کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9427 | مشاهده و دانلود: 760184442 | آخرین بروزرسانی: 1403/07/10 | اعضاء: 318848 | نظرات: 38003
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 شهادت سیدحسن نصرالله مجاهد کبیر جبهه مقاومت تسلیت باد 💐

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

قیمت تیرآهن چگونه تعیین می شود؟

قیمت تیرآهن چگونه تعیین می شود؟ محاسبه قیمت تیرآهن کیلویی به چه شکل است؟ هر کسی که به واسطه شغل یا امور زندگی خود به خرید یا فروش تیرآهن نیاز دارد، باید از این اطلاعات سردربیاورد. پس مطمئناً شما هم به یادگیری روش محاسبه قیمت روز تیرآهن نیازمندید. این نوشتار هم برای همین تهیه شده است.

نحوه محاسبه قیمت تیرآهن ( Beam) در استاندارد های IPN، HNP، IPB از جمله اطلاعات کاربردی و مهارت های ریاضی است که هر مهندسی باید بلد باشد. محاسبات و نرخ گذاری هایی که در پروژه های ساختمانی و صنعتی انجام می شود، حساسیت بالایی دارد. این اطلاعات از عوامل زیادی تأثیر گرفته و بر عوامل زیادی هم تأثیر می گذارد. در ضمن این تنها مهندسان و مجریان پروژه های ساختمانی و صنعتی نیستند که به یادگیری روش محاسبه نرخ تیرآهن نیاز دارند. شما با کمک جدول وزنی و اطلاعات این قسمت، می توانید با نحوه محاسبه قیمت تیرآهن ­های معمولی، INP، هاش، لانه زنبوری و دوبل به ازای هر متر مربع و به تفکیک سایز آشنا شوید.

C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\1.jpg

اهمیت یادگیری روش محاسبه قیمت تیرآهن

نحوه محاسبه قیمت تیرآهن از این نظر قابل توجه است که قیمت این محصول تاثیر چشمگیری بر قیمت تمام شده هر نوع پروژه ساختمانی دارد. یعنی در برآورد هزینه های اجرای پروژه های ساختمانی، نرخ روز تیرآهن تاثیر بسزایی دارد. پس رکود و رونق بازار مسکن که از بازارهای تأثیرگذار بر اقتصاد کشور است نیز، تحت تاثیر مستقیم قیمت این محصول قرار دارد.

از طرفی این فاکتور خود از چند عامل مختلف تاثیر می گیرد. در واقع محاسبه قیمت این محصول پرکاربرد با کمک فاکتورهای ثابت و متغیر انجام می ­شود. با کمک این روش می توانید قیمت تمام شده تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان سازی را براورد کنید.

فاکتورهای لازم برای محاسبه قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن بر اساس وزن، شاخه، ابعاد و ضخامت آن محاسبه می ­شود. برای اینکه بدانید چطور می توانید وزن هر نوع تیرآهنی را محاسبه کنید، لازم است نکات زیر را درنظر داشته باشید:

نقش وزن تیرآهن در قیمت و نحوه محاسبه آن

تیرآهن در اشکال مختلف تولید می ­شود. اشکال مختلف تیرآهن دارای وزن های متفاوتی هستند.  وزن اصلی­ ترین فاکتور تعیین قیمت آهن و محصولات آهنی از جمله تیرآهن است. وزن اشکال و سایزهای مختلف تیرآهن در جدولی به نام جدول اشتال تیرآهن وجود دارد.

روش محاسبه وزن هر شاخه تیرآهن

برای به دست آوردن وزن هر نوع تیرآهن می ­توان از یک فرمول مخصوص استفاده کرد. درضمن تیرآهن ها معمولا با طول 12 متر تولید می ­شوند. وزن یک شاخه از یک نوع تیرآهن مساوی است با وزن یک متر از تیرآهن مورد نظر بر حسب کیلوگرم که در جدول اشتال ثبت شده است، ضرب در طول تیرآهن برحسب متر. برای بدست آوردن وزن تیرآهن دوبل عدد بدست آمده در 2 ضرب می ­شود.

نقش جدول اشتال در تعیین وزن تیرآهن

جدول اشتال یک مرجع معتبر و استاندارد برای انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن است و یکی از راه های تعیین وزن انواع تیرآهن، استفاده از جدول اشتال تیرآهن است. در این جدول وزن انواع تیرآهن ­های معمولی، INP، هاش، لانه زنبوری و دوبل به ازای هر متر مربع و به تفکیک سایز وجود دارد.

اهمیت محاسبه قیمت روز تیرآهن

رای محاسبه دقیق قیمت هر مقطعی باید از قیمت روز آن در بازار مطلع بود. قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری، هاش و ... از جمله فاکتورهای اساسی در محاسبه قیمت تیرآهن است. قیمت روز تیرآهن تحت تاثیر عوامل متعدد داخلی و خارجی دچار نوسان می ­شود. گاهی این نوسان ها به اندازه ای شدت می یابد، که در دو روز متوالی دو قیمت کاملا متفاوت برای محصولات فولادی تعیین می شود.

C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\1.jpeg

روش محاسبه قیمت یک شاخه تیرآهن

برای محاسبه نرخ تیرآهن ابتدا با کمک فرمول مخصوص، وزن یک شاخه تیرآهن مورد نظرتان را بدست می­ آورید. وزن یک شاخه تیرآهن به دست آمده را در قیمت روز یک کیلوگرم آهن ضرب کرده و قیمت آن شاخه تیرآهن بدست می ­آید. با این روش می توانید قیمت محصول مورد نیازتان را بر حسب تعداد شاخه به دست آورید.

نحوه محاسبه قیمت تیرآهن کیلویی

در واقع این روش تفاوت چندانی با محاسبه قیمت تیرآهن شاخه ای ندارد. در این روش هنگامی که وزن یک شاخه تیرآهن را بدست آورید، باید آن را در تعداد شاخه ­های مورد نیاز ضرب ­کنید. عدد بدست آمده نشان دهنده وزن کل تیرآهن مورد نیاز شما است. حالا وزن کل تیرآهن که بر حسب کیلوگرم است را در قیمت یک کیلوگرم آهن ضرب می ­کنید. عدد نهایی بدست آمده نشان دهنده نرخ تیرآهن مورد نیاز شما بر حسب کیلوگرم است.

روش محاسبه قیمت یک بندیل تیرآهن

بسته­ هایی که شامل تعداد مشخصی تیرآهن است، بندیل نامیده می ­شود. برای محاسبه قیمت بندیل تیرآهن باید قیمت یک شاخه از آن را در تعداد شاخه ­های موجود در بندیل ضرب کنید، تا قیمت کل بندیل بدست بیاید. در این صورت قیمت مقطع مورد نظر شما بر حسب تعداد مقطع موجود در بندیل به دست می ­آید.

 

در این مطلب سعی کردیم نحوه محاسبه قیمت تیرآهن را برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر می خواهید از قیمت روز تیرآهن مطلع شوید به سایت آیرونید مراجعه کنید و بهتر است بدانید که از طریق تماس با این مجموعه می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت تیرآهن داشته باشید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 51101 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1403/07/10 تعداد مشاهده: 100
کلید واژه ها:
سافت گذر