کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9292 | مشاهده و دانلود: 746975589 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/15 | اعضاء: 317560 | نظرات: 37937
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

 

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پروژه اتصال فیبرنوری به منازل سال آینده نهایی می شود

محققان دانشگاه صنعتي شريف با دستيابي به فناوري اتصال فيبر نوري به منازل و ساختمان هاي تجاري به روش هاي نوين دسترسي چند گانه براساس تقسيم کد به منازل دست پيدا کرده اند.

با به کارگيري و پياده سازي اين طرح در سيستم هاي مخابراتي کشور انقلاب عظيمي از حيث انتقال و دسترسي به اطلاعات ايجاد خواهد شد و هر فرد در هر موقعيت و مکاني مي تواند در کمتر از يک ثانيه به حجم عظيمي از اطلاعات به اشکال گوناگون تصويري و يا نوشتاري دست پيدا کند. به طوري که به عنوان مثال امکان ارسال محتواي ميليون ها کتاب و يا دسترسي به حجم بالايي از تصاوير و يا امکان حضور زنده همايش ها يا سمينارها و يا جلساتي که در اقصي نقاط جهان در حال برگزاري است، براي افراد يا مشترکان فراهم خواهد شد.

اين طرح در حال حاضر فاز سوم و نهايي خود را مي گذراند و طبق پيش بيني محققان تا يک سال آينده نهايي و آماده پياده سازي مي شود.

دکتر جواد صالحي، مدير طرح اتصال فيبر نوري به منازل و ساختمان هاي تجاري و استاد دانشگاه صنعتي شريف در گفت وگو با خراسان در مورد جزئيات اين طرح مي گويد: طرح اتصال فيبر نوري به منازل چند سالي است که مورد پژوهش و تحقيق قرار گرفته است. به ويژه آن که وقتي فيبر نوري در سطح جهان در شبکه هاي راه دور، بين اقيانوسي و بين کشوري به طور گسترده پياده سازي شد، همگان متوجه شدند که حجم بالاي اطلاعات به جايي خواهد رسيد که فيبر نوري تنها راه انتقال اين حجم از اطلاعات خواهد بود. در نتيجه هم اينک سرمايه گذاري هاي بسيار گسترده اي براي توسعه فناوري فيبر نوري در دنيا در حال انجام است.

وي خاطرنشان کرد: بر همين اساس ما جزو اولين کساني بوديم که تکنيک هاي دسترسي چندگانه از طريق فيبر نوري به منازل را بررسي کرديم و خوشحاليم که اعلام کنيم امروز جزو معدود گروه هاي شناخته شده در جهان هستيم که به تکنيک هاي نويني در زمينه دسترسي چندگانه براساس تقسيم کد يا cdma نوري دست يافته ايم.

وي اضافه کرد: اولين بررسي ها در مورد اين تکنيک در آمريکا انجام شد که به طور گسترده اي در ايران ادامه پيدا کرده است و در حال حاضر حدود 6 سالي است که کشورهاي پيشرفته سرمايه گذاري جدي براي اتصال مراکز تجاري و منازل به فيبر نوري کرده اند، چرا که با اين فناوري قابليت هاي اينترنت پرسرعت يا adslهاي امروزي در انتقال اطلاعات ميليون ها بار افزايش پيدا مي کند و اين باعث مي شود دسترسي به اطلاعات در کمتر از يک ثانيه براي همه افراد در هر نقطه از جهان امکان پذير باشد. بر اين اساس کشورهايي که اين فناوري را در اختيار دارند در واقع به ابزار بسيار قدرتمندي دسترسي خواهند داشت.

خوشبختانه فاز اول اين پروژه از حدود 3 سال پيش با تامين بودجه توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع پيشرفته وزارت صنايع آغاز شد که البته فاز اول آن حدود يک سال پيش با موفقيت به پايان رسيد و فاز دوم آن نيز به پايان رسيده است و در حال حاضر اين آمادگي براي شروع فاز سوم پروژه وجود دارد و مقدمات آن فراهم شده است.

اگر ما بخواهيم اين پروژه را اجرايي کنيم نيازمند يک عزم ملي هستيم درحالي که متاسفانه امروز شاهديم که به دليل آن که صنايع الکترونيک و مخابرات در کشور ما در انحصار دولت است بنابراين ما دچار يک عقب ماندگي از اين حيث شده ايم درحالي که هيچ راهي براي پيشرفت وجود ندارد جز آن که اين صنعت به بخش خصوصي واگذار شود.

وي اظهار مي دارد: البته ما مذاکراتي با مسئولان مخابرات داشته ايم ضمن آن که مرکز تحقيقات مخابرات به تازگي پيشنهاد ايجاد پژوهشکده مخابرات نوري را در دانشگاه صنعتي شريف مطرح کرده است که تحقق آن قدم بسيار مهمي خواهد بود.

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به اين که رئيس مرکز تحقيقات مخابرات اعلام کرده 70 درصد ظرفيت فيبر نوري کشور بدون استفاده مانده است آيا در حال حاضر مي توان اميدوار بود که پروژه اتصال فيبرنوري به منازل از سوي دولت که در نهايت بايد متولي اصلي پياده سازي اين پروژه باشد مورد استقبال قرار گيرد، مي افزايد: بدون استفاده ماندن 70 درصد ظرفيت فيبر نوري کشور به طور قطع به ضعف مديريت در تشکيلات مخابراتي باز مي گردد.

در تمام دنيا از حيث به کارگيري فيبر نوري، کشورها اغلب با کمبود مواجه مي شوند. اين که ما نتوانيم از 70 درصد ظرفيت موجود استفاده کنيم بسيار جاي تاسف دارد. وي با اشاره به مزاياي اتصال فيبرنوري به منازل خاطرنشان کرد: با اتصال فيبرنوري به منازل انقلاب عظيمي در شبکه هاي مخابراتي و دنياي ديجيتالي رخ خواهد داد و آن هايي که به اين فناوري دسترسي دارند از نظر احاطه بر اقتصاد و اطلاعات جهاني جامعه اي مدرن خواهند داشت. وي اضافه مي کند: فيبرنوري در اصطلاح به شاهراه هاي بسيار بزرگ اطلاعاتي معروف است به اين معنا که وقتي شما فيبرنوري را به طرف منازل مي کشانيد حجم جابجايي اطلاعات يک ميليون بار بيشتر از ADSL هاي امروزي خواهد شد به اين شکل که ارسال تمامي اطلاعات به صورت تصوير در کمتر از يک ثانيه براي افراد امکان پذير خواهد شد.

در حال حاضر براي دانلود تنها 10 عکس بايد وقت زيادي صرف کنيد در حالي که با اين فناوري مي توان در عرض چند ثانيه اين کار را انجام داد و يا محتواي ميليون ها کتاب را ظرف چند ثانيه براي مشترکان ارسال کرد. وي مي گويد: مثال ديگر اين که شما مي توانيد با استفاده از اين فناوري در حالي که در منزل خود نشسته ايد ، به طور زنده در جلسه هاي مهم و مرتبطي که در چند شهر مختلف در حال برگزاري است شرکت داشته باشيد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 636 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: روزنامه خراسان تاریخ خبر: 1388/03/18 تعداد مشاهده: 1372
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر