کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9333 | مشاهده و دانلود: 751346400 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/12 | اعضاء: 318048 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ارتباط مستقیم رایانه و یارانه

اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که طرح هدفمندسازی یارانه‌ها تاثیرات به‌سزایی را در سطح جامعه گذاشته است. هر عضو خانواده به نوبه خود تلاش می‌کند تا در روند کاهش مصرف انرژی در محیط خانه نقشی داشته باشد.

البته باید قبول کرد که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش این حس همکاری، بالا رفتن بهای پرداختی قبوض است که اعضای خانواده را ناگزیر به رعایت اصول کاهش مصرف کرده است. اما به هر ترتیب، هر عاملی را که شرایط این کار فراهم کرده باشد ارزشمند است حتی اگر ناراحت‌کننده نیز باشد. این واقعیت را نیز همه قبول دارند که اجرای این طرح با مشکلات و ایرادات بسیاری همراه بوده است که همه ما امیدواریم به مرور کاهش یابد.

مدیریت رایانه‌ای
نوشتن این مقدمه بهانه‌ای بود تا به سراغ موضوع اصلی این هفته برویم. در این شماره می‌خواهیم با شما درباره چگونگی کاهش مصرف انرژی در رایانه صحبت کنیم. هر یک از شما عزیزان به عنوان یک کاربر رایانه می‌توانید نقش مهمی را در این امر عهده‌دار شوید. بی‌شک در محیط خانواده همه می‌دانند که استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف منطقی نیست و یا این که استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف به‌صرفه‌تر از لامپ‌های رشته‌ای است. اما راه‌حل‌هایی که به کاهش مصرف برق در رایانه منجر می‌شود برای همه اعضای خانواده مشخص نیست. بنابراین شما که کاربر اصلی رایانه هستید باید با این راه‌حل‌ها آشنایی داشته باشید.

اولین قدم
برای گام اول بهتر است میزان تقریبی توان مصرفی رایانه خود را بسنجید. نرم‌افزارهای متعددی برای این کار طراحی و ارائه شده است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با جست‌وجوی ساده عبارت نرم‌افزار محاسبه توان مصرفی رایانه در اینترنت، به سلیقه خود نرم‌افزاری را انتخاب کنید. معمولا در این برنامه‌ها جزئیات مربوط به قطعات سخت‌افزاری رایانه شما سوال می‌شود. به عنوان مثال اطلاعات مربوط به پردازنده، حافظه جانبی، هارددیسک و کارت گرافیک از شما پرسیده می‌شود.

اگر با سخت‌افزار سیستم خود آشنایی کافی ندارید بهتر است روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. برخی از اطلاعات در این بخش و برخی دیگر از قسمت Device Manager قابل دسترسی است. در صورتی که انجام این کار نیز برای شما دشوار است جست‌وجوی دیگری را با عبارت نمایش مشخصات سخت‌افزاری رایانه در گوگل انجام دهید تا نرم‌افزارهای متعددی را در این زمینه بیابید. پس از آن می‌توانید توان مصرفی سیستم خود را محک بزنید. به‌طور معمول میزان برق مصرفی در رایانه حداقل 50 و حداکثر 360 وات است. این میزان بر حسب تعداد سخت‌افزارهای جانبی موجود در رایانه مانند کارت TV از حداقل شروع و به حداکثر نزدیک می‌شود. نکته مهم دیگری که شاید از نظر شما بی‌اهمیت جلوه کند نحوه تهویه هوای داخل کیس است. بالا رفتن دمای هوای داخلی کیس و همچنین وجود گرد و غبار روی قطعات سخت‌افزاری در افزایش برق مصرفی رایانه تاثیرگذار است. البته در کیس‌های جدید از فن‌های بیشتری برای خنک کردن هوای داخلی کیس استفاده شده که بسیار مفید است. اما در صورتی که از کیس‌های قدیمی استفاده می‌کنید دقت داشته باشید که فضای اطراف آن بسته نباشد تا امکان تهویه هوای داخلی آن وجود داشته باشد.

مانیتورهای پرمصرف
همان‌طور که می‌دانید برق مصرفی مانیتورهای شما با کابل مجزا تامین می‌شود. البته در مدل‌های بسیار قدیمی این برق نیز به کمک کابل برق واسط از پاور کیس تامین می‌شد اما در مدل‌های جدید این واسط به‌طور کامل برداشته شده است. بنابراین مانیتورها به عنوان یکی از مهم‌ترین مصرف‌کننده‌های برق در رایانه شناخته می‌شوند. مانیتورهای قدیمی که به مانیتورهای CRT شهرت دارند بسیار پرمصرف‌تر از مانیتورهای LCD و یا LED امروزی هستند. به‌طور تقریبی میزان مصرف آن‌ها حدود 250 درصد بیشتر از مانیتورهای جدید برآورد شده است. در مقایسه مانیتورهای LCD و LED نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که البته آن‌قدر چشم‌گیر نیست. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان و در اولین قدم برای کاهش مصرف برق مصرفی در رایانه، مانیتورهای CRT خود را تعویض کنید. هرچند انجام این کار کمی هزینه‌بردار است اما این هزینه در طول زمان برای شما به‌صرفه خواهد بود. طرح‌های تعویض مانیتورهای قدیمی با مانیتورهای جدید، توسط بسیاری از شرکت‌ها اجرا می‌شود که می‌تواند برای شما نیز به‌صرفه و اقتصادی باشد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که تفاوت این مانیتورها تنها در مصرف برق نیست. بلکه تاثیراتی منفی مانند خستگی زودرس چشم‌ها حاصل استفاده از این نوع از صفحه‌های نمایش است. در هفته بعد نیز همراه ما باشید تا با شما درباره برخی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری که به کاهش میزان برق مصرفی در رایانه کمک می‌کند صحبت کنیم.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 6182 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی ایران تاریخ خبر: 1390/06/31 تعداد مشاهده: 1754
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر