کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9333 | مشاهده و دانلود: 751205820 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/12 | اعضاء: 318042 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی بوت کردن رایانه

هر وقت رايانه‌تان را روشن مي‌کنيد، نخستين اتفاقي که مي‌افتد اين است که BIOS کار خود را انجام مي‌دهد. در بسياري از سيستم‌ها، BIOS متني را نشان مي‌دهد که توصيف‌کننده مواردي مثل مقدار حافظه RAM، نوع ديسک سخت و… در آن سيستم است.

اين نشان مي‌دهد که در طول فرآيند بوت شدن سيستم، BIOS مقدار قابل ملاحظه‌اي عمليات را انجام مي‌دهد تا سيستم شما آماده به کار شود. در اين قسمت برخي از اين عمليات براي يک PC معمولي به‌طور خلاصه توصيف مي‌شود:

پس از چک کردن CMOS Setup و فراخواني سيستم اعمال وقفه‌ها، BIOS بررسي مي‌کند که آيا کارت گرافيک کار مي‌کند يا نه.

بيش‌تر کارت‌هاي گرافيک يک BIOS کوچک دارند که حافظه و پردازنده گرافيکي موجود روي آن‌ها را مقداردهي اوليه مي‌کند. درغير اين صورت BIOS اطلاعات مربوط به راه‌اندازي کارت گرافيک را از روي يک تراشه ROM موجود برروي مادربورد مي‌خواند.

سپس BIOS چک مي‌کند که آيا (Cold boot (Reset کردن سيستم به‌صورت سخت‌افزاري؛ مثلا با دکمه reset روي case) اتفاق افتاده يا (Reboot (Reset کردن سيستم به‌صورت نرم‌افزاري مثلا با Alt+Ctrl+Del است.

BIOS اين کار را با چک کردن مقدار موجود در خانه حافظه با آدرس 0000:0472 انجام مي‌دهد. اگر مقدار 1234h در اين خانه ذخيره شده باشد، منظور Reboot است. بنابراين BIOS از انجام عمليات POST صرف نظر مي‌کند و فقط سيستم را reset مي‌کند.

هر مقداري غير از 1234h نشان‌دهنده Cold boot است. (مثل اينکه سيستم تازه روشن شده - POST هم انجام مي‌شود). اگر Cold boot اتفاق افتاده باشد BIOS هريک از آدرس‌هاي خانه‌هاي حافظه RAM را با نوشتن و خواندن مقداري در آن‌ها آزمايش مي‌کند.

هم‌چنين پورت‌هاي PS/2 يا USB را هم براي صفحه کليد و ماوس بررسي مي‌کند. BIOS به دنبال گذرگاه PCI (Peripheral Component Interconnect) هم مي‌گردد و اگر آن را پيدا کرد همه کارتهاي PCI را چک مي‌کند. اگر در حين انجام عمليات POST اشکالي به‌وجود بيايد، BIOS با بوق اخطار يا پيغامي که برروي صفحه نمايش نشان داده مي‌شود، بروز اشکال را به شما اعلام مي‌کند. معمولا اگر در اين مرحله اشکالي پيدا شود، اين اشکال سخت‌افزاري است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 5789 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1390/05/15 تعداد مشاهده: 1469
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر