کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9295 | مشاهده و دانلود: 747288517 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/17 | اعضاء: 317602 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی تبلت Sony VAIO Duo 11

اين مطلب يكي از مقالات بخش ويژه نشريه ماهنامه شبكه در شماره 139 با عنوان نقد و بررسي تبلت   مي‌باشد. جهت دريافت اين بخش ويژه به بخش پرونده‌هاي ويژه سايت مراجعه نمائيد

به گزارش سافت‌گذر به نقل از مجله شبکه ؛ شايد بتوان ويندوز8   را نقطه عطف دستگاه‌هاي چند‌منظوره همراه تبلت - اولترابوك دانست. شركت‌هاي زيادي دست به طراحي و توليد محصولاتي زده‌اند كه هم قابليت‌ها و ويژگي‌هاي يك نوت‌بوك يا اولترابوك را دارد و هم مي‌تواند كاربري‌هاي يك تبلت را داشته باشد. در اين دستگاه‌ها صفحه‌نمايش لمسي قابل جدا شدن از صفحه‌كليد و استفاده به‌صورت مستقل است و مي‌تواند به صورت يك تبلت مورد استفاده قرار بگيرد. در واقع بدنه اصلي محصول همين صفحه‌نمايش است. شركت سوني هم در رده اولترابوك و هم در رده تبلت، محصولات جديد مبتني بر ويندوز8 خود را عرضه كرده است اما با توليد اولترابوك – تبلت VAIO Duo 11 (مدل D11213CX) از بازار دستگاه‌هاي ترکیبی با هيبريد  نيز سهم مي‌خواهد و اين محصول با سخت‌افزار فوق‌العاده قوي و طراحي زيبا، رقيبي جدي برای دیگر برندهای فعال شمار مي‌رود.

طراحي و ساختار بدنه


نخستین نگاه به VAIO Duo 11 بيشتر يك اولترابوك را در ذهن تداعي مي‌كند تا يك تبلت، اما امكان استفاده از صفحه‌نمايش لمسي بدون صفحه‌كليد، كاربر را مجاب مي‌كند كه اين محصول مي‌تواند يك تبلت هم باشد. خوشحالي كاربر وقتي كامل مي‌شود كه نگاهي به مشخصات سخت‌افزاري اين محصول نيز بياندازد و متوجه شود که مي‌تواند يك تبلت با مشخصات نو‌ت‌بوك داشته باشد. رنگ اصلي اين تبلت مشكي است كه در تركيب با رنگ‌هاي شاد و جذاب رابط كاربري مترو ويندوز بسيار درخشنده‌تر جلوه می‌کند. وزن اين محصول با داك و صفحه‌كليد در حدود 1,3 كيلوگرم است (حدود وزن يك اولترابوك) اما صفحه‌نمايش آن به تنهايي در حدود 650 گرم وزن دارد. ابعاد اين محصول 322 x 200 x 21 ميلي‌متر است اما قطر صفحه‌‌نمايش آن به‌تنهايي در حدود 7 ميلي‌متر است. صفحه‌نمايش 11,6 اينچی بوده و تمامي درگاه‌ها و اتصالات روي داك و صفحه‌كليد تعبيه شده‌اند. درواقع، صفحه‌نمايش بدون نوار يا لبه اضافي است. شركت سوني طوري اين تبلت را طراحي كرده است كه داك و صفحه‌نمايش روي يك ريل با يكديگر تماس دارند و مي‌توان با استفاده از آن صفحه‌نمايش را در زوايه‌هاي مختلف چرخاند يا به‌صورت تخت با آن كار كرد. خود شركت سوني براي اين نوع طراحي عجيب خود عبارت “ Smooth Surf Slider design” را به كار مي‌برد. البته به‌طور مشخص وزن 1,3 كيلوگرمي و قطر زياد تبلت در حالت تخت بودن صفحه‌نمايش، كاربر را مجبور مي‌كند تا دستگاه را روي پايه، ميز يا پاي خود قرار دهد و با آن كار كند. در لبه سمت راست صفحه‌كليد دو پورت USB 3.0 و يك پورت HDMI ديده مي‌شود. در لبه سمت چپ نيز خروجي VGA، جك هدفون و اسلات كارت حافظه SD قرار دارند. درگاه شبكه و رابط پاور نيز در بخش پشتي صفحه‌كليد جاسازي شده‌اند. صفحه‌كليد اين دستگاه به‌طور كامل يك صفحه‌كليد استاندارد نوت‌بوك است اما در اندازه‌اي كوچك‌تر؛ به‌طوري كه تاچ‌پد آن در كنار لبه پاييني قرار گرفته و كاربر بايد كف دست خود را روي ميز قرار دهد تا بتواند از آن استفاده كند.

