کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9366 | مشاهده و دانلود: 756629131 | آخرین بروزرسانی: 1403/06/03 | اعضاء: 318382 | نظرات: 37978
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه کیبورد خود را تمیز و بهداشتی نگه داریم؟

کیبورد کامپیوتر نیز همانند بسیاری از لوازم دیگر مستعد آلودگی زیاد است. این محصول مستقیما با دست‌ها ارتباط دارد و می‌تواند کثیفی و آلودگی‌های زیادی را به خود جذب کند. همچنین در بین درزهای آن نیز ممکن است مواد خوراکی، پرز و غیره قرار گیرد. با توجه به موضوعات گفته شده تمیزی انواع کیبورد موضوع مهمی محسوب می‌شود و اهمیت دارد. تمیز نکردن طولانی مدت آن علاوه بر کثیفی می‌تواند باعث بروز بیماری نیز شود. روش‌های متعددی برای تمیز نگهداشتن و تمیز کردن کیبورد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کیبورد

برای تمیزی کیبورد و جلوگیری از آلودگی بیش از حد آن بهتر است چند وقت یکبار کیبورد را تمیز کنید. این تمیزی چند وسیله ساده نیاز دارد که بهتر است در دسترس داشته باشید: 

  1. برس نرم
  2. دستمال میکروفایبر
  3. جاروبرقی
  4. الکل
  5. گوش پاک کن
  6. اسپری
  7. خلال دندان

بعد از آماده کردن وسایل فوق نوبت به تمیز کردن کیبورد می‌رسد. برای تمیز کردن کیبورد مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه تمیز کردن کیبورد

 

اطمینان حاصل کنید که کیبورد برق ندارد

قبل از اقدام به هر کاری اطمینان حاصل کنید که کیبورد به کامپیوتر وصل نیست و جریان برق ندارد. وصل بودن کیبورد به کیس ممکن است باعث خرابی یا آسیب‌های جدی شود.

کیبورد را بچرخانید

بعد از این که کیبورد را از برق کشیدید نوبت به آن می‌رسد تا آشغال‌های جمع شده داخل آن را خارج کنید. برای این کار کیبورد را بچرخانید و محکم تکان دهید تا آشغال‌های اضافه و موادی که داخل آن جمع شده خارج شود.

از یک برس نرم استفاده کنید

بعد از اینکه کیبورد را چرخاندید و آشغال‌های اضافی را خارج کردید بهتر است از یک برس نرم برای تمیز کردن کیبورد استفاده کنید. با استفاده از برس به راحتی می‌توانید تمامی درزها و محفظه‌های کیبورد را تمیز کنید.

از یک سشوار یا مکنده کمک بگیرید

هوای خارج شده از یک سشوار یا مکنده به شما کمک می‌کند تا فضای کیبورد را به سادگی تمیز کنید. این محصول می‌تواند به سادگی کوچکترین درزها و لولاها را تمیز کند. سشوار را به صورت زاویه دار به سمت کیبورد نگهدارید و حرکت دهید تا تمامی لولاها را به خوبی تمیز کند. در کنار این موارد می‌توانید از جارو شارژی نیز کمک بگیرید. ناگفته نماند که هر نوع کیبوردی حتی کیبورد بی سیم را نیز می‌توانید با این روش تمیز کنید.

کلیدهای کیبورد را جدا کنید

 

در صورتی که هر یک از دکمه‌ها کار نمی‌کند یا به سختی کار می‌کند ممکن است زیر آن مواد غذایی یا خوراکی گیر کرده باشد. در صورت بروز این مشکل دکمه‌ها را از کیبورد جدا کرده و زیر آن‌ها را تمیز کنید. کلیدهای قرار گرفته روی کیبورد را با دقت جدا کنید و توجه داشته باشید که آسیبی به آن وارد نشود. در صورتی که امکان انجام این کار را ندارید از این مرحله صرف نظر کنید. بعد از جدا کردن دکمه‌ها زیر آن را با دقت تمیز کرده و آشغال‌های اضافی را جمع کنید.

کلیدهای جدا کرده را تمیز کنید

بعد از اینکه کلیدها را جدا کردید نوبت آن رسیده تا آن‌ها را بشویید. کلیدها را در محلول آب و مایع بیندازید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای داخل محلول خیس بخورند. بعد از خارج کردن دکمه‌ها از محلول با یک گوش پاک کن کثیفی و آلوگی‌های باقیمانده روی دکمه را به آرامی تمیز کنید. بعد از اینکه دکمه‌ها را به صورت کامل تمیز کردید با دقت کافی آن‌ها را خشک کنید. 

کیبورد را ضدعفونی کنید

بعد از تمیز کردن و پاک کردن آلودگی‌های کیبورد نوبت آن رسیده تا کیبورد را از میکروب نیز پاکسازی کنید. همانطور که در ابتدا نیز توضیح دادیم کیبورد به دلیل تماس مستقیم با دست آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین بهتر است بعد از تمیز کردن کیبورد آن را ضد عفونی کنید. برای تمیز کردن کیبورد بهتر است ابتدا الکل را به پارچه بزنید و سپس روی کیبورد و دکمه‌های آن بکشید. توجه کنید که هرگز نباید الکل را به صورت مستقیم به کیبورد اسپری کنید.

کیبورد را باید چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

تمیز کردن کیبورد بسته به میزان استفاده روزانه از آن دارد؛ اما در حالت کلی بهتر است تا یکبار در ماه کیبورد را تمیز کنید. در صورتی که در مکان‌های پر گرد و غبار از کیبورد استفاده می‌کنید یا روزانه ساعت‌های زیادی با این وسیله سر و کار دارید بهتر است آن را هر دو هفته یکبار تمیز کنید.

خرید کیبورد از تکنولایف

در صورتی که کیبوردی کهنه و قدیمی دارید و به فکر این افتاده‌اید که آن را تعویض کنید می‌توانید انواع متفاوت کیبورد را با بهترین قیمت خریداری کنید. انواع کیبورد مکانیکال، گیمینگ، کیبورد برنامه نویسی و کیبورد معمولی را می‌توانید در این سایت پیدا کنید و با توجه به نیاز مدلی را که بیشترین سازگاری با نیازهایتان دارد خریداری کنید؛ همچنین از طریق این سایت می‌توانید اقدام به خرید کیبورد گیمینگ کنید و بهترین محصول را برای ساعت‌ها بازی کردن انتخاب کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50750 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: پابلیکا تاریخ خبر: 1403/05/24 تعداد مشاهده: 50
کلید واژه ها:
سافت گذر