تصور کنید که در پایان فیلم بر باد رفته رت به اسسکارلت می گفت
آه عزیزم منو ببخش و او را در آغوش می گرفت و یا در کازابلانکا السا
کازابلانکا را با ریک ترک می کرد به جای ویکتور. البته که این اتفاق ها هیچ
وقت نمی افتد. همواره قصه گوها یک خط داستانی مشخص داشته اند که تمام
اتفاقات در آن از پیش تعیین شده بوده است.
به گزارش سافت گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران؛با پیشرفت
تکنولوژی که به بازی های ویدیویی این امکان را می دهد که بیشتر و بیشتر به
فیلم نزدیک شوند و روش های داستان سرایی سنتی را به مرحله اجرا در بیاورند
برای اولین بار یک بازی این امکان را فراهم کرده که بازی کننده، خود در
مورد داستان و عملکردش تصمیم بگیرد.
به طور مثال اگر مایل است که دهکده را نجات بدهد می تواند تلاش کند و
اگر نمی خواهد می تواند آن را به آتش بکشد. این اتفاق درست بعد از اعتراض
فراوان طرفداران بازی علمی تخیلی Mass Effect 3 به پایان این بازی و در
انتهای ماه پیش به وقوع پیوست.