کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9328 | مشاهده و دانلود: 750352259 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/06 | اعضاء: 317920 | نظرات: 37958
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آموزش پیوند زدن درختان

پیوند درخت یک تکنیک باغبانی می باشد که در آن دو قسمت از یک گیاه، یک درخت، یا حتی دو گونه مختلف گیاه را به هم متصل می نمایند. این کار برای ایجاد یک گیاه جدید با ویژگی های ترکیبی از دو گیاه اصلی صورت می گیرد. پیوند درخت می تواند برای بهبود کیفیت میوه، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات، یا حتی افزایش اندازه یا عمر درخت استفاده شود. پیوند درخت می تواند برای ایجاد درختان با ویژگی های مطلوب مثل، باردهی بیشتر یا اندازه و رشد مورد نظر استفاده گردد.

	 پیوند درخت

 

روش های پیوند درختان

پیوند درخت به روش های مختلفی صورت می گیرد، برخی از رایج ترین آنها عبارتند از :

  1. پیوند اسکنه: این نوع پیوند بهترین نوع پیوند درخت می باشد. در این روش، یک تکه چوب به نام پیوندک از یک درخت دیگر برداشته می شود و به یک درخت دیگر، که پایه نام دارد، پیوند زده می شود.

  2. پیوند زبانه : این نوع پیوند درخت کمی پیچیده تر از روش بالا می باشد، ولی می تواند پیوند محکمی بین پیوندک و پایه ایجاد نماید. در این روش پیوند درخت، پیوندک و پایه هر دو بریده خواهد شد تا زبانه هایی ایجاد شود. این زبانه ها سپس به هم متصل می شوند تا پیوند ایجاد شود.

  3. پیوند جوانه : این نوع پیوند برای درختانی که دارای شاخه های نازک می باشند استفاده می شود. در این روش پیوند درخت، یک جوانه از یک درخت دیگر برداشته و به یک درخت دیگر، که پایه می باشد، پیوند می زنید. حتما جوانه باید دارای یک پوست سالم و بدون آسیب باشد. همچنین پایه نیز باید سالم و بدون آسیب باشد.

 پیوند درخت گردو

پیوند درخت گردو

پیوند درخت گردو یک روش باغبانی است که در آن دو قسمت از یک درخت گردو، یک درخت گردو، یا حتی دو گونه مختلف گردو به هم متصل می شوند. این کار برای ایجاد یک درخت گردو جدید با ویژگی های ترکیبی از دو درخت اصلی انجام می شود. پیوند زدن درخت گردو می تواند برای بهبود کیفیت میوه، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات، یا حتی افزایش اندازه یا عمر درخت استفاده شود. در رابطه با زمان پیوند درخت گردو باید بگوییم که بهترین زمان برای پیوند درخت گردو در اواخر زمستان یا اوایل بهار می باشد، زمانی که درخت گردو کاملا در حالت استراحت می باشد. در این زمان، پوست درخت گردو کاملا نرم و انعطاف پذیر شده است و به راحتی بریده خواهد شد. برخی از کشاورزان به دنبال پیوند درخت گردو به سیب هستند، باید بگوییم که پیوند درخت گردو به سیب یک کار کاملا غیرممکن است، زیرا درختان گردو و سیب از دو خانواده مختلف گیاهی هستند و نمی توان آنها را به هم پیوند داد.

پیوند درخت سیب

پیوند درخت سیب یک تکنیک می باشد که در آن دو قسمت از یک درخت سیب با یک درخت سیب دیگر که ویژگی های متفاوتی دارد، به هم متصل می شوند. این کار برای ایجاد یک درخت سیب جدید با ویژگی های ترکیبی از دو درخت اصلی انجام می گردد. پیوند درخت سیب می تواند برای بهبود کیفیت میوه، مقاومت در برابر بیماری ها و آفات مختلف، یا حتی افزایش اندازه یا عمر درخت استفاده شود. زمان پیوند سیب مثل زمان پیوند گردو است، بهترین زمان برای پیوند درخت سیب در اواخر زمستان یا اوایل بهار است، زمانی که درخت سیب در حالت استراحت مطلق به سر می برد. در این زمان، پوست درخت سیب نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی بریده می شود.

پیوند درخت زردآلو

پیوند درخت زردآلو یک روش تکثیر رویشی است که برای ایجاد درخت زردآلو جدید از سلول های زنده درخت زردآلو مادر استفاده می شود. پیوند زدن درخت زردآلو می تواند برای تسریع در زمان باردهی درخت، تقویت درخت، و تغییر ویژگی های درخت استفاده شود. زمان پیوند درخت زردآلو در اواخر زمستان و اوایل بهار می باشد، زمانی که درخت زردآلو نرم است. در این زمان، پوست درخت زردآلو انعطاف پذیر است و به راحتی بریده خواهد شد.

پیوند انگور

پیوند انگور معمولا به روش پیوندی یا قلمه‌زنی انجام می شود. پیوند انگور جز روش‌ غیرجنسی می باشد که در آن ویژگی‌های دو گیاه با یکدیگر مخلوط می شود. پیوند انگور یک فرآیندی می باشد که ممکن است کمی زمان بر باشد به همین خاطر نیاز به کمی صبر و تمرین دارد. توجه داشته باشید که انگوری که قصد پیوند زدن آنها را دارید باید سالم و قوی، بدون بیماری، آفات و نسبتا جوان باشند. درباره زمان پیوند درخت انگور باید بگوییم که در ایران، معمولا پیوند درخت انگور در اواخر اسفند یا اوایل فروردین انجام می شود.

مزایای پیوند درخت

پیوند درخت یکسری مزایا برای کشاورز و باغدار دارد که عبارتند از :

سرعت فرایند بار دهی

تقویت درخت و گیاه

تغییر خصوصیات درخت میوه

افزایش عملکرد

سود کشاورز و باغدار

ایجاد تنوع در میوه


 

 بزروکسین

 

با توجه به مطالبی که ذکر کردیم متوجه شدیم که پیوند درخت دارای مزایای زیادی برای کشاورزان و باغداران می باشد. پیوند درخت یه فرایند حساسی می باشد که اگر با تجهیزات و نهاده های بی کیفیت انجام گیرد ممکن است موجب نابودی آن درخت گردد. توصیه ما استفاده از تجهیزات کشاورزی با کیفیت است، شما می توانید بهترین تجهیزات کشاورزی را از سایت بزروکسین خریداری نمایید. این سایت مزایای زیادی از جمله خدمات پس از فروش و تیم پشتیبانی قوی را دارا می باشد که می تواند خیال شما را از خرید راحت نماید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49852 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/09/25 تعداد مشاهده: 1604
کلید واژه ها:
سافت گذر