امسال در ماه فوریه، مایکروسافت شروع به کار روی فناوری افزایش رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویندوز ۱۱ کرد. در آن زمان، جزئیات زیادی در دست نبود، زیرا این ویژگی هنوز فعال نشده و در نسخه ۲۶۰۵۲ پنهان شده بود. این جایگزین مایکروسافت برای فناوریهای مشابه از کمپانیهای AMD (FSR)، Intel (XeSS) و Nvidia (DLSS) است.
«رزولوشن ابر خودکار» یا Auto SR را میتوان از طریق تنظیمات فعال کرد و به طور پیش فرض در بازیهایی که از این ویژگی پشتیبانی میکنند، کار میکند. در مورد پشتیبانی، این شرکت اخیراً چند بازی را به صفحه پشتیبانی Auto SR خود اضافه کرده است،
مایکروسافت مینویسد:
Auto SR به طور پیش فرض برای مجموعهای از بازیهای تأیید شده توسط مایکروسافت اعمال میشود. در زمان راه اندازی، Auto SR به طور خودکار بازیهای BeamNG.drive، Borderlands 3، Control (dx11)، Dark Souls III، God of War، Kingdom Come: Deliverance، Resident Evil 2، Resident Evil 3، Sekiro Shadows Die Twice، Sniper Ghost Warrior Contracts 2 و The Witcher 3 را بهبود میبخشد.
مایکروسافت همچنین اضافه کرده است که برای بروزرسانی نسخه Auto SR، کاربران باید «از فروشگاه مایکروسافت بازدید کنند تا ببینند آیا بروزرسانی برای بسته نرم افزاری Auto Super Resolution در دسترس است یا خیر».
صفحه پشتیبانی همچنین الزامات سیستمی برای Auto SR را لیست میکند و در حال حاضر، فقط از کامپیوترهای Copilot+ پشتیبانی میشود. الزامات کامل در زیر آمده است:
الزامات سیستم:
برای استفاده از Auto SR، دستگاه شما باید الزامات زیر را داشته باشد:
- یک کامپیوتر Copilot+ با پردازنده اسنپدراگون® سری X با NPU هگزاگون و یک پردازنده گرافیکی مجتمع.
- ویندوز ۱۱، نسخه ۲۴H2 یا بالاتر.
- آخرین درایورهای پردازنده گرافیکی و پردازنده عصبی. برای بررسی دستی بروزرسانیها، به Start > Settings > Windows Update بروید، سپس Check for updates را انتخاب کنید.
- رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰p یا بالاتر.
- آخرین نسخه از بسته نرم افزاری Auto Super Resolution.
الزامات بازی:
Auto SR در اکثر بازیهایی که روی موارد زیر اجرا میشوند پشتیبانی میشود:
- DirectX 11 یا DirectX 12
- پلتفرمهای بومی شبیه ساز x64 یا Arm64
همچنین میتوانید با انتخاب گزینه دلخواه، از Auto SR در بازیهایی که به طور پیش فرض پشتیبانی نمیشوند استفاده کنید.