مشاهده تصاویر بیشتر ...
در این کتاب شما با برنامه نویسی گرافیکی به کمک OpenGL آشنا می شوید.
امروزه گرافیک کامپیوتری در تمام زندگی ما نفوذ کرده است . از تبلیغات مختلف گرفته تا کتابها و روزنامه ها و ... که متخصصین گرافیک کامپیوتری برای برقراری ارتباط با مخاطب خود استفاده می کنند. با این روش هم مخاطب بیشتری جذب کرده و هم مفاهیم پیچیده را به زبان ساده تر انتقال می دهند.
سرفصلهای این کتاب عبارتند از:
فصل اول: نگرشی بر سیستم های گرافیکی
اصطلاحات و ابزار ها ، سخت افزار گرافیکی
فصل دوم : شروع برنامه نویسی گرافیکی به کمک OpenGL
برنامه نویسی OpenGL در ویژوال بیسیک ، رسم اشکال
فصل سوم : رسم اشکال دو بعدی
تابع glBegin ، رسم خطوط ، رسم مثلث
توضیحات بیشتر:
OpenGL یک رابط نرم افزاری برای سخت افزار گرافیک است . این رابط نرم افزاری تقریبا شامل 120 فرمان مجزا از هم است که به برنامه نویس اجازه می دهد اشکال مورد نیاز خود را به صورت دو بعدی و یه سه بعدی به راحتی تهیه کند . این رابط نرم افزاری به صورت یا رابط ساده و مستقل از سخت افزار طراحی شده تا بروی بسیلرس سخت افزارهای متفاوت پیاده سازی شود . برای رسیدن به این قابلیت هیچ فرمانی OpenGL برای ایجاد پنجره و کاربروی آنها و یا کار بروی ورودی کاربر وجود ندارد اما همراه این رابط کتابخانه هایی مانند glut عرضه می شوند که قسمت عظیمی از این قابلیت ها را در خود گنجانده اند.