کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9323 | مشاهده و دانلود: 749458027 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/02 | اعضاء: 317862 | نظرات: 37946
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

امامزاده صالح تهران کجاست؟

امامزاده صالح تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که هم تهرانی‌ها و هم گردشگران داخلی و خارجی را به بازدید این مکان جذب می‌کند. اما برای گردشگران غیر تهرانی که به این شهر آشنایی ندارند امامزاده صالح ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، زیرا در تهران دو امام زاده صالح است یکی در تجریش و دیگری در فرحزاد. اگر مایل هستید هر دو را ببینید، بلیط هواپیما یزد تهران را تهیه کرده و آماده سفر شوید. بد نیست از همین ابتدا بدانید که یکی از این دو امامزاده معروف‌تر است و زائران از همه جا برای دیدنش می‌شتابند.

 

 

تجریش و یا فرحزاد؟

در این دو محله امامزاده‌ای به نام صالح است و این دو محله هم محلی پررفت‌وآمد و تفریحی هستند. برای اینکه بدانید کدام یک آن امامزاده معروف پربازدید است و به یادتان هم بماند، بهتر است اشاره‌ای کنیم به بنای تاریخی این امامزاده که واقع در تجریش است و به سده پنجم هجری قمری برمی‌گردد و در طول سال‌های دراز بسیار تغییر کرده و بازسازی و مرمت شده است.

درخت چنار کهن و معروف آن نیز همیشه زبان‌زد همگان بوده است. علت این که این امامزاده در تجریش معروف‌تر و پربازدیدتر است، نسبت او با ائمه و اعتبار ویژه ایشان میان شیعیان ایران و جهان است. پس اگر راهی سفر به تهران شدید حتی اگر نمی‌توانید هر دو مکان زیارتی را بازدید کنید به تجریش سری بزنید و دیدار با امامزاده صالح تجریش را از دست ندهید. این مکان جذابیت‌های بسیاری دارد و به خاطر بازارچه بزرگ سنتی و دیگر مراکز خرید مدرن و مناطق تفریحی اطرافش، هم فال است و هم تماشا.


 

دسترسی به امامزاده صالح تجریش

خیابان شریعتی یک خیابان طولانی است که از سمت شمال از میدان قدس آغاز می‌شود همان‌ جایی که از طریق یک سر، بازار امامزاده صالح و با گذشتن از خیابان شهرداری به میدان تجریش و سپس به محوطه امامزاده صالح می‌رسید. مسیر دیگر از سمت خیابان ولیعصر تهران است که این خیابان طولانی نیز از سمت شمال از میدان تجریش آغاز می‌شود. هر دو این خیابان‌ها خودشان نیز محل‌های تفریحی، مراکز خرید، پارک‌ها و رستوران و کافه‌های بسیاری را در خود جا داده‌اند. اگر بلیط یزد تهران را در دست دارید و وقت زیادی برای گشت‌وگذار در تهران ندارید، شاید بتوانید یکی از این دو خیابان را بررسی و انتخاب کنید.

هم زیارت امامزاده صالح را از دست ندهید هم بتوانید از سایر تفریح‌های یک سفر در پایتخت نهایت استفاده را برده باشید. درصورتی‌که زمان مناسب برای استراحت در تهران را دارید، توصیه می‌کنیم برای امامزاده صالح تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان شریعتی، میدان دربند و تفریحاتش و همچنین خیابان فرحزاد و امامزاده صالحش به‌صورت جداگانه و حد‌اقل یک روز را برای هرکدام در نظر بگیرید.

اگر با خودروی شخصی سفر کرده‌اید که با دانستن همین اطلاعات آدرس‌های مورد نظرتان را پیدا می‌کنید اما اگر می‌خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، بد نیست بدانید که با مترو و همچنین اتوبوس بی‌آرتی به‌راحتی به امامزاده صالح تجریش دسترسی دارید. ساعت بازدید امامزاده صالح تجریش به‌طور معمول از 8 صبح تا 12 نیمه‌شب است؛ اما برای اینکه با خاطری آسوده برنامه‌ریزی کنید بد نیست پیش‌از سفر شرایط آن را بررسی کنید.


 


 

نذر نمک در امامزاده صالح تجریش

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مراسم و سنت‌هایی که از قدیم تا به امروز ادامه دارد، معمولا یک داستان جالب و شنیدنی نیز دارد و این ماجرای نذر نمک در امامزاده صالح یکی از همان قصه‌هاست که ممکن است در زندگی مدرن امروز برای هر زائری عجیب و سوال برانگیز باشد، تا زمانی‌که داستان پشت این ماجرا را بفهمد.

در زمان‌های دور تجریش منطقه ‌شمالی و در حومه تهران قرار داشته است. آب‌وهوای شمیرانات بسیار سرد و زمستان‌ها پر برف بوده است. زائران برای گذشتن از این منطقه پر برف نمک با خود می‌بردند تا برف‌ها را آب کنند. از طرفی نمک در باور ایرانیان نمادی است از برکت و توانایی که در سفره‌ ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. به مرور زمان برف باریدن کمتر و کمتر شده است. تجریش هم دیگر نه یک منطقه سرد در حومه تهران، بلکه خود یک قسمت اصلی و داخل شهر به‌حساب می‌آید. اما نذر نمک همچنان به‌عنوان یک آیین مذهبی، سنتی در این امامزاده در جریان است. زائران برای گرفتن حاجات خود به این نذر نیز امید دارند.


 

امکانات امامزاده صالح تجریش

این مکان زیارتی، سنتی و تفریحی در درون و اطراف خود امکانات و جاذبه‌های دیدنی و رفاهی بسیاری دارد. امامزاده با دو رواق مخصوص بانوان و دو رواق مخصوص آقایان شرایطی را فراهم کرده است تا هر دو گروه با خاطری آسوده به زیارت و رازونیاز خود مشغول شوند. این رواق‌ها و همچنین محوطه و درها دارای منبت‌کاری‌ها و آینه‌کاری‌های زیبایی نیز هستند که چشم هر بیننده به آن‌ها خیره می‌ماند.

حیاط بزرگ امامزاده نیز طراحی جذاب و دیدنی دارد. از مقبره پنج شهید گمنام گرفته تا کبوترهای خانه‌زاد حرم که در هوای حیاط پرواز و آمد‌ورفت می‌کنند و دل هر زائری را به‌دست می‌آورند، تا ندر گندم کنند و غذا به‌وفور در دسترس‌شان باشد. برای آداب آمادگی زیارت و نماز نیز حتما سراغ سرویس‌های بهداشتی حیاط را می‌گیرید. سرویس‌های فرنگی و ایرانی، وضوخانه و محل پاشویه تمیز همراه با تجهیزات بهداشتی کامل، به‌صورت جداگانه برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است تا زائران برای وضو و تشریفات لازم نگران هیچ چیز نباشند.

این مکان امکانات دیگری مانند پارکینگ بزرگ و طبقاتی، ویلچر، کتابخانه و امکاناتی از این دست دارد. به جز بازار بزرگ این امامزاده که به‌صورت راهروی طولانی مسقفی از کنار امامزاده تا میدان قدس ادامه دارد، خود میدان تجریش نیز مراکز خرید بسیاری دارد. بازار‌های میوه و تره‌بار، همچنین مراکز خرید مدرن، قدیمی و جدید زیادی در این منطقه قرار دارند. دستفروشان بسیار، همچنین غذاخوری‌های مختلف و غذاهای خیابانی روی گاری‌ها انتخاب‌های متنوعی خواهند بود. پایانه‌های مختلف وسایل نقلیه عمومی، رفت‌وآمد پرجنب‌وجوش هر روزه از ساعات اولیه صبح تا پاسی از نیمه‌شب حتی تهرانی‌های مقیم در پایتخت را به خوبی سرگرم می‌کند و بی‌شک برای مسافران و زائران نیز پر از دیدنی و جذابیت خواهد بود.


 


 

زیارت امامزاده صالح تهران را با فلای‌تودی تجربه کنید

اینجا تهران است و تجریش یکی از قلب‌های تپنده این پایتخت بزرگ با حضور و درخشش امامزاده صالح آن شما را مجذوب خودش می‌کند. اگر تابه‌حال به این مکان زیارتی در تجریش نیامده‌‌اید، وقت آن است که بلیط هواپیما یزد تهران خود را از فلای‌تودی تهیه کنید و جزئیات دست و پاگیر سفر به این مکان زیارتی و دلچسب را به مشاوری مجرب و دلسوز بسپارید. گفتنی درباره این امامزاده بسیار است اما در این مقاله تنها به برخی نکات اشاره شد. خوب است این را هم بدانید که روزهای چهارشنبه بر اساس باوری که بسیاری از زائرین دارند، روز زیارت این مکان مبارک است و بسیاری نذرها در این روز انجام می‌شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50092 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1403/02/25 تعداد مشاهده: 114
کلید واژه ها:
سافت گذر