نمايشگر


صفحه‌نمايش 11.6 اينچي اين تبلت داراي دقت 1080×1920 و از نوع IPS است. اين مشخصات براي نمايش باشكوه رابط كاربري مترو ويندوز8، برنامك‌ها و بازي‌ها كافي است. قابليت چند لمسي اين صفحه‌نمايش نيز كمك مي‌كند تا نيازي به تاچ‌پد يا قلم نوري نداشته باشيد و بتوانيد با دست دستگاه را استفاده و مديريت كنيد. البته شركت سوني، هم قلم‌ و هم تاچ‌پد را براي اين محصول در نظر گرفته است تا كاربراني كه هنوز با صفحه‌نمايش‌هاي لمسي خو نگرفته‌اند يا مي‌خواهند با دستگاه‌ کارهای ديگري مانند تايپ با صفحه‌كليد انجام دهند، بتوانند از تاچ‌پد و قلم‌ نيز استفاده كنند. پنل IPS اين صفحه‌نمايش درخشندگي و روشنايي لازم و مورد انتظار از يك تبلت امروزي را دارد و زاويه دید خوب آن كمك مي‌كند تا علاوه بر كاربر، ديگران هم بتوانند به تماشاي يك فيلم يا بازي بنشينند.

سيستم عامل


شركت سوني روي اين تبلت نسخه Pro ویندوز ۸ را نصب كرده است و براي راحتي كاربران چندين برنامك ويژه به نام‌هاي VAIO Care، VAIO Message Center، VAIO Update و VAIO Control Center را به رابط كاربري مترو افزوده است. البته اين تمام ماجرا نيست و چندين برنامك ديگر مانند اينترنت سكیوريتي كسپرسكي با مجوز سي روزه نيز در ميان برنامك‌هاي مترو ديده مي‌شوند. همچنين سوني برنامه‌هاي مالتي‌مدياي ديگري مانند PlayMemories Home، Sony Album و Sony Music را نيز روي اين ويندوز نصب كرده و در‌اختيار كاربران قرار داده است. ويندوز8 روي اين دستگاه به‌خوبي كار مي‌كند و گزارش‌هاي كاربران مختلف نشان مي‌دهد كه هم برنامك‌ها و هم نرم‌افزارهاي سنگيني مانند فتوشاپ روي اين دستگاه به راحتي اجرا مي‌شوند و همانند يك نوت‌بوك كامل، امكان استفاده از ويندوز8 وجود دارد. جالب است بدانيد که زمان لود ويندوز در این تبلت، فقط 2 ثانيه است.

سخت‌افزار و امكانات


وجه تمايز اصلي تبلت VAIO Duo 11 از تبلت‌هاي ديگر، مشخصات سخت‌افزاري آن و به خصوص پردازنده است. شركت سوني سه مدل از اين محصول را با پردازنده‌هاي Core i3، Core i5 و Core i7 روانه بازار كرده است. همچنين براي اين دستگاه مي‌توان از دو اسلات حافظه رم با ظرفيت 4 تا 8 گيگابايت استفاده كرد. هاردديسك دستگاه نيز SSD و داراي ظرفيت‌هاي 128 يا 256 گيگابايتي است. با اين مشخصات سخت‌افزاري، كارايي دستگاه در تست‌ها با اولترابوك Asus Zenbook Prime UX32VD-DB71 يا Toshiba Portege Z935-P300 برابري مي‌كند.


روي صفحه‌نمايش اين تبلت يك دوربين دو مگاپيكسلي نيز قرار دارد كه به‌نظر مي‌رسد بيشتر براي كاربري‌هاي آنلاين باشد تا گرفتن تصاوير با‌كيفيت يا فيلم‌برداري به مدت طولاني. در این محصول، ديگر خبری از دوربين پشتي با‌كيفيت روي صفحه‌نمايش نيست. با توجه به سخت‌افزار اين تبلت و سيستم‌عامل آن كه نسخه Pro است، به‌راحتي مي‌توان نرم‌افزارهايي مانند آفيس يا فتوشاپ را روي آن اجرا كرد يا به مدت دو ساعت يك فيلم با كيفيت Full HD را تماشا کرد. يك تبلت معمولي براي اجراي اين نرم‌افزارها محدوديت دارد. سوني همراه با اين تبلت يك قلم (stylus) نيز هديه مي‌دهد كه براي كار با صفحه‌نمايش، وارد کردن انواع متن‌ها بدون استفاده از دست يا طراحي در برنامك‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. وزن قلم خيلي كم است و داراي دو كليد عملیاتی است كه كار كردن با آن را ساده‌تر مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد برش‌هاي مختلفي روي صفحه‌نمايش داشته باشيد و بتوانيد سريع‌تر با آبجكت‌ها كار كنيد.  از نظر امكانات ارتباطي، تبلت VAIO Duo 11 به واي‌فاي و نسخه 4 بلوتوث مجهز است. همچنين با داشتن يك درگاه شبكه اترنت گيگابيتي مي‌تواند شما را به شبكه و اينترنت پر‌سرعت كابلي متصل كند. خبر خوش ديگر اين‌كه سوني روي اين دستگاه دو قابليت NFC و WiDi را نيز اضافه كرده است. با قابليت WiDi مي‌توانيد توسط يك آداپتور WiDi اطلاعات را استريم كرده و روي دستگاه‌هاي ديگر پخش كنيد. همچنين سوني براي جلب رضايت كاربران حرفه‌اي، قابليت‌هاي امنيتي ويژه‌اي مانند Trusted Platform Module (TPM)، Symantec Validation and ID  Protection Service (VIP) و Intel Anti-Theft Technology  را نيز با اين تبلت مجتمع کرده است. از ديگر امكانات اين تبلت بايد به كليد Windows روي خود صفحه‌نمايش اشاره كنيم كه شما را سريعاً به صفحه اصلي ويندوز8 هدايت مي‌كند و همان كار كليد ميانبر ويندوز روي صفحه‌كليد‌هاي استاندارد را دارد. دو كليد ديگر نيز براي تنظيم صدا و قفل كردن صفحه‌نمايش در اختيار كاربر قرار مي‌گيرد.



كاملاً مشخص است كه هدف شركت سوني از عرضه اولترابوك – تبلت VAIO Duo 11 ورود به بازار دستگاه‌هاي چندمنظوره و هيبريد است تا با يك محصول، هر دو گروه كاربران تبلتي‌ و اولترابوك را به طرف خود جلب كند. اين حركت سوني براي هر طيف مزايا و معايبي دارد. كاربران تبلتي از مشخصات سخت‌افزاري و كارايي دستگاه خوشحال خواهند بود اما سختی كار با صفحه‌نمايش لمسي آن در كنار طراحي غيراستاندارد و وزن و قطر زياد نااميدشان خواهد كرد. از طرف ديگر، كاربران اولترابوك بسيار شادمان مي‌شوند چون مي‌توانند با يك صفحه‌نمايش لمسي كار كنند، بسياري از كارهاي خود را سريع‌‌تر انجام دهند و ديگر نيازي به ماوس و صفحه‌كليد نداشته باشند؛ ‌هرچند در عوض براي كارهاي اداري خود نمي‌توانند با صفحه‌كليد و تاچ‌پد دستگاه راحت كار كنند. شركت سوني اين دستگاه را با پايين‌ترين مشخصات سخت‌افزاري در حدود 1200 دلار مي‌فروشد كه براي يك تبلت قيمت بسيار بالايي است.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 12654 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: shabakeh-mag.com تاریخ خبر: 1391/10/05 تعداد مشاهده: 2260
سافت گذر