کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9329 | مشاهده و دانلود: 750542166 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/07 | اعضاء: 317956 | نظرات: 37956
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

راهنمای خرید انواع مانیتور؛ نکات مهم انتخاب یک نمایشگر

امروزه انتخاب یک مانیتور با‌کیفیت، دارای رزولوشن عالی و اندازه مناسب متناسب با بودجه دغدغه افراد زیادی می‌باشد. چون بسیاری از آن‌ها برای انجام فعالیت‌های روزانه، تماشای فیلم و طراحی گرافیک و انیمیشن از مانیتورها استفاده می‌کنند؛ بنابراین خرید مانیتور باکیفیت و متناسب با نیازها اهمیت بالایی دارد. در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما به معرفی انواع مانیتور‌ها، تفاوت‌ها، رزولوشن‌های مانیتور‌ها و قیمت آن‌ها خواهیم پرداخت تا انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع مانیتور

مانیتور‌ها نوعی سیستم پیشرفته هستند که برای انجام فعالیت‌های روزانه، بازی و کار‌های حرفه‌ای مانند طراحی گرافیک به‌کار می‌روند. هر شخصی هنگام خرید مانیتور متناسب با نیاز خود آن‌ها را انتخاب می‌کند. این سیستم‌ها را می‌توان از جهات مختلفی مانند اندازه و تکنولوژی‌های پشت آن از قبیل LCD تقسیم‌بندی کرد. در ادامه به معرفی انواع مانیتور‌ها بر اساس تکنولوژی‌های داخلی آن‌‌ها می‌پردازیم.

مانیتور LCD

مانیتور‌هایLCD از کریستال‌های مایع تولید می‌شوند که عملکرد باکیفیت‌تری از خود نشان می‌دهند. کریستال‌ها حالت جامد یا مایعی ندارند این تنها در نشان‌دادن تصاویر به‌کار می‌رود. مانیتور LCD قادر به تفکیک بهتر رنگ‌های تصاویر است. صفحه‌های این نوع مانیتور توسط لامپ‌های فلورسنت ccfl روشن می‌شوند. هنگام انتخاب مانیتورها این ویژگی را در قسمت پشت آن‌ها می‌توانید بررسی کنید.

مانیتور LED

مانیتور‌هایLDE در مقایسه با نوع LCD تصاویر روشن‌تری را به نمایش می‌گذارند و همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کنند. این مانیتور‌ها زاویه دید بهتری دارند و تصاویر سیاه و تیره را به‌صورت روشن‌تر نمایش می‌دهند. مانیتور‌های ال ای دی از نظر طراحی و ظرافت همچنان شبیه به مانیتور‌های ال سی دی می‌باشند. دیود‌های ساطع‌کننده مانیتورLED در کیفیت تصویر مؤثر هستند.

مانیتور OLED

مانیتور oled دارای صفحه نمایش تخت است که برای نمایش تصاویر از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کند. این مانیتور‌ها تصاویر باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند و در مقایسه با انواع قبلی دارای پنل‌هایی با ریسک کمتر می‌باشند. همچنین میزان مصرف انرژی آن‌ها نیز پایین‌تر است.

مانیتور CRT

مانیتور CRT در دو نوع صفحه تخت و محدب تولید می‌شود که نوع صفحه تخت آن پرتقاضا می‌باشد. در این نوع مانیتور‌ها هر چقدر تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشند هنگام پخش تصاویر رزولوشن بالایی را در آن‌ها مشاهده خواهید کرد. موقع انتخاب مانیتور‌هایCRT در بین مشخصات آن‌ها تعداد پیکسل‌ها را بررسی نمایید.

 

تفاوت‌های اصلی انواع مانیتور‌ها

انواع مانیتور‌هایی که معرفی کردیم با استفاده از فناوری‌های خاص LCD, LED, OLED و CRT تولید می‌شوند که دارای اندازه و ابعاد و رزولوشن متفاوتی هستند. این مانیتور‌ها هر کدام برای انجام فعالیت‌های خاصی کاربرد دارند.

اندازه و ابعاد مانیتور‌ها

مانیتور‌ها به‌طور معمول در سایز‌های پایین‌تر از ۱۷ اینچ تا ۳۲ اینچ طراحی می‌شوند در بازار تا ۵۵ اینچ آن‌ها نیز وجود دارد. هر چقدر صفحه مانیتور‌ها بزرگ‌تر باشد تصاویر واضح‌تر و جذاب‌تری به نمایش می‌گذارند. همچنین وضعیت نمایش جزئیات و زاویه دید آن‌ها بهتر می‌باشند. ابعاد و اندازه مانیتور‌ها متفاوت هستند و با اینچ مشخص می‌شوند. هر چقدر اینچ مانیتور بیشتر باشد بزرگ‌تر خواهد بود. متقاضیان معمولاً مانیتور‌های اینچ بزرگ‌تر را زیاد انتخاب می‌کنند چون به‌علت ویژگی‌های خاصی که دارند تجربه کاربری آسانی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

اندازه‌های مختلف مانیتور ۱۷ اینچ تا ۳۲ اینچ

در خرید مانیتور سایز آن خیلی مهم است و متقاصیان معمولاً هنگام انتخاب به اندازه یا اینچ، عملکرد و کیفیت آن‌ها توجه می‌کنند. مانیتور ۱۷ اینچ تصاویر کوچک‌تر و بی‌کیفیت‌تری را نسبت به اینچ‌های بالا نشان می‌دهد. مانیتور‌های ۳۲ اینچ تصاویر را با وضوح و جزئیات بالا نشان می‌دهند و برای فعالیت‌های مختلفی مناسب هستند. این مانیتور‌ها ممکن است با فناوری ال ای دی و یا هر کدام از موارد ذکر‌ شده تولید شوند. فناوری ساخت را نمی‌توان با سایز تطبیق داد چون یک مانیتور کوچک ممکن است با فناوری‌های پیشرفته تولید شود.

رزولوشن‌های مختلف مانیتور

مانیتور‌ها در رزولوشن‌های متنوعی وجود دارند که با نماد خاصی نام‌گذاری می‌شوند و با قدرت رزولوشن متفاوتی تصاویر را نمایش می‌دهند. رزولوشن‌های HD, FHD, QHD, UHD, 5k و اولترا اچ دی از رایج‌ترین آن‌ها می‌باشند.

رزولوشن HD

مانیتور‌های دارای رزولوشن HD در مقایسه با مانیتورهای قدیمی و آنالوگ تصاویر واضح‌تری را به نمایش می‌گذارند. این مانیتور‌ها برای انجام کار‌های روزانه مناسب می‌باشند. قیمت این مانیتور‌ها به نسبت پایین‌تر است.

FHD

مانیتور‌های حاوی رزولوشن اف‌اچ‌دی برای کسانی مناسب هستند که از کامپیوتر شخصی جهت تماشای فیلم، فعالیت‌های روزانه و گوش‌دادن به موسیقی استفاده می‌نمایند.

Full HD

مانیتور‌های فول اچ‌دی تصاویر شفاف و فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند. این مانیتور‌ها برای تماشای فیلم و خرید آنلاین و در کل فعالیت‌های روزمره مناسب می‌باشند اما کیفیت بالایی نسبت به موارد قبلی دارند.

QHD

رزولوشن‌های QHD تعداد پیکسل بالایی دارند و تصاویر باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند تعداد پیکسل آن‌ها ۴ برابر بیشتر از نوع HD می‌باشد. این رزولوشن‌ها برنامه‌های سطح بالا را به‌خوبی اجرا می‌کنند. رزولوشن کیو‌اچ دی برای طراحی گرافیک، عکس و ادیت فیلم بهترین گزینه است.

UHD

این رزولوشن‌ها وضوح بالایی دارند و هر برنامه را با وضوح بالایی نمایش می‌دهند. تعداد پیکسل آن‌ها ۴ برابر مانیتور‌های فول‌اچ‌دی است.

رزولوشن اولترا اچ‌دی 8k

رزولوشن‌های اولترا دارای ۸۰۰۰ پیکسل هستند و تصاویر را با وضوح فوق‌العاده بالاتری نمایش می‌دهند. این نوع رزولوشن‌ها تصاویر را با جزئیات بسیار دقیق به نمایش می‌گذارند. یکی از معایب مانیتورهای دارای چنین رزولوشنی کمیاب‌‌بودن فناوری ساخت آن‌ها است.

نقش رزولوشن در کیفیت تصویر

رزولوشن یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب مانیتور است و در کیفیت، وضوح و قدرت تفکیک تصاویر نقش مهمی دارد.هر چقدر رزولوشن مانیتوری بالا باشد تصاویر باکیفیت‌تری را به نمایش خواهد گذاشت.

انتخاب مناسب‌ترین رزولوشن متناسب با فعالیت‌ها نکته مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. امروزه رزولوشن‌های UHD, Full HD و QHD توسط افراد مختلف بیشتر انتخاب می‌شوند.

مانیتور‌های دارای رزولوشن بالا از مواد اولیه باکیفیت ساخته می‌شوند و قادر به نمایش تصویر با جزئیات و وضوح بالایی هستند. این نوع مانیتور‌ها قیمت بالایی دارند.

انتخاب مناسب‌ترین قیمت مانیتور مطابق با نیازها

قیمت انواع مانیتور به‌صورت آنلاین در مراکز معتبر بین ۴۶۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. این مانیتور‌ها امکانات خاصی دارند و توسط برند‌های مختلفی تولید می‌شوند. لیست قیمت مانیتور‌ها متناسب با نیاز‌ها به‌صورت زیر است:

  • مانیتور ۲۲ اینچ تا پایین‌تر از ۲۷ اینچ ۴۶۰۰۰۰۰ الی ۵ میلیون تومان، مناسب فعالیت‌های روزانه
  • مانیتور ۲۷ اینچ در مدل‌های مختلف قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون، تماشای تصاویر و مقاله‌ها‌ی طولانی
  • مانیتور ۳۲ اینچ با تعداد پیکسل کمتر قیمت ۱۵ میلیون، طراحی گرافیک و عکس و...
  • مانیتور ۳۴ اینچ با تنوع پورت بالا و رزولوشن ۴کا ۸۰ میلیون، انجام فعالیت‌های تخصصی، اداری و ساخت انیمیشن و بازی
  • مانیتور ۵۵ اینچ دارای صفحه بزرگ و تصاویر باکیفیت‌تر ۱۰۰ میلیون تومان، انجام فعالیت‌های فوق حرفه‌ای، مخصوص طراحی و تماشای دقیق‌تر تصاویر

نتیجه‌گیری

مانیتور‌ها سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که در انواع متنوع از نظر فناوری خاص و اندازه تولید می‌شوند. پرمصرف‌ترین مانیتور‌ها در محدوده ۲۰ الی ۳۲ اینچ قرار دارند که برای انجام فعالیت‌های روزانه، طراحی و تماشای فیلم به‌کار می‌روند. مانیتور‌های دارای رزولوشن بالا تصاویر واضح‌تری به نمایش می‌گذارند و باکیفیت‌تر هستند. بازه قیمت مانیتور‌ها بین ۴۶۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم برای انتخاب بهتر شما مطالب مفیدی را ارائه دهیم از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه شدید بی‌نهایت سپاسگزاریم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50619 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1403/05/08 تعداد مشاهده: 11
کلید واژه ها:
سافت گذر