کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317827 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بهترین راه برای یافتن فروآلیاژ مناسب صنایع تولیدی

فروآلیاژ واژه‌ ای است که به جهت مواد اولیه ای که در ترکیب آن به کار رفته، نامگذاری شده است. ترکیب مواد اولیه این ماده، شامل آلیاژی از جنس آهن می‌ شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت پارس خورشید در این زمینه فعال بوده و علاوه بر فروآلیاژ، فرومنگنز متوسط کربن و فرومنگنز پرکربن نیز تولید می‌ کند. عناصر مختلفی در یک فروآلیاژ وجود دارند که عبارتند از: سیلیکون، منگنز، کربن آلومینیوم، کروم و تیتانیوم. به طور کلی عناصر ترکیب کننده یا آلیاژها به جهت بهبود کیفیت محصولات مختلف اختراع شده‌ اند تا مشتریان بتوانند از محصولاتی با عمر بیشتری استفاده کنند. بنابراین اثر اولیه ی مواد ترکیب کننده، بهبود خواص متریال اصلی محصولات است.

 

نقش و عملکرد فروآلیاژ در صنایع مختلف چیست؟

فروآلیاژ‌ها به جهت استفاده در مواد اولیه محصولات تولید شده اند. اصلی‌ ترین مواد اولیه محصولات همان فولاد است که برای ساخت محصولات مختلفی از آن استفاده می‌ شود. هر ترکیب کننده دارای عناصر مختلفی است که قابلیت سفارشی شدن را دارد. یعنی صنایع می‌ توانند نیاز خود را به شرکت تولید کننده ی ترکیب کننده‌ ها اعلام کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهند. اساساً ترکیب کننده ‌ها بر اساس مقادیر خاص و کیفیت مطلوبی که داشته باشند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. زمان اضافه کردن ترکیب کننده‌ ها توسط شرکت خریدار مشخص می‌ شود. معمولاً شرکت‌ های تولید کننده ی فولاد و چدن در زمانی که محصول به حالت مذاب است از ترکیب کننده‌ ها استفاده می‌ کنند.

Photo flat black graphite bars made of charcoal briquettes lie on beige paper

 

فروآلیاژ شرکت های فولادی چیست؟

هیچ گرید فولادی بدون افزودن مواد شیمیایی و فروآلیاژ‌ها تولید نمی‌ شود. حلقه ارتباطی میان معادن و صنایع فولاد، همان مواد ترکیب کننده است که از آلیاژ‌های مختلفی مانند: آهن و کربن تولید می‌ شود. اساساً فرومنگنز متوسط کربن و فرومنگنز پرکربن به جهت کاربرد در صنایع فولاد اختراع شده‌ اند تا هزینه‌ ها را کاهش دهند. ترکیب کننده‌ ها به خط تولید چدن و فولاد کمک می‌ کنند تا محصول غنی‌ تری داشته باشند و همچنین محصولات عاری از مواد ناخالص شوند. اضافه نکردن مواد ترکیب کننده باعث می‌ شود که خسارات سنگینی برای صنایع مختلف از جمله فولاد ایجاد شود. به طور مثال همان مواد اولیه فولاد که به صورت مذاب بود را در نظر بگیرید. اگر مواد ترکیب کننده به  آن ماده مذاب اضافه نشود، عناصر فولاد به صورت اکسید می شوند.

 

کاربرد فرومنگنز متوسط کربن و فرومنگنز پرکربن در صنایع چیست؟

اقسام فرومنگنز مانند: فرومنگنز متوسط کربن و فرومنگنز پرکربن در ابتدا توسط غربی‌ ها مورد استفاده قرار گرفت. این ماده معمولا در کوره‌ های بلند با فرآیند های مختلفی تولید می‌ شود که باعث ایجاد ویژگی‌ هایی در محصولات می‌ شود. ایجاد کردن ویژگی‌ های مورد نیاز برای شرکت‌ های فولاد بدون استفاده از آلیاژ‌ها، هزینه‌ های بالایی دارد. بنابراین آلیاژها به صنایع مختلف کمک می‌ کنند تا با هزینه‌ ای بسیار پایین‌ تر نسبت به تصفیه کردن، بتوانند محصول بهتری را تولید کنند. اگر بخواهیم آلیاژ‌ها را از یک ترکیب ۱۰۰ درصدی نسبت به خواص مختلفش تفکیک کنیم می‌ توانیم به صورت زیر عمل کنیم. آلیاژها حدود ۳۰ درصد خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از اکسید شدن جلوگیری می‌ کنند.

Photo poor middle-aged man holding the hands of stone coal

 

فروآلیاژ چیست؟

دومین خاصیت فروآلیاژ‌ها که حدود ۷۰ درصد از یک ترکیب را تشکیل می‌دهد عبارت است از: عنصر آلیاژی. این عنصر آلیاژی بر حسب نوع ترکیب کننده، متفاوت است و دقیقاً باید با توجه به عناصر اولیه، انتخاب شوند. به طور مثال مهم‌ ترین کاربرد فرومنگنز متوسط کربن و یا فرومنگنز پرکربن برای صنایع فولاد است. ظاهر فرومنگنز دقیقاً مانند زغال سنگ است که البته تفاوت‌ های باطنی زیادی با یکدیگر دارند. مثلاً فرومنگنز کم کربن، حدود ۸۰ درصد از منگنز و یک درصد از کربن به همراه سایر عناصر تشکیل شده است. بر همین اساس از ماده اخیر در صنایع مختلفی مانند: جوشکاری استفاده می شود. علت استفاده از فرومنگنز و فروآلیاژ‌ها در صنعت جوشکاری این است که استحکام و مقاومت را به شدت افزایش می‌ دهد.

 

آیا فرومنگنزها در آینده سودآور خواهند بود؟

فرومنگنز ها و فروآلیاژ‌ها آینده ای پرسود خواهند داشت. اقتصاددان ‌ها معتقد هستند که در آینده مصرف فولاد در دنیا به خصوص خاورمیانه افزایش خواهد داشت که این خبر مثبتی برای این صنعت است. اجازه دهید تا مثال‌ های کاربردی برایتان ذکر کنیم تا متوجه آینده ی مثبت برای این صنعت بشوید. یکی از کاربرد انواع فرومنگنز ها برای صنعت جوشکاری است. یعنی الکترودهایی که در صنعت جوش مورد استفاده قرار می‌ گیرند از جنس فرومنگنز ها هستند. همانگونه که مقررات دولتی تا به الان به طور مکرر در مورد ساخت مسکن به اطلاع شما مخاطبان گرامی رسیده، ساخت مسکن به طور جدی پیگیری می‌ شود. بنابراین ساختمان‌ هایی که از اسکلت آهنی می‌ باشند، نیاز به فرومنگنز ها را در بازار تشدید می‌ کنند.

Photo black coals background

 

انواع فروآلیاژ های کربنی

بهترین آنتی اکسیدان کربنی کدام نوع است؟

فروآلیاژ‌ها به طور کلی یک آنتی اکسیدان محسوب می‌ شوند. هر کدام از آلیاژ‌ها مبتنی بر موادی که در آنها استفاده شده به دسته‌ بندی‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند. فرومنگنز ها یکی از اقسام آلیاژ‌ها محسوب می‌ شوند که قیمت مناسبی دارند. فرومنگنز هایی که بر پایه ی کربن هستند می‌ توانند خاصیت ضد گوگردی داشته باشند و برای صنایع فولادی ضروری هستند. شاید برایتان سوال شود و بپرسید که: فرومنگنز را باید به چه میزان برای صنایع فولاد خریداری کنیم؟ به طور معمول در صنایع فولادی برای هر تن فولاد حدود ۳ تا ۵ کیلوگرم فرومنگنز پرکربن استفاده می‌ شود. فرومنگنز متوسط کربن برای برخی صنایع بسیار ضروری است. مثلاً در صنایع خودرو و قطعه سازی که قطعات خودرو باید از جنس چدن و فولاد باشند الزاماً باید از آن استفاده شود.

 بنابراین صنایع خودروسازی ابداً از فولاد هایی که بی‌ کیفیت هستند استفاده نخواهند کرد. نکته ی مهمی که برای صنایع زیردستی فولاد مهم است، جنس و کیفیت فولاد می‌ باشد. فرومنگنز هایی که از خلوص کافی برخوردار نباشند نمی‌ توانند فولاد با کیفیتی را تولید کنند. برای انتخاب بهترین فروآلیاژ و فرومنگنز لازم است تا دو موضوع مهم را مدنظر قرار دهید. اولین موضوع این است که تمام ترکیب کننده‌ های بازار را به خوبی شناسایی کنید. شناسایی ترکیب کننده‌ ها باعث می‌ شود که قدرت انتخاب خود را به خوبی درک کنید و گزینه مناسب را بیابید. دومین موضوع نیز تناسب بهترین فرومنگنز با نوع تولید شرکت شما است. یعنی نوع ساختار و ترکیب یک آلیاژ فقط در صورتی می‌ تواند موثر باشد که با نوع تولیدات شما تناسب داشته باشد. در نتیجه ممکن است که بهترین آلیاژ بازار دقیقاً همان چیزی نباشد که متناسب با نوع تولید شما باشد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49731 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: پابلیکا تاریخ خبر: 1402/07/20 تعداد مشاهده: 263
کلید واژه ها:
سافت گذر