بنيان گذار يکي از شرکت هاي توليد کننده بازي هاي رايانه اي نمونه نمايشي از پسربچه اي مجازي را ارائه کرده است که توانايي تعامل با انسان ها را دارد و به خوبي مي تواند پاسخ سئوال هاي کاربر را بدهد.
ميلو پسربچه اي نوجوان است که از فوتبال لذت مي برد، نقاشي مي کشد و در اطراف استخر ماهي هاي خود به بازي مشغول مي شود. هنگامي که از او درباره انجام تکاليفش سئوال کنيد، دزديدن نگاه ميلو براي طفره رفتن از جواب از رفتارهاي بسيار پيش پا افتاده او است زيرا تنها ميلو يک پسر بچه مجازي است که قادر به برقراري ارتباط متقابل با افراد است.
هدف نهايي اين نوآوري شگفت انگيز استفاده در صنعت بازي هاي رايانه اي است.
طراحان ميلو در تلاش هاي اخير خود از کنترل کننده کامل بدن مايکروسافت استفاده کرده اند که در گذشته در نرم افزار ايکس باکس 360 مورد استفاده قرار مي گرفت.
اين کنترل کننده مي تواند حرکات را در جهان واقعي حس ، رديابي و آن ها را به زبان بازي ترجمه کند، در اين صورت بازيکن از جهان واقعي مي تواند با ميلو ارتباط برقرار کرد.
نمونه نمايشي سه بعدي نشان مي دهد که ميلو مي تواند با استفاده کامل از حرکات صورت، حرکات بدن و تن صدا پاسخ افراد را بدهد.
ميلو حتي مي تواند صحبت و به شکلي بسيار طبيعي و بدون بروز هيچ رفتار غير عادي و عجيب به جهان واقعي نگاه کند و عکس العمل نشان دهد.
نمونه اين رفتار زماني ديده مي شود که فرد کاغذي را از پشت نمايشگر به ميلو تحويل مي دهد و پسر بچه آن را مي گيرد.
از ديگر امکانات فضاي مجازي دنياي ميلو امکان لمس اجسام موجود در فضاي مجازي توسط افراد در جهان خارجي است. براي مثال در نمونه آزمايشي اين فضا ديده مي شود که فرد قادر به لمس سطح آب است و روي آن امواجي را ايجاد مي کند. همچنين مي توان تصوير فرد را روي سطح آب درياچه مجازي مشاهده کرد.