کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9332 | مشاهده و دانلود: 751205820 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/11 | اعضاء: 318035 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

معرفی اجمالی مغز رایانه

مغز رايانهراه تشخيص قدرت cpu‌ها در پردازش، مستلزم نگاهي به سرعت آن‌ها در آناليز داده‌هاست.

بي‌شك تمامي عمليات و محاسبات رايانه در قطعه‌اي به عنوان cpu انجام مي‌شود كه نقش تصميم‌گير و مدير را براي كل سيستم بازي مي‌كند و به همين منظور به آن مغز رايانه مي‌گويند.

پردازشگر‌ها را برحسب قدرت پردازش از يكديگر متمايز مي‌كنند و جزو قطعاتي محسوب مي‌شوند كه به راحتي برروي برد اصلي قابل تشخيص‌اند، زيرا مربع شكل‌هاي بزرگي هستند كه برروي آن‌ها خنك‌كننده يا فن قرار گرفته است.

cpuها برحسب تعداد پين‌ها كه به نوعي از قدرت آن‌ها نشان دارند، تقسيم‌بندي مي‌شوند؛ هرچند كه تكنولوژي رفته‌رفته پيشرفت كرده و در حال حاضر شاهد رونق بازار cpuهاي چندهسته‌يي هستيم كه با ظاهري و اندازه‌اي شبيه cpu‌هاي گذشته، ولي با تعداد دو تا چهار هسته در يك بسته كه به نوعي مي‌توان cpu را داراي قابليت پردازش موازي فرض كرد، در بازار عرضه ‌شده است.

در حال حاضر چند هسته‌يي‌ها بسيار رايج‌ شده‌اند، اما بايد دانست تا زماني‌كه برنامه‌اي با قابليت پردازش موازي نوشته نشود، عملا چند هسته‌يي‌ها شبيه به يك هسته‌يي‌ها عمل مي‌كنند و پردازش موازي چندان مفهوم پيدا نخواهد كرد.

سرعت پردازش cpu‌ها را معمولا با فركانس ساعت (GHZ يا MHZ) بيان مي‌كنند و بايد دانست كه حجم پردازشي بالاي اطلاعات در يك بازه زماني كوتاه به اندازه‌اي دماي cpu را بالا مي‌برد كه اگر چند دقيقه خنك‌كننده از كار بيفتد، cpu نيز از بين خواهد رفت.

سيستم‌هاي خنك‌كننده‌اي جديدا در سيستم‌هاي رايانه‌يي تعبيه شده‌اند كه از مايعات براي كاهش دماي cpu‌ها استفاده مي‌كنند و دور تا دور اين قطعه لوله‌كشي براي حركت مايع، مي‌شود تا با جريان مايع دماي cpu كاهش يابد، هرچند كه اين روش بيش‌تر بر روي سيستم‌هايي به‌كار مي‌رود كه كاربران آن‌ها قصد overclocking (اوركلاك) دارند؛ يعني مي‌خواهند فراتر از روال عادي cpu از آن كار بكشند و به همين منظور سرعت آن را بالاتر مي‌برند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5417 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: iritn تاریخ خبر: 1390/03/24 تعداد مشاهده: 1672
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر