کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9332 | مشاهده و دانلود: 751205820 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/12 | اعضاء: 318037 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

زبانهای برنامه نویسی محبوب در ایران از نگاه گوگل

همونطور که احتمالا میدونید سایتهای مثل TIOBE وجود دارند که میزان محبوبیت زبانهای برنامه نویسی رو با روشهای که دراند در سطح دنیا میسنجند اما اگر به طور خاص بخواهیم در مورد ایران تحقق کنیم اطلاعاتی در این سایت وجود نداره. بنابراین کنجکاو شدم که توی گوگل ترندز یه تحقیقی انجام بدم ببینم که کدوم زبانهای برنامه نویسی در ایران محبوب هستن و همون زبانها در دنیا به چه صورت هستن.
سرویس گوگل ترندز رشد یا کاهش جستجوی یک کلمه خاص رو در گوگل طی سالیان مختلف نشون میده . از طرفی بعضی از زبانهای برنامه نویسی مثل python در زبان انگلیسی معنی دیگری هم میدهند و این روش برای مشخص کردن میزان رشد یا کاهش رشد مجبوبت این زبانها روش مناسبی نیست.ضمن اینکه در این تحقیق از زبان c هم صرفنظر کردم .
به هر حال پس از چندین بار جستجو در گوگل ترندز به لیست زیر رسیدم که ۵ زبان برنامه نویسی محبوب در ایران را نشان میدهد.
Name:  popular_programming_languages_in_iran.jpg
Views: 317
Size:  91.9 کیلوبایت
همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید زبان برنامه نویسی جاوا در طول سالیان اخیر تقریبا همیشه به جز مقاطع کوتاهی بیشترین سرچ گوگل را به خود اختصاص داده و در حال حاظر بعد از جاوا به ترتیب زبانهای سی شارپ ،پی اچ پی ، سی پلاس پلاس و ویژوال بیسیک قرار دارند.این آمار نشون میده که فاصله بین هر پنج زبان محبوب در ایران اندک است و البته کاهش شدید محبوبیت زبان ویژال بیسیک کاملا مشهود است به طوری که در اوایل سال ۲۰۰۴ این زبان پر جستجو ترین زبان برنامه نویسی در گوگل توسط ایرانیان بوده است و هم اکنون به مقام پنجم رسیده است.
اما بیایبد یک نگاهی به همین زبانهای برنامه نویسی در سطح کل دنیا از نگاه گوگل ترند بندازیم
Name:  CSharp_java_cPlusPlus_php_and_visualBasic_popularity.jpg
Views: 301
Size:  92.2 کیلوبایت
آنچه در تصویر بالا مشهود است اول بودن زبان جاوا با فاصله زیاد نسبت به ۴ زبان برنامه نویسی دیگر است و بر خلاف وضعیت حال حاظر این زبان در ایران که توسط سایر زبانها مثل سی شارپ تعقیب میشود در دنیا بدون رقیب به نظر میرسد . و بعد از آن در حال حاظر پی اچ پی در مکان دوم قرار دارد و سه زبان دیگر تقریبا در یک اندازه هستند.
اما الگوی بالا برای جهان به ما تصویر درستی رو نمیده به عنوان مثال زبان جاوا اسکریپت در دنیا از محبوبیت بالایی برخورداره
Name:  popularity_of_CSharp_php_vb_javaScript_and_c++.jpg
Views: 294
Size:  74.8 کیلوبایت
در تصویر زیر وضعیت جستجوی جاوا اسکریپت را در ایران مشاهده میکنید
Name:  javascript_in_iran.jpg
Views: 290
Size:  91.7 کیلوبایت
در نهایت سرویس گوگل ترندز میتونه در شرایطی که آمار رسمی و درستی از وضعیت زبانهای برنامه نویسی در ایران وجود ندارد مفید باشد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5668 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: cnevis.com تاریخ خبر: 1390/04/29 تعداد مشاهده: 1272
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر