کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317818 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

راهنمای خرید بهترین سیستم لپ تاپ برای هوش مصنوعی توسط استوک ایران

امروزه هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال پیشرفت زیادی کرده ‌است و مسیر آینده را شکل می‌دهد. این موضوع محدود به چند ربات تلگرامی یا برنامه تغییر چهره نمی‌شود. اغلب برای هوش مصنوعی نیاز به یک لپ تاپ با سیستم عامل قوی است تا توانایی انجام محاسبات پیچیده و طولانی آن را داشته‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین سیستم برای هوش مصنوعی آشنا کنیم.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق |  کالاسودا

 

چه لپ تاپ‌هایی توانایی انجام محاسبات هوش مصنوعی را دارند؟

اگر قصد خرید لپ تاپ داشته باشید؛ با طیف گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوید. امروزه برندهای مختلف تولیدکننده، لپ تاپ‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی می‌کنند. همه این لپ تاپ‌ها به عنوان بهترین سیستم برای هوش مصنوعی به حساب نمی‌آیند. لپ تاپ مورد نظر شما باید سخت افزار برای هوش مصنوعی داشته‌باشد تا عملیات مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را انجام دهد.

در غیر این صورت لپ تاپ‌هایی با سیستم ساده زمان قادر به انجام این محاسبات نیستند و خروجی درستی به شما نمی‌دهند. شما باید لپ تاپی انتخاب کنید که به زبان‌های مختلف هوش مصنوعی و برنامه نویسی پاسخگو باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سیستم برای هوش مصنوعی می‌توان به پردازنده قدرتمند، حافظه زیاد رم و کارت گرافیک مجزا اشاره کرد.

فضای ذخیره سازی لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی

وقتی که قصد دارید با هوش مصنوعی به جواب سوالی دست یابید؛ از آنجایی که حجم عظیمی از محاسبات انجام می‌شود، برای این‌که هرچه سریع‌تر بتوانید به پاسخ سوالات خود برسید، باید لپ تاپی با حافظه SSD خریداری کنید. حافظه SSD در مقایسه با HDD سرعت بیشتری دارد به همین منظور خروجی حاصل از هوش مصنوعی زودتر ایجاد می‌شود.

بهترین سیستم برای هوش مصنوعی به نوعی است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی را داشته باشد. حداقل حافظه لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی 512 گیگابایت است. نحوه سازوکار متفاوت حافظه SSD باعث افزایش سرعت پردازش داده‌ها شده است.

معرفی لپ تاپ های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI ML) |

 

بهترین کارت گرافیک برای هوش مصنوعی

شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که وجود کارت گرافیک تاثیری در روند محاسبات هوش مصنوعی دارد یا خیر؟ کارت گرافیک یک عامل کلیدی و مهم در حل مسائل پیچیده ماتریکس است. با توجه به این که در عملیات مربوط به هوش مصنوعی حجم عظیمی از محاسبات انجام می‌شود؛ وجود بهترین کارت گرافیک برای هوش مصنوعی این روند را سرعت می‌بخشد.

کارت گرافیک مناسب، روند فعال سازی محاسبات موازی را انجام می‌دهد. در انتخاب بهترین کارت گرافیک برای هوش مصنوعی باید به تعداد هسته کودا دقت داشته باشید. تعداد هسته کودا با قدرت پردازش کارت گرافیک رابطه مستقیم دارد. هرچه کارت گرافیکی شما هسته کودا بیشتری داشته باشد، سرعت انجام محاسبات بالاتر می‌رود.

پردازنده لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی

پردازنده یا CPU لپ تاپ شما نقش اصلی را در عملیات مربوط به هوش مصنوعی ایفا می‌کند. انتخاب پردازنده قوی، از اولین مراحل خرید بهترین سیستم برای هوش مصنوعی است. پردازش بسیاری از اطلاعات مربوط به یادگیری ماشینی توسط پردازنده صورت می‌گیرد. در حالت کلی می‌توان گفت قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل Core i7 و Core i9 و قوی‌ترین پردازنده‌های AMD رایزن 9 و رایزن 7 است.

در هنگام انتخاب بهترین سیستم برای هوش مصنوعی به نسل آن هم دقت کافی را داشته‌باشید. به عنوان مثال لپ تاپی با پردازنده اینتل Core i5 نسل دوازده از لپ تاپ Core i7 نسل یازده قدرت پردازشی بهتری دارد.

حافظه رم مناسب برای لپ تاپ هوش مصنوعی

وقتی که حرف از هوش مصنوعی و زبان‌های مختلف آن می‌شود؛ تداعی کننده محاسبات طولانی است. بهترین سیستم برای هوش مصنوعی باید حافظه کافی برای ذخیره سازی این حجم عظیم از اطلاعات را داشته‌باشد. حافظه رم در واقع برای پردازش اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی به کار می‌رود. حداقل حافظه رم پیشنهادی مناسب سخت افزار برای هوش مصنوعی 16 گیگابایت است.

باتری مناسب برای لپ تاپ هوش مصنوعی

انجام برخی از محاسبات یادگیری ماشینی ممکن است تا چندین ساعت هم ادامه داشته‌باشد. در حین خرید، لپ تاپی با عمر باتری طولانی انتخاب کنید تا در میانه کار خاموش نشود. برای این منظور باتری‌هایی با ظرفیت های 56 وات به بالا توصیه می‌شود.

بهترین لپ تاپ هوش مصنوعی + معرفی 3 لپ تاپ برتر بازار ایران

 

ویژگی سخت افزار مناسب برای هوش مصنوعی

تا به اینجا با فاکتورهای مهم راهنمای خرید لپ تاپ هوش مصنوعی آشنا شدید. رعایت هر یک از این موارد به شما کمک می‌کند؛ لپ تاپی با سرعت پردازش بالا و مناسب انتخاب کنید. حداقل سیستم عامل توصیه شده برای لپ تاپ هوش مصنوعی به شرح زیر است:

  • CPU سریع، کارت گرافیک dedicated ، 8 گیگابایت RAM و فضای ذخیره SSD 256 گیگابات.
  • پردازنده Core i5  نسل 12، کارت گرافیک انویدیا RTX 3050، حافظه رم 16 گیگابایت، فضای ذخیره سازی SSD 256 گیگاباتی
  • پردازندهCore i7 نسل 12، کارت گرافیک انویدیا RTX 3070، حافظه رم 32 گیگابایت، فضای ذخیره سازی1 ترابایت SSD

در پایان

دنیای امروز به سوی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قدم برمی‌دارد. در چنین شرایطی خرید بهترین سیستم برای هوش مصنوعی توصیه می‌شود. در این مقاله ویژگی لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی بیان شد. شما لپ تاپ‌هایی با این مشخصات ذکر شده را در فروشگاه‌های خرید آنلاین همچون Amazon ، abay و استوک ایران می‌توانید بیابید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49703 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: تریبون 1402/06/05 تاریخ خبر: 1401/09/05 تعداد مشاهده: 1361
کلید واژه ها:
سافت گذر
نظرات بینندگان

صادقی 1402/06/06 11:40
بسیار مطلب مفید و آموزنده ای بود.
من علاقه زیادی به شروع به شاخه هوش مصنوعی دارم.
لطفا مطالب بیشتری درباره سیستم مورد نیاز برای هوش مصنوعی بذارید