HPE Proliant G10 نصب شده‌است، از ماژول محاسباتی Synergy برای کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کند. در این ورژن امکانات متعددی نظیر تعمیر سرور از راه دور در اختیار مدیر شبکه قرار گرفته و ویژگی‌های امنیتی جدیدی به آن اضافه شده‌است، به همین دلیل نسبت‌به سایر رقبای هم نسل خود، برتری محسوسی دارد.

چگونگی پیکربندی iLO در سرور

برای پیکربندی دستگاه‌هایی که از این چیپ استفاده می‌کنند، باید به Ip، نام کاربری و رمز عبوری که روی سرور اچ پی نصب شده‌است دسترسی داشته باشید تا بتوانید تغییرات لازم در قسمت‌های مختلف را اعمال کنید. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مرورگر

روشی مبتنی بروب که با بهره‌گیری از آن می‌توان خرابی‌های سخت‌افزاری و سیستمی را در هنگام ازکارافتادن سیستم شناسایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت مراجعه کرده و راهنمای پیکربندی توسط این روش را مطالعه کنید.

RBUS

استفاده از قابلیت RBUS با فشردن دکمهٔ F8 در هنگام روشن بودن سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا در سروهای لینوکسی و ویندوزی به تنظیمات موردنظر خود دسترسی داشته باشید. برای این کار کافی است پس از واردشدن به بخش گفته‌شده، دستور SHOW CONFIG BIOS INTERFACE MODE را تایپ کرده تا بتوانید از حالت Auto یا Command-Line استفاده کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49675 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/04/18 تعداد مشاهده: 458
کلید واژه ها:
سافت گذر