کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9295 | مشاهده و دانلود: 747288517 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/17 | اعضاء: 317593 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دو مشکل امنیتی بزرگ OpenAI ذخیره‌ سازی ناامن اطلاعات و هک شدن

شرکت OpenAI به نظر هر روز توی تیتر اخباره و اینبار بخاطر دو مورد نگرانی امنیتی حسابی سر و صدا کرده. مشکل اول مربوط به اپلیکیشن مک چت‌ جی‌ پی‌ تی میشه و مشکل دوم نشون‌ دهنده نگرانی‌ های بزرگتر در مورد نحوه‌ی رسیدگی اوپن‌ ای به امنیت سایبریه.

 

دو مشکل امنیتی بزرگ OpenAI ذخیره‌ سازی ناامن اطلاعات و هک شدن

 

هفته‌ی پیش، مهندس و توسعه‌ دهنده‌ی سوئیفت اپلیکیشن مک چت‌ جی‌ پی‌ تی رو بررسی کرد و متوجه شد که این برنامه، مکالمات کاربران رو بجای رمزنگاری، به صورت متن ساده بصورت محلی ذخیره میکنه. این اپلیکیشن فقط از وب سایت OpenAI قابل دریافت هست و چون تو اپ استور نیست، مجبور به پیروی از الزامات سند باکس اپل نیست. کار ویتو بعدا توسط The Verge پوشش داده شد و بعد از اینکه این باگ جلب توجه کرد، OpenAI آپدیتی منتشر کرد که رمزنگاری رو به چت‌ های ذخیره‌ شده‌ی محلی اضافه کرد. حالا برای کسایی که توسعه‌ دهنده نیستن، سند باکس یه رویه‌ی امنیتیه که جلوی اینو می‌گیره که آسیب‌ پذیری‌ها و خرابی‌ های احتمالی از یک اپلیکیشن به برنامه‌ های دیگه تو همون دستگاه سرایت کنه. و برای کسایی که متخصص امنیت نیستن، ذخیره‌ی فایل‌ های محلی بصورت متن ساده یعنی که اطلاعات بالقوه حساس می‌تونن به راحتی توسط برنامه‌ های دیگه یا بد افزارها دیده بشن. مورد دوم به سال ۲۰۲۳ برمی‌گرده که تبعات اون تا امروز ادامه داره. بهار سال گذشته، یک هکر تونست بعد از دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ های پیام‌ رسانی داخلی شرکت، اطلاعاتی در مورد OpenAI به دست بیاره. نیویورک تایمز گزارش داد که لئوپولد آشِنبرنر، مدیر برنامه‌ی فنی OpenAI، نگرانی‌ های امنیتی رو با هیئت مدیره‌ی شرکت مطرح کرد و استدلال کرد که این هک نشون‌ دهنده‌ی آسیب‌ پذیری‌ های داخلیه که دشمنان خارجی می‌تونن ازش سوءاستفاده کنن. آشِنبرنر حالا میگه که به خاطر افشای اطلاعات در مورد OpenAI و مطرح کردن نگرانی‌ ها در مورد امنیت شرکت، اخراج شده. سخنگوی OpenAI به نیویورک تایمز گفته که «در حالی که ما تعهد اون به ساخت هوش مصنوعی عمومی ایمن رو به اشتراک می‌گذاریم، با بسیاری از ادعاهایی که او از اون زمان در مورد کارمون مطرح کرده مخالفیم» و اضافه کرد که خروج او نتیجه‌ی افشاگری نبوده. آسیب‌ پذیری‌ های برنامه چیزیه که هر شرکت تکنولوژی‌ای باهاش روبرو شده. نفوذ هکرها هم متاسفانه رایجه، همونجور که روابط پرتنش بین افشاگران و کارفرمایان سابقشون هم همینطوره. اما با در نظر گرفتن اینکه چت‌ جی‌ پی‌ تی چقدر گسترده توسط سرویس‌ های بازیگران اصلی پذیرفته شده و اینکه نظارت، رویه‌ ها و شهرت عمومی شرکت چقدر آشفته بوده، این مشکلات اخیر شروع به ترسیم تصویری نگران‌ کننده‌ تر در مورد اینکه آیا OpenAI می‌تونه از داده‌هاش مدیریت کنه، می‌کنه.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50471 گروه خبری: هوش مصنوعی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/04/17 تعداد مشاهده: 173
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر