کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756629131 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/03 | اعضاء: 318382 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مزیت سیستم عامل لینوکس در مقابل سایر سیستم عامل ها

یکی از قدیمی‌ترین سیستم عامل‌هایی که از محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد برخوردار بوده، لینوکس است. می‌توان گفت، لینوکس به‌عنوان یک سیستم عامل منبع باز درنظر گرفته می‌شود و تنها به عنوان یک سیستم عامل طلقی نمی‌شود، بلکه به عنوان یک پلتفرم خانگی جهت اجرای دسکتاپ، سرورها و سیستم‌های تعبیه شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویندوز یک سیستم عامل تجاری بوده که توسط کمپانی مایکروسافت توسعه یافته؛ اما لینوکس یک سیتم عامل متن باز و رایگان بوده که به‌راحتی در دسترس عموم افراد قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مزیت سیتم عامل لینوکس در مقابل سایر سیتم عامل ‌ها بپردازیم.

مزیت لینوکس به سیستم عامل های دیگه

لینوکس چیست؟

لینوکس(Linux) یک سیستم عامل رایگان و منبع باز بوده که از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این سیستم عامل در سال 1991 توسط فردی به نام لینوس توروالدز ساخته شد. قابلیت منبع باز بودن لینوکس این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند کدهای لینوکس را مشاهده و درصورت نیاز آن را تغییر دهند، که این امر منجربه درک بهتر و مشاهده عملکرد این سیستم عامل می‌شود.خوب است بدانید که لینوکس یک سیستم نرم افزاری بوده، یعنی ارتباط میان نرم افزار و سخت افزار را به‌راحتی فراهم می‌سازد. دستگاه مدنظر می‌تواند انواع لپ تاپ‌ها، کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند، سوئیچ و... باشد. برقراری ارتباط میان تمامی قطعات دستگاه الکتریکی مدنظر با کاربر یکی از اصلی‌ترین وظایف سیستم عامل لینوکس است که این امر به فرد این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی از کامپیوتر یا گوشی خود استفاده کند. برای آموزش لینوکس می توانید به وب سایت توسینسو مراجعه کنید.

مزیت سیستم عامل لینوکس در مقابل سایر سیستم عامل ها چیست؟

قابلیت‌های منحصرفه‌فرد لینوکس منجر شده تا افراد بسیار زیادی به آن جذب شوند و به‌راحتی از آن استفاده کنند. مزیت سیتسم عامل لینوکس در مقابل سایر سیستم عامل ها به شرح زیر است.

منبع باز یا Open-source

یکی از ویژگی‌ها منحصربه‌فرد سیستم عامل لینوکس منبع باز بودن آن یا به عبارتی Open-source بودن آن است. قابلیت منبع باز بودن این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند کدهای موجود را مشاهده، آن را اصلاح و در نهایت توزیع کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت، این قابلیت به کاربر کمک می‌کند تا به‌طور دلخواه به سفارشی سازی لینوکس منطبق با سلیقه و نیاز خود بپردازند.

آشنایی با مزیت‌های سیستم عامل لینوکس

Open-source بودن یک منبع می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آسیب‌های احتمالی و حملات هکری جلوگیری کند. بدین صورت‌که فرد هکر می‌تواند کدها را ببیند و تغییراتی در آن اعمل کند؛ اما تغییرات وی اعمل نمی‌شود و اعمال کد تنها توسط فرد توسعه دهنده قابل اجرا است.سیستم عامل لینوکس توسط جامعه بزرگ متشکل از کاربران و توسعه دهندگان پشتیبانی می‌شود که همین امر در توسعه آن تاثیر بسیار زیادی داشته و منجر به بالا بردن قابلیت اطمینان لینوکس و قو‌ی‌تر شدن آن، می‌شود.

برخورداری از امنیت بسیار بالا

امنیت بسیار بالا، یکی از ویژگی‌های شناخته شده سیستم عامل لینوکس در بین افراد است. هر فایل و دایرکتوری در لینوکس، دارای مجموعه‌ای از مجوزها بوده که تعیین می‌کند کدام فرد یا گروه می‌توانند فایل را مشاهده، در صورت نیاز تغییراتی در آن اعمال و در نهایت آن را اجرا کنند. هر برنامه در سیستم عامل لینوکس تمامی برنامه‌ها و افراد جهت اجرای هر برنامه به رمز عبور نیاز دارند و تا زمانی که رمز وارد شده تایید نشود کاربر نمی‌تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند.در لینوکس به علت برخورداری از قابلیت Open-source، امکان شناسایی و اصلاح آسیب‌ها امکان پذیر است. سیستم مجوز دقیق و جداسازی کاربرها در لینوکس به محافظت در برابر حملات هکری و دسترسی غیر مجاز کمک بسیار فراوانی می‌کند.

