کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9371 | مشاهده و دانلود: 757311016 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/08 | اعضاء: 318446 | نظرات: 37980
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

گوگل با کاهش قیمت به دنبال تسخیر بازار هوش مصنوعی است

در ماه مه، گوگل مدل جدید Gemini 1.5 Flash را معرفی کرد که برای سرعت و بازدهی بهینه شده است. Gemini 1.5 Flash نسبت به سایر مدل‌ های پیشرفته، از جمله Gemini 1.5 Pro خود گوگل، قیمت رقابتی داشت (0.35 دلار به ازای هر میلیون توکن ورودی و 1.05 دلار به ازای هر میلیون توکن خروجی). ماه گذشته، OpenAI مدل جدید GPT-4o Mini را برای رقابت مستقیم با Gemini 1.5 Flash معرفی کرد و قیمت آن را با 0.15 دلار به ازای هر میلیون توکن ورودی و 0.6 دلار به ازای هر میلیون توکن خروجی، پایین‌ تر از Gemini قرار داد.

 

گوگل با کاهش قیمت به دنبال تسخیر بازار هوش مصنوعی است

 

امروز، گوگل قیمت مدل Gemini 1.5 Flash را از 12 آگوست 2024 تقریبا 80 درصد کاهش داد. هزینه جدید 0.075 دلار به ازای هر میلیون توکن ورودی و 0.3 دلار به ازای هر میلیون توکن خرودی خواهد بود که باعث می‌شود Gemini 1.5 Flash تقریباً 50 درصد ارزان‌ تر از GPT-4o mini شرکت OpenAI شود. این کاهش قیمت همراه با ویژگی‌ هایی مانند ذخیره سازی زمینه (context caching) می‌تواند هزینه و تأخیر پرسش‌ های با زمینه طولانی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. فراخوانی‌ های API دسته ای (Batch API calls) نیز می‌تواند هزینه‌ ها را برای کارهای با تأخیر زیاد further reduce کند (عبارت further reduce کمی تخصصی است، می‌توان از عبارت «کاهش بیشتر» استفاده کرد).

از نظر عملکرد، Gemini 1.5 Flash هنوز از GPT-4o mini عقب است. GPT-4o mini در تمام معیارهای برتر هوش مصنوعی به جز MathVista از Gemini 1.5 Flash بهتر عمل می کند.

 

مدیرعامل گوگل می گوید: «شکست های هوش مصنوعی جمینی گوگل غیرقابل قبول است»

در حالی که کاهش قیمت برای توسعه دهندگان و شرکت ها مفید است، اما برای استارت آپ های کوچک هوش مصنوعی که با غول های صنعت مانند گوگل و OpenAI رقابت می کنند، چالش قابل توجهی ایجاد می کند. استارت‌ آپ‌ هایی که مدل کسب‌ و کار آن‌ ها بر توسعه و ارائه مدل‌ های زبان بزرگ (LLMs) از طریق API متمرکز است، ممکن است در جنگ قیمتی فعلی، ماندگاری و سودآوری خود را با مشکل بیشتری روبرو ببینند. علاوه بر این، انتشار اخیر مدل‌ های پیشرفته LLama 3.1 متن باز متا، رقابت در این حوزه را تشدید می‌کند. در این بازار در حال تحول، استارت‌ آپ‌ ها برای اطمینان از پایداری بلند مدت خود نیاز به نوآوری یا تمایز قابل توجهی دارند.

همراه با کاهش قیمت، گوگل همچنین اعلام کرد که مدل Gemini 1.5 Flash اکنون می تواند بیش از 100 زبان را درک و به آنها پاسخ دهد. علاوه بر این، در دسترس بودن عمومی توان عملیاتی تخصیص داده شده (provisioned throughput) به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا استفاده خود از مدل هایی مانند Gemini 1.5 Flash را مقیاس بندی کنند و اطمینان از ظرفیت و پیش بینی پذیری قیمت را تضمین کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50657 گروه خبری: هوش مصنوعی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/05/13 تعداد مشاهده: 751
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر