کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756629131 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/03 | اعضاء: 318382 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پایان پشتیبانی ویندوز 10 برای پردازنده‌های جدید AMD

کمپانی AMD به تازگی و به صورت غیررسمی اعلام کرده است که سری جدید پردازنده‌های Ryzen AI 300 دیگر درایورهای چیپست را برای ویندوز 10 ارائه نخواهند کرد، زیرا پشتیبانی از این سیستم‌ عامل را به پایان رسانده است، با وجود اینکه این پردازنده‌ها به خوبی از پسِ اجرای آن برمی‌آیند. این یعنی کاربرانی که خواهان پشتیبانی رسمی از درایور و موارد مشابه هستند، باید روی این سخت‌ افزار از ویندوز 11 استفاده کنند.

در سوی دیگر این ماجرا، سیستم‌هایی قرار دارند که به دلیل فقدان برخی امکانات ضروری، اساسا توانایی اجرای این سیستم‌ عامل را ندارند. این موضوع در مورد پردازنده‌های قدیمی که از NX-bit (بیت بدون اجرا) و PAE (توسعه آدرس فیزیکی) پشتیبانی نمی‌کردند، صدق می‌کرد. این پردازنده‌ها قادر به اجرای نسخه‌های بالاتر از ویندوز 7 نبودند. مایکروسافت در گذشته این دو قابلیت مبتنی بر حافظه را برای ارتقای امنیت حافظه ویندوز با استفاده از جلوگیری از اجرای داده (DEP) معرفی کرده بود.

 

پایان پشتیبانی ویندوز 10 برای پردازنده‌های جدید AMD

 

با این حال، بخش‌ بندی پردازنده‌های پشتیبانی‌ شده و غیرپشتیبانی‌ شده در آن زمان، حتی پیچیده‌ تر از وضعیت فعلی بود. شاید به یاد داشته باشید که مایکروسافت در بروزرسانی سال 2018 (نسخه 1809) برای ویندوز 10، الزامات پردازنده را بروز کرد و اگرچه روی کاغذ، پشتیبانی از چیپ‌های جدید کوالکام را اضافه کرد، اما کاربران گزارش دادند (منابع 1 و 2) که برخی پردازنده‌های قدیمی‌تر مانند سری Pentium M اینتل (خانواده Dothan) قادر به اجرای نسخه‌های بالاتر از 1709 نبودند و در نسخه‌های 1803 یا 1809 ویندوز 10 با پیام خطای "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" مواجه می‌شدند.

باب پونی، کاربر و علاقه‌مند به تکنولوژی، راهی برای اجرای نسخه‌های جدیدتر با استفاده از نسخه اصلاح‌ شده 1709 WinPE (محیط پیش‌نصب ویندوز) روی پردازنده‌های قدیمی که به صورت رسمی پشتیبانی نمی‌شوند، پیدا کرده است.

با این حال، همه کاربران نمی‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا کاربرانی که پردازنده‌های آن‌ها فاقد NX-bit و PAE هستند، همچنان از دور خارج هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، پردازنده‌های خاصی مانند Pentium M 765 اینتل می‌توانند با این روش جایگزین، ویندوز 10 را نصب کنند، اما پردازنده‌های دیگر مانند M 755، با وجود اینکه به همان خانواده Dothan تعلق دارند، در این کار با مشکل مواجه می‌شوند. دلیل این امر این است که پردازنده M 755 از NX-bit یا در اصطلاح اینتل، eXecute Disable (XD) bit پشتیبانی نمی‌کند.

می‌توانید با استفاده از ابزار HWiNFO که یک ابزار بسیار کاربردی برای مانیتورینگ سخت‌ افزار است، بررسی کنید که آیا پردازنده شما از NX-bit و PAE پشتیبانی می‌کند یا خیر. در زمان نوشتن این متن، آخرین نسخه این نرم‌افزار 8.02 است.

در پنجره اصلی HWiNFO، به بخش "Central Processor(s)" (در مورد من Ryzen 7 5700G) بروید و باید گزینه‌های "Physical Address Extension" زیر "Standard Feature Flags" و "No Execute" زیر "Extended Feature Flags" را به صورت "Present" (موجود) ببینید. (در مورد پردازنده‌های اینتل، این گزینه ممکن است با عنوان "Execute Disable bit" نمایش داده شود.)

این لیست همچنین شامل POPCNT و SSE (Streaming SIMD Extensions) 4.2 می‌شود، بنابراین می‌توانید برای اطمینان از اینکه پردازنده شما از ویندوز 11 نسخه 24H2 پشتیبانی می‌کند یا خیر، آن‌ها را نیز بررسی کنید. همچنین می‌توانید برای SSE3 بررسی انجام دهید، زیرا مرورگر Edge روی پردازنده‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند، کار نخواهد کرد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50270 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/03/20 تعداد مشاهده: 765
سافت گذر