ثبات و قابلیت اطمینان

یکی از مزیت‌های سیستم عامل لینوکس در مقایسه با دیگر سیستم عامل‌ها، برخورداری از ثبات بالا و پایداری است. لینوکس جهت حفظ سطح عملکرد خود به راه‌اندازی مجدد نیاز ندارد. همچنین کند شدن سرعت و قطع شدن آن به ندرت اتفاق می‌افتد. طراحی قابل اعتماد لینوکس، امنیت بالا و انعطاف پذیری آن منجر شده تا توسط کمپانی‌های بسیار بزرگی همچون فیس بوک و گوگل مورد استفاده قرار بگیرد.

برخورداری از نرم افزارهای رایگان و وسیع

برای تمامی افراد دسترسی به منبعی از نرم افزارهای رایگان هیجان انگیز است. لینوکس از منابع نرم افزاری غنی و گسترده‌ای برخوردار بوده که درصد بسیار بالایی از آن‌ها به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. کاربران لینوکس می‌توانند نرم افزارهای مدنظر خود را با استفاده از APT یا YUM نصب، راه‌اندازی و بروزرسانی کنند و در نهایت به کتابخانه‌ای وسیع از انواع نرم افزاها دسترسی داشته باشند.

رایگان بودن

یکی دیگر از مزایای قابل توجه سیستم عامل لینوکس، رایگان بودن آن در مقایسه با دیگر سیستم عامل‌های دیگر است. در لینوکس بدون نیاز به پرداخت هزینه بالای 15- تا 300 دلار جهت دسترسی به نسخه اصلی توزیعات لینوکس همچون اوبونتو(Ubuntu)، فدورا(Fedora Linux) و... نخواهید داشت، زیرا تمامی آن‌ها را به‌صورت رایگان با نصب لینوکس در اختیار دارید. در نهایت شما می‌توانید هزینه مربوط به خرید لایسنس در لینوکس را صرف تقویت و بهبود سخت افزار سیستم خود کنید.

حجم مناسب لینوکس

حجم لینوکس جهت اجرا برروی دستگاه‌هایی همانند لپ تاپ، کامپیوتر و... مناسب بوده و همچنین موارد مورد نیاز جهت پردازش لینوکس نسبت به سایر سیستم عامل‌های دیگر بسیار کمتر است. در این سیستم عامل استفاده حافظه از فضای دیسک کمتر بوده و به‌طور کلی اکثر برنامه‌های لینوکس کم حجم و کمتر از 128 مگابایت رم از فضای دیسک جهت دانلود و اجرا نیاز دارند.

مناسب و ایده‌آل برای تمامی برنامه نویسان

برای افراد برنامه نویس، پشتیبانی سیستم عامل از تمامی زبان‌های برنامه نویسی و امنیت از عوامل بسیار مهم است. سیستم عامل لینوکس از تمامی زبان‌های برنامه نویسی اصلی همانند PHP، PERL،C،C++ و... پشتیبانی می‌کند. از دلایل بسیار مهمی که منجر شده تا لینوکس از محبوبیت بیشتری در میان افراد برنامه نویس برخوردار باشد، قابلیت BASH یا  Bash Scripting در این سیستم عامل است. علاوبرآن SSH با سرعت مناسب و به آسانی در لینوکس قابل اجرا می‌باشد.

سفارشی سازی منطبق با سلیقه فرد

قابلیت سفارشی سازی منطبق با سلیقه فرد، یکی دیگر از مزایای لینوکس درنظر گرفته می‌شود. برای افرادی که علاقه‌مند به سفارشی سازی ظاهر سیستم منطبق با سلیقه خود هستند، سیستم عامل لینوکس یک انتخاب مناسب و ایده‌آل است. علاوبر قابلیت نصب انواع مختلف تم شما می‌توانید در لینوکس به مجموعه بسیار وسیعی از آیکون‌های جذاب دست پیدا کنید. یادگیری لینوکس یکی از الزامات در آموزش هک و نفوذ است که در دوره های آموزشی هک و نفوذ وب سایت توسینسو با آنها آشنا می شوید.

لینوکس چیست

 

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی مزایای سیستم عامل لینوکس نسبت به دیگر سیستم عامل‌ها پرداخته شد. از مهم‌ترین علل برتری لینوکس نسبت به ویندوز می‌توان به امنیت بالا، حفظ حریم خصوصی، رایگان بودن، منبع باز بودن و امکان سفارشی سازی منطبق با سلیقه کابر اشاره کرد. سیستم عامل لینوکس، جهت استفاده برنامه نویسان بسیار مناسب بوده به‌طوری که قابلیت‌های بسیار جذاب و بروزی را در اختیار افراد بدون صرف هزینه می‌گذارد. همه چیز از آموزش شبکه شروع می شود ، اگر می خواهید در سیستم عامل لینوکس حرفه ای شوید ، حتما باید با مبانی شبکه نیز آشنایی داشته باشید. شما می‌توانید از این لینوکس برروی لپ تاپ و کامیپوتر خود نصب کرده و از قابلیت‌های جذاب آن بهره‌مند شوید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50732 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1403/05/22 تعداد مشاهده: 761
کلید واژه ها:
سافت گذر