کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9292 | مشاهده و دانلود: 747091968 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/15 | اعضاء: 317562 | نظرات: 37937
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روش ساختن عکس برای SMS با Photoshop

اين مطلب را يکي از کاربران خوب سايت به نام آقاي مجيد فوزي فرد براي ما ارسال کرده اند. اين مطالب از جايي کپي يا تقليد نشده است.

 

مقدمه:

عکس هاي SMS عکس هايي 1Bit هستند و با توجه به صفحه نمايش شما بصورت دو رنگ سياه و سفيد يا يک پيکسل روشن و يک پيکسل خاموش نمايش داده مي شوند که با نام Wireless Bitmap و پسوند wbmp شناخته شده اند. Wireless در لغت به معناي بي سيم است و مشهود آن است که با ارتباطات بي سيم نظير SMS ارسال و دريافت مي شود. همچنين اين عکس ها بر روي تمام گوشي هاي موبايل که امکان ارسال و دريافت پيامک دارند کار مي کند.

اين عکس ها بنا به سازگاري گوشي موبايل در  Resolution(تعداد پيکسل هاي موجود در يک تصوير) يا وضوح مختلف وجود دارند که رايج ترين آنها 28×72 پيکسل(طول افقي 72 و عرض عمودي 28 پيکسل) هستند. انواع ديگري نيز وجود دارد که براي مثال به 32×32 پيکسل و کوچکترين آن 1×1 پيکسل مي توان اشاره کرد که در حالت کلي با فرمول a×b که در آن a و b اعداد طبيعي بين 1 تا 32 مي باشند به وجود مي آيد. بهتر است از وضوح 28×72 پيكسل استفاده کنيد تا از صحت کارکرد آن روي گوشي هاي مختلف اطمينان حاصل شود.بنا به سازگاري گوشي و رزولوشن عکس مي توانيد از يک يا چند عکس در هر SMS استفاده کنيد و بدين ترتيب از کنار هم قرار دادن چند عکس کوچکتر عکسي بزرگتر بدست بياوريد.

حجم يا فضاي اشغال شده توسط اين عکس ها در هر رزولوشن ثابت است.براي مثال عکس هاي 28×72 پيکسل حجمي برابر با 256 بايت و براي 32×32 پيکسل حجمي برابر با 132 بايت بدست مي آيد.

براي ساختن اين عکس ها مي توانيد از روش هاي زيادي استفاده کنيد که در اينجا ابتدا به برنامه Photoshop به دليل پرکاربردتر و آشناتر بودن آن مي پردازيم و در پايان چند نکته درباره روش هاي ديگر مي گوييم.

 

روش انجام کار:

ابتدا برنامه Photoshop را باز کنيد و از منوي File گزينه New را انتخاب کنيد و در کادر ظاهر شده در قسمت Width عدد 72 و در قسمت Height عدد 28 را وارد کنيد و توجه داشته باشيد که قالب رنگي Color Mode را حتما در حالت Bitmap قرار دهيد. بعد روي دکمه OK کليک کنيد. حالا مي توانيد به اندازه نيازتان روي تصوير  Zoom (بزرگنمايي) کنيد و در حالي که اندازه قلم (Master Diameter) را روي عدد يک تنظيم نموده ايد و رنگ قلم را از کانال رنگ Color بر روي رنگ سياه (در برنامه Photoshop در قالب رنگي 1Bit ،در کانال رنگ Color اعداد بين 0 تا 50 به منزله رنگ سفيد و اعداد بين 51 تا 100 به معناي رنگ سياه مي باشد) قرار داده ايد، تصوير مورد نظرتان را پيکسل به پيکسل ترسيم کنيد. ناگفته نماند که فقط براي ترسيم مي توانيد از برنامه MS Paint به دليل ساده تر و سريعتر بودن آن استفاده کنيد و در آخر آن را در فتوشاپ کپي کنيد. بعد از مرحله ترسيم شکل مورد نظر از منوي File گزينه Save As را انتخاب کنيد. در کادر ظاهر شده ابتدا مسير دلخواهتان را براي ذخيره عکس انتخاب کنيد و نام مورد نظرتان را براي عکس در قسمت File name وارد کنيد مثلا: softgozarpic. در منوي بازشونده  Format قالب Wireless Bitmap را انتخاب کنيد. حتما توجه داشته باشيد که اين عکس بايد با پسوند wbmp ذخيره شود و در فتوشاپ به صورت پيش فرض با پسوند wbm ذخيره مي شود پس شما براي اينکار در انتهاي نام عکس پس از قرار دادن يک نقطه wbmp را تايپ کنيد مثل: softgozarpic.wbmp که در اينجا softgozarpic نام عکس و wbmp پسوند آن است.

در روش هاي ديگر، مثلا مي توان با برنامه ساده اي مانند MS Paint که در خود ويندوز وجود دارد تصوير مورد نظر را با وضوح 28×72 پيکسل ترسيم نموده و آن را با فرمت هايي نظير Bitmap،PNG،TIFF و نهايتا GIF ذخيره بنماييد و هرگز آن را با فرمتي نظير JPEG (که lossy compression است يعني در فشرده سازي کيفيت تصوير از دست مي رود) ذخيره نکنيد. بعد آن را با يک برنامه تبديل کننده فرمت هاي تصويري مانند: AutoImager،Graphics Converter Pro و... به پسوند wbmp تبديل کنيد و باز هم توجه داشته باشيد که با پسوند wbmp ذخيره شود نه wbm. پس براي اينکار در هر برنامه اي که کار مي کنيد با توجه به روش خاص هر برنامه آن را با اين پسوند ذخيره کنيد. اما اگر در برنامه اي که شما با آن کار مي کنيد امکان چنين کاري را نمي داد و آن را با پسوند wbm ذخيره مي نمود مي توانيد عکس را با همان برنامه و با همان پسوند wbm ذخيره کرده و به مسير Start Menu > Control Panel > Folder Options > View برويد و تيک قسمت Hide extensions for Known file types را برداريد (بعد از تمام شدن کارها آن را به حالت پيش فرض برگردانيد) بعد روي عکس کليک راست کرده و گزينه R?name را انتخاب کنيد. مشاهده خواهيد کرد که در انتهاي نام عکس wbm قرار داده شده،آن را مانند فتوشاپ به wbmp برگردانيد مانند softgozarpic.wbmp

همچنين در بعضي از گوشي هاي موبايل امکان ويرايش اين عکس ها توسط ويرايشگر تصاوير وجود دارد و کافيست با انتخاب يکي از اين عکس ها که با پسوند wbmp هست در برنامه ويرايشگر تصاوير گوشيتان روي آن ويرايش کنيد.

براي مشاهده اين عکس ها مي توانيد از  Photoshop،  ACDSEE،  Opera Browser، Adobe Bridge استفاده کنيد و از برنامه Nero PhotoSnap Viewer به دليل ضعف و ناهماهنگي استفاده نکنيد.

پس از تمام شدن ساخت عکس آن را به گوشي همراهتان انتقال دهيد و در پوشه image ذخيره کنيد. در هر گوشي موبايل نحوه ارسال آن فرق مي کند. يا در همان پوشه تصاوير (image،Images،Pictures) پس از انتخاب عکس از منوهاي مربوطه اجازه ارسال آن را مي دهد يا در صفحه اصلي مربوط به SMS از منوهاي مربوطه امکان افزودن عکس را به شما مي دهد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 811 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1388/04/23 تعداد مشاهده: 1671
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر