کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9321 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/02 | اعضاء: 317842 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

خداحافظی ایرانیان با گوگل ؛ جایگزین ایرانی گوگل در راه است

اسم پیشنهادی برای موتور‌جست‌وجوی ملی «فجر» به معنای فراهم‌کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای انتخاب شده است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازجام نیوز؛  اسم پیشنهادی برای موتور‌جست‌وجوی ملی «فجر» به معنای فراهم‌کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای انتخاب شده است.

 

زمان واقعی راه‌اندازی این موتور جست‌وجو شهریورماه امسال درست زمانی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات- اینترنت ملی- را داده است.

 

به نوشته وایمکس نیوز، زمانی موتورهای جست‌وجوی گوگل و یاهو نوعی غول اطلاعات محسوب می‌شدند و حتی به ذهن کاربران هم خطور نمی‌کرد که اطلاعات موتور موردنظر خود را از طریق غیر این دو سایت تامین کنند. اما اکنون چند سالی است که کشورهای مختلف به راه‌اندازی موتور جست‌وجوهای ملی دست زده‌اند و در این میان موفقیت‌های متعددی هم به دست آورده و گاه به رقابت جدی با این دو سایت پرداخته‌اند.

 

اکنون موتور جست‌وجوی ملی چین که با نام «بایدو» فعالیت می‌کند، دهمین سایت پربازدید دنیا محسوب می‌شود و طبق تحقیقات اخیر صورت گرفته، موتور جست‌وجوی «بینگ» که متعلق به مایکروسافت است، سایت‌های «یاهو» و «گوگل» را از نظر دقت پشت سرگذاشته و از آنها پیشی گرفته و در شرایطی که سال گذشته میزان دقت و موفقیت گوگل کمتر از 68 درصد بود، این موتور جست‌وجو موفقیت 80 درصدی خود را به رخ اولین موتور جست‌وجو دنیا کشیده است.

 

 

 

علاوه بر این موارد کشوری مثل ترکیه تاکنون 36 موتور جست‌وجوی اختصاصی برای خود طراحی کرده و حداقل از نظر تعداد موتور جست‌وجوهای ملی یکی از کشورهای پیش‌رو محسوب می‌شود.

 

مروری بر همین چند تجربه کوتاه به خوبی نشان می‌دهد که امکان طراحی سایت‌هایی به منظور رقابت با دو ابر جست‌وجوگر دنیا وجود دارد، اما قطعا این کار نیازمند دانش و عزمی جدی است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 10153 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: jamnews.ir تاریخ خبر: 1391/05/01 تعداد مشاهده: 2414
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1391/07/08 10:43
دوستان میشه راجب بینگ یه اطلاعاتی به من بدید
سید مهدی رضوی 1391/05/05 13:31
اره با محدود کردن درست میشه
اره واقعا
ای حالم رو بهم زدید
عمرا از موتور جستوجوگرتون استفاده کنم حتی اگه دیگه اینترنت نداشته باشم مثل مردم کره شمالی
که کشور ما هم داره میشه نمونه ای از کره شمالی با کمی تغییرlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
بهرام خسرویکیا 1391/05/02 19:20
با سلام روزیکه امریکا این اینترنت را راه اندازی کرد مردم باور میکردن روزی همه عالم از ان استفاده کنند پس اگر ایران هم این کارا میکنه نباید در باره ان هیچ شکی کردهرکس هرچی میخاد بگه اما من معتقدم روزی کار ابرا نیان مورد توجه همه دنیا قرار بگیره من در ان شکی ندارم من بمتخصصین ایران میگم شما با پشت کار زیاد وتلاش مضاعف باید بکارشان ادامه بدن تا ثابتکنید ماهم میتوانیم خدارو شکر صدبار هم شکر
حمیدرضا چهره گشا 1391/05/02 13:14
بهتر نبود عنوان خبر رو میزاشتید خداحافظی ایرانیان با اینترنت؟اقا اونو راه بنداز هرکی خواست استفاده میکنه این چه کاریه اخه.بعدشم ما اصلا اصطلاح ایرانی نداریم که معنی گشتن بده.یه نظر خواهی بکنید بد نیست ها.خداحافظی ایرانیان با گوگل انگار داره واسه نوار ابزار km player جایگزین میذاره.
Mohammad 1391/05/02 06:01
بچه ها چرا اینقدر فکر می کنید که هر چی رو که آمریکا می زنه خوبه ولی ایرانی به درد نمی خوره؟ هر چیزی رو باید اول امتحان کرد و بعد در موردش نظر داد. حالا بعضی ها اومدن به اسمش گیر دادن. حالا مثلا فکر می کنید خود گوگل یعنی چی؟ خیلی به تکنولوژی می خوره؟ یا یکی اومده میگه به شعور ما ایرانی ها توهین نکنید. چه توهینی؟ هر کی می خواد بره از گوگل استفاده کنه بره استفاده کنه، این توهین به شعور (؟) شماست؟ این همه دارن بر علیه ایران و ایرانی فعالیت می کنند. بازم بشینیم به خودمون توهین کنیم. واقعا برای خودم متاسفم که هموطنای من این طوری خودشون به خودشون توهین می کنند. به خدا اگه همگی دست به دست هم بدیم می تونیم. به خدا می تونیم. با این نیروی متخصص و جوون و پر انرژی می تونیم. اینقدر الکی خودتونو تو دست و پای اونا نندازین. من نمی گم استفاده نکنید. استفاده کنید. اصلا تا آخر عمرتون از گوگل استفاده کنید اما تو رو خدا نامردی نکنید. انصاف هم داشته باشید.حداقل اگه استفاده هم نمی کنیم تلاش متخصصین خودمون رو زیر سوال نبریم. الکی سنگ اونا رو به سینه نزنیم. نباشیم مثل خوارجی که همگی جای مهر تو پیشونیشون بود ولی حضرت علی رو کشتند. چونکه خودشونو از علی بالاتر می دونستند. توی هر چیزی افراط الکی کردن حق و حقیقت رو نابود خواهد کرد.
محمد1 1391/05/02 03:29
بچه ها داره حالم به هم میخوره
علی 1391/05/02 03:23
خیلی از دوستان یه کمی نه خیلی فکرشون بسته است.1.متن رو خوب نمی خونیم.2.ناآگاهیم.3.زود قضاوت می کنیم.4.خیال می کنیم همه مثل ما هستن.
توی متن ننوشته بود که IP گوگل حذف می شه یا بلوک می شه که ما نتونیم استفاده کنیم.
بعضی از دوستان نمی دونم از روی ناآگاهی یا تعصب دارن برخورد می کنند.شاید خبر شکایت مدیر موتور BING رو از موتور GOOGLE شنیدید ،که GOOGLE الگوریتم جست و جوی تصاویر رو از روی BING برداشته بدون در نظر گرفتن حق نشر.دوستانی که کارشون شبکه هست یه تست بزنندبین این دو تا می بینند که BING رتبه بالایی داره (BING 99% GOOGLE 95% ).
دوستانی که هنوز توی ذهنشون شبهه دارن برن امتحان کنند.
http://tools.pingdom.com/fpt/
گذشته از اون این آمار رو یه مرکز بین المللی در آمریکا منتشر می کنه.
اون موقع که پیشنهاد در مورد اسم موتور جمع آوری می کردند. من توی سایت دو تا نام کاوش و پویش رو دادم چون هم ایرانیه و هم معنای جست و جو رو می ده.
استادمون همیشه می گه ما ایرانیا کارمون فقط نق زدنه
میثم 1391/05/02 02:34
چرا شماها حالیتون نمی شه . گوگل نمی خواد قطع بشه که. فقط ایران داره یه سایت جستجو می زنه. چرا دارین خود کشی می کنین؟؟؟ همین کارارو می کنین بعد می گین چرا ایران پیشرفت نمی کنه. اگه دم از ایرانی بودنتون می زنین باید از هر وسیله ایرانی حمایت کنین. منم می دونم (حالا حالاها) نمی تونه جای گوگل تو ایران بگیره. ولی یادتون باشه (((ایرانی بالاخره میتونه))) . این گوگل گوگلی هم که اینقدر بزرگش می کنید اگه بدونید چنتا مدیر ایرانی توش کار می کنن از این حرفا نمی زدین.
فقط ایرانlay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol boluslay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
مجید 1391/05/02 02:12
خیلی هم عالیه!
با این روحیه ای که شما ها دارید ومثلا یه ذره کامپیوتر وشبکه حالیتون میشه وای به حال بقیه!
اول قدم اولو برمیدارن بعد میرسن به جاهای دیگه.
واقعا که متاسفم.
یه ذره امید داشته باشید!!!
حامد 1391/05/02 02:09
تو ایران "فجر" همه جا کاربرد داره از اسم آدمیزاد تا روز و ماه ،سال، مکان، حیوان ،خوراک ،پوشاک، تا انواع موشک فجر 1، 2، 3و.............) کلا با این اسم حالا حالا ها کار داریم پس گیر ندینlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
سینا 1391/05/02 01:03
این جنگولک بازیا چیه دیگه
اگه عُرضه دارن طرح شکست خورده سیستم عامل مل رو به اتما برسونن
araz 1391/05/01 23:57
ایران بدون گوگل فاتحه اس........................................
رضا 1391/05/01 23:49
فجر چه ربطی به صنعت کامپیوتر داره؟ اسم بهتر نبود؟

علی 1391/05/01 23:46
ما مُردیم از بس دروغ شنیدیم
آخه اولا فجر شد اسم
دوما تا وقتی گوگل سرچ رو هم برای ایران تحریم نکنه کسی از سایت دیگه ایی استفاده نمیکنه
کاش اینقدر به شعور ما ایرانیها توهین نکنن
به امید آن روز
رضا 1391/05/01 23:41
حالا وزارت اطلاعات مردمو مجبور به استفاده از این جستجوگر نکرده . این یکی از موتور های جستجوگر ایرانه حالا با اومدنش قرار نیست گوگل از بین بره . و هر کاربری خواست می تونه از گوگل استفاده کنه مگه ترکیه 26 موتور جستجوگر نداره ولی مردمش هنوز دارن از گوگل استفاده می کنن.
مهدی 1391/05/01 21:26
بزک نمیر بهار می آد ، خربزه و خیار می آد
ناشناس 1391/05/01 20:14
ببین دوست عزیز اولا ... دوما خود کسی که میخواسته این چیز خنده دار رو درست کنه خیلی از بینگ و گوگل استفاده کرده که ازشون سیر شدهD: سوما گوگل داره الان میگه که اگه اینا میخوان ما رو فیلتر کنن یا ببندن چند میلیون کاربر رو از دست میدیم؟؟؟ پس حتما دنبال یک راه جدیده چهارما اقای عزیزی که میخوای فجرو بیاری!! اینترنت داخلی خودمون رو سرو سامون بده برقیه کارا پیش کشت بازم دلیل بیارم یا نمیخواد خوب نمیخواد دیگه حوصله نوشتن ندارمD:lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
رضا 1391/05/01 18:16
اگه موتور ملی شروع خوبی داشته باشه. چرا که نه؟ من که اصلا به گوگل اعتماد ندارم.
حسن 1391/05/01 17:21
حالا وزیر ارتباطات یه چیزی گفته؛جدی نگیریم
مهمان 1391/05/01 16:47
خدا به دادمون برسه با این وضعیت IT در کشور ما سر انجام خوبی نداره

البته همین الانش هم وضعیت خوبی نداره چه برسه موتور ملی راه اندازی بشه
مهرداد 1391/05/01 16:06
تو رو قران یه نگاهی به اسمش بندازید؟ فراهم کنندگان جویش گر رایانه ای!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه جای دنیا چن تا کلمه خوب و با مفهوم پیدا میکنن میذارن کنار هم بعد یه اسم مختصر از ش درس میکنن اون وقت اینا گفتن باید اسمش فجر باشه بعد رفتن یه همچین مزخرفاتی واسه فجر پیدا کردن.
الان من نیم ساعته دارم فکر میکنم ببینم ینی چی.
اسم گوگل ببینید از کجا اومده فجر از کجا اومده؟ تفاوت رو همین الان احساس کنید. سالی که نکوست از بهارش پیداست.
مهمان 1391/05/01 15:39
اونقدر گوگل پیشرفته است که ایران نمیتونه به اون برسه.
hamed 1391/05/01 15:05
Baidu واقعا چرته. الان یه موتوره جستجوگر باید امکانات زیادی داشته باشه و بتونیم به یه اکانتی وصل بشیم. ولی تویه بایدو فقط میتونیم سرچ کنیم. صد در صد موتور جستجوی فجر با شکست روبرو میشه. اسمشم خیلی چرته. من یکی که از ر چی استفاده کنم از فجر استفاده نمیکنمlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
HAMED..RI 1391/05/01 15:03
بچه ها جورابتون رو بپوشید دیگه از ایران فرار کنیمlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
علی 1391/05/01 14:16
آخه کجای این متن نوشته بود گوگل در ایران جمع می شود بعدم کشور های دیگه مثل چین که گوگل و یاهو را جمع نکردند بلکه این دوسایت در رتبه ی های 2 و 3 هستند در ایران هم اگر راه بیفتند گوگل را جمع نمی کنند چون همین الآنم یه موتور جستجو به سایت iran.ir داریم
omid 1391/05/01 14:08
حالا همه با هم مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل؟مرگ بر انگلیس مرگ بر کل کشورها به جز روسیه چین سوریه ونزوئلا بقیه باید از صفحه روزگار محو بشن فقط ایران را عشقه
مجید 1391/05/01 13:47
به مسئولان دست اندرکار بفرمائید که دنیای مجازی بچه بازی نیست که بتونن مثل صدا و سیما هر چرت و پرتی که دلشون خواست به خورد مردم بدن.
lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
وحید 1391/05/01 13:44
فجر = زجر
امیرمحمد 1391/05/01 13:30
در سال 1591 یعنی دقیقا 200 سال دیگه فجر با قدرت به رقابت با موتورهای جستجوی دیگر خاهد پرداخت.
از سافت گذر تقاضا دارم این مطلب رو هم بذار تنگ همین مقاله ات.
بابا اتی 1391/05/01 13:17
هرکی گوگل رو تایید نکنه مرد نیست...
lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
علی 1391/05/01 12:30
یعنی حتی یک نظر هم موافق این جستجوگر نیست !!! واقعا جای بسی تامل داره...
star 1391/05/01 12:07
نمیدونم چرا تا یه چی میشه میگن چین.
خداحافظی با گوگل اشنباه ترین کاریه که میتونن انجام بدن. اینا که اینجورین میتونن دامنه وطنی برای گوگل بگیرن. مثلا انگلیس .co.uk ترکیه .tr ایران هم میتونه . ir بگیره. گوگل که یه سری از چیزها رو برای ایران خارج از تحریم اعلام کرد فکر کنم این یکی رو هم بتونه انجام بده.
امین 1391/05/01 11:51
قطعا اگه دسترسی به گوگل قطع بشه ضربه سنگینی به بخش علمی کشور وارد می شه،فقط یه نمونه کوچیکش رو بگم.
من و دوستم یه فعالیت 2 نمره ای برای درست کردن یه پوستر گرفتیم،من برای جمع اوری عکس از فیلتر شکن+گوگل استفاده کردم و دوستم از گوگل بدون فیلتر شکن استفاده کرد،آخر کار نتیجه این شد که من 2 نمره گرفتم و اون 0/5 نمره....این شده نتیجه فیلترینگ تو کشور، حالا چه برسه به قطع دسترسی از گوگل.........هر کس این کار رو بکنه مطمئنا بیمار روانیه.....
ناشناس 1391/05/01 11:40
چون گوگل برای سرویس اطلاعاتی آمریکا کار میکنه میخوان بگن گوگل به درد نمیخوره بابا این چرندیاتو تحویل مردم ندین شاید یکی که تازه وارده تو اینترنت این چرندیاتو باور کنه lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
امیر 1391/05/01 11:26
سافت گذر از تو بعیده این حرفا .توکه انقدر زحمت میکشی چرازحمتتاتو با یه حرف اینجوری پایمال می کنی؟
من 1391/05/01 11:22
چشم ما همیشه به چین افغانستان اینجور کشورهاست
موفق میشیم
دی
امین 1391/05/01 10:25
این دروغ ها و چرت و پرت ها چیه نوشتین! کجا بینگ 80 درصد سهم موتور جستجو رو داره کجا دقتش بیشتر از گوگل شده
گوگل چندین ساله که کارش فقط همینه و در آمدش هم فقط از همین راهه اونوقت شماها میخوایین با فجرتون بیایین اینو پشت سر بزارین ؟!!!
تو کشورهای دیگه اگه موفق شده به این خاطره که اون کشورها قبلا خدمات خوب دیگه ای هم به کاربراشون دادن و اعتمادشونو جلب کردن اما تو ایران چی ؟ تا یه پروژه میخوان اجرا کنن هرکی از یه طرف میاد به حرام خوری و کم کاری و....
آخرشم که معلومه اون چیزی رو نشون میده که اونا میخوان نه اونی که ما جستجو میکنیم !
اسمش هم کاملا مسخرس، به بخاطر همین اسمش هم که شده ازش استفاده نمیکنم، اونایی که این اسم رو انتخاب کردن معلومه که هیچی نمیفهمن هیچی
bbk 1391/05/01 09:48
احتما لا اگر فجر بیاد دیگه همه این غولای مطرح و پشت سر میذاره حتی دیگه خود امریکاییهم دیگه از گوگل استفاده نمیکنن از فجر استفاده میکنن
این مطالب مزخرف و تو سایت نذارین لطفا سطح سایت و پایین نیارین حتی اسم فجر حال ادم و بهم میزنه
هادی 1391/05/01 09:22
خداحافظی با گوگل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
حداقل تا 15 سال دیگه همچین اتفاقی نمیفته.!!!!!
گوگل خودش یه دنیاست که از هکرها و خرابکار های اینترنتی گرفته تا کاربرای معمولی ازش بهره میبرند
البته من خودم به دقت بینگ شکی ندارم و مطمئنا با دقت ترین جستجو گر دنیاست.
اما به این راحتیا نمیشه گوگل رو کنار زد.
حتی اگر کاربراش از جستجوگرهای دیگه کمتر بشن.